پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه گذشته در مسجد آیت الله شفیعی با اشاره به سقوط بغداد و انقراض سلسله ظالم بنی عباس در 28 محرم 656 قمری، اظهار داشت: این سلسله در سال 132 خلافت خود را آغاز و در 28 محرم سال 656 قمری نابود که شد که در کل 37 پادشاه و نه خلیفه در آن حکمرانی و در حد توان به جامعه اسلامی ظلم و بدعت هایی ایجاد کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کتاب «بین الخلفا و الخلعا» از صلاح الدین منجد نویسنده زبده مصری، ابراز داشت: خلعا جمع خلیع به معنای خارج شدن از همه ارزش های اخلاقی، اسلامی، انسانی و انجام کارها براساس هوای نفس است که در چنین کتابی ثابت می شود خلفای بنی عباس دور از همه ارزش ها و مقدسات بوده و ملتزم به رعایت هیچکدام از مقدسات اسلامی نبودند.

حضرت آیت الله شفیعی با بیان این که در این کتاب فعالیت ها و اقدامات خلفای بنی عباس به ویژه امام کُشی ذکر شده است، افزود: بنی امیه و بنی مروان هرکدام دو امام(علیهم السلام) را به شهادت رساندند، در حالی که بنی عباس شش امام معصوم(علیهم السلام) را شهید و با ادعای علم، تمدن، فرهنگ و دانش خواسته ها و عقاید خود را بر مسلمانان تحمیل و ملت اسلام را به تباهی کشاندند.

این عالم دینی به حکمرانی 524 ساله بنی عباس بر جامعه اسلامی اشاره و عنوان کرد: در این زمینه یکی از شعرای عرب جنایت های بنی امیه را یک دهم جنایت های بنی عباس بیان می کند اما دوران بنی عباس نیز با کشته شدن مستعصم بالله آخرین خلیفه عیاش و خوشگذران به پایان رسید.

وی با بیان این که همزمان با دوران پایان خلافت بنی عباس ایران در اختیار هلاکوخان مغولی بود، اظهار داشت: خواجه نصیرالدین حکیم و فیلسوف بزرگ به عنوان مشاور حکومت هلاکوخان خدمات زیادی برای پاسداری مذهب تشیع و جلوگیری از جنایت های مغول ها انجام داد که مشابه این اقدامات را یکی از شیعیان در دستگاه خلافت عباسی انجام داده بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سابقه تاریخی محله کرخ عراق در گرایش به تشیع، ابراز داشت: بنی عباس شبیخون، جنایت ها و غارت هایی را در محله کرخ مرتکب و حتی زنان علوی را در سطح بغداد گرداندند که در پی این اقدام صبر مشاور شیعی این سلسله در برابر ظلم هایشان به شیعیان پایان یافت و در نامه ای به خواجه نصیرالدین طوسی خواستار نجات شیعیان از بنی عباس شد.

حضرت آیت الله شفیعی در ادامه به یاری رسانی خواجه نصیرالدین طوسی در این باره و لشکرکشی هلاکوخان مغول به سوی بغداد اشاره کرد و گفت: پس از لشکرکشی به علت عدم توافق، خلیفه بنی عباس کشته و از آن بغداد در 28 محرم به اشغال مغول ها درآمده و سلسله بنی عباس منقرض شد.

این عالم دینی با بیان این که برخی از علمای اهل تسنن به بزرگنمایی انقراض سلسله بنی عباس و فرافکنی علیه شیعه پرداخته اند، افزود: از جمله این فرافکنی ها قتل بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر در یک روز است که چنین دروغی با توجه به تعداد جمعیت بغداد در آن روز غیرقابل توجیه و نامعقول است.

وی به سکوت علمای اهل تسنن نسبت به جنایت ها و کشتارهای خلفای بنی عباس در طول دوران خلافت اشاره و خاطرنشان کرد: این علما، خلفای بنی عباس را خلفای مسلمانان و اقدامات و فعالیت های آنها را درست می شمارند که با این عمل بر جنایت های آنها سرپوش می گذرانند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انقراض سلسله بنی امیه بخشی از تاریخ اسلام است، گفت: مرثیه سرایی سعدی شیرازی بر کشته شدن آخرین خلیفه عباسی و امیرالمؤمنین خطاب کردن آن نشان از تسنن سعدی دارد.

حضرت آیت الله شفیعی با بیان ادعاهای مطرح شده درباره منفور بودن عراق، ابراز داشت: حضور آمریکا در این کشور تنها برای کسب منافع به ویژه تسلط بر نفت بود که اجازه برقراری امنیت را در عراق نخواهد داد و شاهد خواهیم بود که پس از آزادسازی موصل و نابودی داعش تنها یک مشکل حل و به جای آن مشکلات جدیدی در کشور عراق پدیدار خواهد شد.

این عالم دینی در پایان با بیان این که درباره حلب نیز ادعای منفور شدن مطرح است، خاطرنشان کرد: این نفرت ها به خاطر جسارت، بی ادبی، ظلم و بی احترامی به اهل بیت(علیهم السلام) است.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی