پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۱
  • ۰

متن پیام جامعه ی روحانیت اهواز به مردم مسلمان ایران در آستانه ی پیروزی انقلاب اسلامی

این سند که در کتاب «اسناد انقلاب اسلامی، جلد سوم، صفحات 537 و 538 ، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی» آمده، به توصیه ها و هشدارهای لازم برای برقراری و حفظ امنیت می پردازد.

در این سند می خوانیم:

تاریخ: 1357/10/26

باسمه تعالی
در آستانه نیل به پیروزی کامل و استقرار حکومت عدل جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و قطع کلیه ایادی اشرار و خائنین به ملت و مملکت، هنوز هم ملت را در معرض کیدها و مکرهای دشمنان قسم خورده می‌بینیم و اعلام می‌کنیم که این توطئه‌ها و مکرها سد راه حق نتواند بود و پیش روی آن را نخواهد گرفت. «جاءالحق و ذَهَقَ‌الباطل» لذا به منظور خنثی کردن نقشه‌های شیطانی دشمن، به پیروی منویات رهبر بزرگ، اذهان برادران و خواهران عزیزمان را به نکات زیر توجه می‌دهیم:
1) هیچ کس از افراد ملت مجاز نیست به مأموران نظامی و انتظامی (پلیس و ارتش) که در حقیقت جزئی از ملت مسلمان هستند تعدی و تعرضی بنماید.

2) مأمورین ارتش و پلیس، که در حقیقت از خود ملت و پاسداران حریم حقوق ملت هستند حق ندارند، تعدی و تعرضی به افراد ملت بنمایند.
3) هیچ کس مجاز نیست کسی را به عنوان ساواکی و یا به دلیل اینکه در گذشته مخالف نهضت بوده مورد تعرض و اهانت تا چه رسد به جرح و قتل قرار بدهد. قضاوت در کلیه اتهامات با محاکم صالح شرعیه است که در آینده به امر رهبر تشکیل خواهد شد.
4) کسی حق ندارد اراضی را به هیچ عنوان اشغال کرده و ساختمان نماید. طبقات کم در آمد مطمئن باشند که اعطای زندگی آبرومندانه و تأمین وسایل رفاه که در صدر آن‌ها داشتن خانه مسکونی است، از برنامه‌های حکومت عدالت پرور اسلام خواهد بود. ولی از هم اکنون بی‌نظمی و اغتشاش بوجود نیاورند که آن خواسته‌ دشمنان اسلام است و نهضت را به وقفه می‌اندازد.

5) به بازرگانان محترم و صاحبان کارخانجات و واردکنندگان خواروبار و کسبه محترم میدان توصیه می‌شود که فرمان مطاع رهبر بزرگ را در زمینه ارزان فروشی نصب‌العین خود قرار دهند، فروشندگان محترم نیز دستور فوق را رعایت کنند و در این بحران بر مشکلات زندگی نیفزایند، ضمناً از فروشگاه‌های تعاونی اسلامی تشکر و تقدیر می‌شود.
6) ملت مسلمان و غیور از پیش کشیدن نزاع‌ها و کدورت‌های قبلی مانند اختلافات موجر و مستأجر و ... خودداری کنند، صمیمیت را فی مابین خود حفظ کنند و از هر کاری که وحدت کلمه را به خطر می‌اندازد احتراز کنند. مسلماً در آینده‌ نزدیک به دستور رهبر بزرگ محاکم صالحه ریشه اختلافات را قطع خواهد کرد.
7) به عموم ملت مسلمان به خصوص جوانان عزیز توصیه می‌شود که حفظ نظم و کنترل شهر را به دست گرفته، از تخریب و آتش سوزی جلوگیری به عمل آورده و مانع از هر گونه اقدامات تشنج آمیز بشوند، امر به معروف و حفظ نظم بر همه واجب است.
الاحقر علی انصاری - الاحقر عبدالله الموسوی البهبهانی - الاحقر سجادی - الاحقر کاظم المرعشی - محمدجعفر الموسوی(المروج) - سید مصطفی علم‌الهدی - الاحقر اسماعیل بن‌ احمد الحسینی المرعشی - سیّد علی شفیعی - ابوالقاسم الانصاری - الاحقر محمّد حسین الموسوی امام - محمّد کاظم آل طیب - الاحقر الفانی مرتضی الانصاری - حاج سیّد محمّد کاظم سجادی - سیّد محمّد جزایری - سیّد محمّد علی موسوی جزایری - علاءالدین الموسوی الجزایری - الفانی ابوالحسن انصاری

 

دیدگاه (۱)

عالی و کامل بود مطلب

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی