پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۱
  • ۰
آیین پایانی ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس خوزستان با نام «ترنم مهتاب» صبح پنج‌شنبه (18 دی 93) در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد.
آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، گفت: در هر ادبیاتی و در ادبیات هر ملتی شعر وجود داشته است و طبق جمله امام راحل (ره) لسان شعر بالاترین لسان‌ها است و این یک واقعیت است و در همه مکتب‌ها، ​تمدن‌ها و نظام‌ها به این شکل بوده است.

آیت الله شفیعی خاطرنشان کرد: تاثیر شعر در محدوده خودش از نثر بیشتر است و از عجایب آن است که دوران جاهلیت که متحوش​ترین دوران بود قصایدی داشتند که مترقی‌ترین قصیده‌ها بود.

وی ادامه داد: در دوران جاهلیت متعلقات سبع بسیار معروف بود. در واقع شاعران جاهلیت بهترین شعرهای خود را در صحرای عربستان ارایه می‌کردند و بهترین آن‌ها را به عنوان یادگاری به دیوار کعبه می‌آویختند.

او با اشاره به این که ​شعر در همه ملت‌ها وجود داشته است اظهار داشت: اشعار عرب بیش از اندازه زیاد و تاثیرگذار بوده است. در انگلستان نیز ویلیام شکسپیر شاعر معروف آنها بوده است. در ملت‌های دیگر همچون فرانسه و دیگر تمدن​های قدیم نیز شعر بوده است. در ایران خودمان نیز شاعران بزرگی همچون حافظ، سعدی، نظامی، عطار، ملای روم و غیره وجود دارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ​مفاهیمی که به وسیله شعر القا می‌شوند مفاهیمی هستند که به وصف نمی‌آیند و جز این که خودشان خودشان را بشناسانند راه دیگری نیست.

شفیعی گفت: ​پیامبر اکرم (ص) خودش حق نداشت شعر بگوید چراکه قرآن او آن قدر موثر بود که اگر شعر می‌گفت امکان داشت دشمنان جاهلیت آن را حمل بر شعر بگذارند. بنابراین پیامبر اسلام از شعر گفتن ممنوع بود تا کسی نگوید قرآن شعر بوده است.

وی افزود: پیامبر (ص) هیچ گاه شعر نگفت اما ائمه اطهار (ع) شعرهای بسیاری داشتند و مناجات‌های منظوم امام سجاد (ع) و دیوان امام علی (ع) بسیار معروف است.

او تاکید کرد: شعر آن قدر مهم است که پیغمبر خدا (ص) می‌فرماید به وسیله شعر حکمت​هایی به جامعه القا می‌شود و مردم این حکمت‌ها را از شعر فرامی‌گیرند چراکه در غیر شعر به دست نمی‌آید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بعضی بیان‌ها سحرانگیز هستند و انسان را به خود جذب می‌کنند تاکید کرد: ​ادبیات در هر زبانی آن قدر موثر است که مرحوم شیخ حر عاملی صاحب کتاب وسائل الشیعه که خودش نیز شاعر زبردستی بود می‌گوید هر کسی از شعر سر درنمی‌آورد اسرار روایت آل محمد (ص) را نچشیده است و این حرف خیلی بزرگی است.

شفیعی گفت که ​انسان باید سراغ علم بدیع که مخصوص شعر است برود و توضیح داد: یکی از خصوصیت​های شعر این است که با دروغ پرورش می‌یابد چون مفاهیم آن تصورات ذهنی هستند و شاعران می و محبوب برای خود تخیل می‌کنند و چیزهایی می‌گویند که در خارج واقع نمی‌شود.

او خاطرنشان کرد: ​یکی از برکات خدا بر جامعه اسلامی ایران یا ایرانی اسلامی این است که دو رهبر انقلاب امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری هر دو شاعران بسیار زبردستی هستند. امام راحل (ره) دیوان اشعارش بسیار معروف است و صد بار به چاپ رسیده است و مقام معظم رهبری نیز غزلیاتی دارند که هر از چند گاهی در بعضی نشریات منتشر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اشعار دفاع مقدس اظهار داشت: در بین آثار مربوط به دفاع مقدس که تیراژ بسیار بالایی دارند مقام معظم رهبری فرمودند: آن چه که کتاب درباره جبهه نوشته شده است کم است. عجیب است که مقام معظم رهبری آن‌ها همه را کتاب را کم می‌داند و همه را نیز خوانده است. ​می‌دانیم که مقام معظم رهبری بر 50 کتاب درباره جبهه تقریظ نوشته‌اند.

 شفیعی تصریح کرد: آقایان مسوول نشر شعر دفاع مقدس باید بکوشند کتاب‌های مخصوص دفاع مقدس را مستقل کنند به ویژه آثار مربوط به جوانان رزمنده و عاشقان شهادت. کسی که عاشق شهادت باشد به چیزی فکر نمی‌کند و شعرهایش بهترین اشعار هستند. مثل اشعاری که امام حسین (ع) در آغاز شهادتش سروده است. این نوع شعر حاکی از اخلاص و عشق به درگاه خداوند و کلاس درسی برای آیندگان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش شعر نو در ادبیات دفاع مقدس گفت:​ شعر نو هم عالم مخصوصی دارد. شعر را باید پرورش داد و شعر را باید ترویج و تشویق کرد به ویژه شعرهای حماسی و انقلابی و شعرهایی که راجع به شهادت، جبهه و خانواده‌های شهدا گفته شده است.

او با بیان این باور که شعر دفاع مقدس انسان را به وادی دیگری می‌کشاند تاکید کرد: ما هر چه در این باره بگوییم کم گفته‌ایم من وقتی بعضی از این اشعار را می خوانم نمی توانم آن ها را تمام کنم و منقلب می شوم.

شفیعی همچنین با اشاره به این که یکی از برکات جنگ و جبهه این است که به شعر اهتمام کرده است و شعر وارد صحنه شده و نقش خودش را پیدا کرده است گفت: ما باید از این فرصت استفاده کنیم و باید برای آن هزینه کنیم تا این سرمایه بزرگ برای همیشه در جامعه بماند و بالنده شود.
  • ۹۳/۱۰/۱۸
  • ۳۱۲۴ بیننده|
  • ۳۵۰۰ نمایش|
  • |

دیدگاه (۱)

ممنون، منبع رو لطف میکنید

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی