پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰
حضرت آیت الله شفیعی
در مراسم جشن پیروزی انقلاب در مسجد صاحب الزمان (عج) اهواز:
حمایت از نظام یک واجب شرعی است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حمایت از نظام یک واجب شرعی است و هر فردی در هر جایگاه و موقعیتی که قرار دارد و به هر صورت که می تواند باید از این نظام حمایت کند. آیت الله سیدعلی شفیعی با اشاره به آیات سوره الفجر، اظهار کرد: آیا می شود باور کرد که چنین انقلاب بزرگی با این عظمت که دنیا را متحول کرده است، تنها در چند آیه از قرآن خلاصه شده باشد؟ قطعاً اینطور نیست و آیات و کلمات بسیار دیگری نیز در قرآن وجود دارد که مربوط به فجر است.
وی افزود: قضیه دهه فجر یک قضیه سیاسی نیست، بلکه یک قضیه الهی و اسلامی است که آیات قرآن آن را اینگونه پیش بینی کرده اند. به عنوان مثال در سوره ابراهیم آمده است که "کافران به رسولان الهی گفتند یا پیرو ما باشید یا شما را از کشور بیرون می کنیم، خداوند به رسولان وحی فرستاد که ما خود ظالمین را هلاک می کنیم و شما را در سرزمین خود سکونت خواهیم داد" و می بینیم که این آیه با دهه فجر و اتفاقاتی که در سال 57 به وقوع پیوست کاملا تطبیق دارد و دیدیم که چگونه بعد از 2500 سال، سلطنت تاریک و سیاه شاهنشاهی با یک دهه فجر متلاشی شد و از بین رفت.
آیت الله شفیعی تصریح کرد: در آن سال ها همه مراجع تقلید مانند آیت الله میلانی در مشهد، آیت الله گلپایگانی در قم، آیت الله نجفی مرعشی در قم، آیت الله خویی در نجف اشرف و بسیاری دیگر از آیات اعظام و در رأس آنها، امام خمینی (ره) ایستادند و مبارزه کردند و دست در دست هم دادند تا این انقلاب به پیروزی برسد؛ حال باید این سوال را پرسید که آیا این مراجع، یک مساله سیاسی را دامن می زدند؟ قطعا اینگونه نیست و تا مسأله ای، اصل اسلام نباشد، مراجع اینگونه وارد کار نمی شوند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مراجع و علمای شیعه هیچ گاه برای یک مسأله سیاسی اینگونه وارد عمل نمی شوند، بلکه زمانی که مسأله، اسلامی و الهی باشد، این علما یک دل و یک صدا به میدان می آیند و مسأله انقلاب اسلامی ایران نیز یک مسأله الهی است؛ یه عبارتی انقلابی است که خداوند آن را برای ملت ایران مقدر کرده بود.
وی ادامه داد: در سال های پیش از پیروزی انقلاب، شاه، امام را تهدید کرد که اگر به مبارزات خود ادامه بدهد، وی را از کشور تبعید خواهد کرد و این کار را هم کرد؛ امام خمینی (ره) نیز در سخنرانی خود در خرداد 42 شاه را خطاب قرار داد و به او اخطار داد که کاری نکن که مردم تو را از کشور بیرون کنند و برای بیرون رفتن تو جشن بگیرند؛ و دیدیم که این اتفاق افتاد و در نهایت امام به کشور بازگشت و مردم شاه را از کشور بیرون انداختند.
آیت الله شفیعی گفت: امام به کشور بازگشت و دیدیم که روز به روز بر محبوبیت وی افزوده شد. امام کسی بود که وقتی وارد کشور شد، 5 میلیون نفر از او استقبال کردند، ولی دیدیم که وقتی از دنیا رفت، بیش از 11 میلیون نفر در تهران رهبر خود را تشییع کردند و در همه شهرهای ایران نیز تشییع نمادین انجام شد و این عزّتی بود که خداوند به امام داد.
وی با اشاره به راهپیمایی روز 22 بهمن در استان خوزستان و دیگر استان های کشور، افزود: مردم این کشور و این استان چه در دوران انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس، رنج های بسیاری کشیده اند و بسیاری از فرزندان خود را تقدیم اسلام کرده اند؛ در حال حاضر نیز شرایط اقتصادی و گرانی ممکن است فشارهایی را به مردم وارد کند، ولی هیچ گاه سابقه نداشته که این مسایل و مشکلات، مردم را از راه و مسیر انقلاب دور کند و هر سال در روز 22 بهمن، مردم حماسه جدیدی آفریده اند و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل سر می دهند. در روز 22 بهمن همه مردم ایران، به تنها چیزی که می اندیشند، حضور در راهپیمایی و دفاع از انقلاب است، زیرا این مردم دین را بر دنیا مقدم می دانند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حوادث روز 21 بهمن سال 57، تصریح کرد: در آن روز عناصر رژیم شاه قصد داشتند یک قتل عام دسته جمعی در کشور به راه بیندازند و در سایه این قتل عام، شاه را به کشور برگردانند، به همین دلیل در روز 21 بهمن و از ساعت 4 عصر، حکومت نظامی اعلام شد، ولی امام خمینی (ره) با شجاعت تمام اعلام کرد که مردم به این حکومت نظامی توجه نکنند و از خانه ها بیرون بریزند؛ مردم نیز به این فرمان امام توجه کردند و به خیابان ها آمدند و سنگربندی کردند و در خیابان ها حفره ها و کانال هایی ایجاد کردند و همین کانال ها، حرکت تانک های ارتش شاه را متوقف کرد و در نهایت این حرکت مردمی به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید. اینجاست که می توانیم حمایت امام زمان (عج) از مردم را مشاهده کنیم.
آیت الله شفیعی خاطرنشان کرد: در آن زمان افراد بسیاری به امام (ره) پیغام می دادند که شکستن حکومت نظامی خطرناک است و ممکن است منجر به قتل عام مردم شود، ولی امام با بینش و محاسباتی که داشت و در سایه حمایت امام زمان (عج)، فرمان شکستن حکومت نظامی را صادر کرد و دیدیم که پیش بینی امام درست بود.
وی تاکید کرد: حمایت از نظام یک واجب شرعی است و هر فردی در هر جایگاه و موقعیتی که قرار دارد و به هر صورت که می تواند باید از این نظام حمایت کند. نظامی که الهی و منتسب به امام زمان (عج) است، همه وظیفه داریم که از آن حمایت کنیم و چقدر محروم هستند آنهایی که نمی خواهند این حقیقت را بفهمند؛ البته حمایت و پشتیبانی از اسلام و نظام قطعا مشکلاتی هم دارد، ولی ملت ایران مقاوم است و در برابر این مشکلات ایستادگی می کند.
بیانات حضرت آیت الله شفیعی در جمع نمازگزاران مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) 1391/11/21

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی