پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

در اولین روز از ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، عصر روز سه شنبه 18 خردادماه به مدت بیش از سه ساعت محفل انس با قرآن در حضور حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این محفل نورانی که آکنده از عطر و معنویت قرآن بود، ۸ نفر از حافظان، قاریان و اساتید قرآنی از سراسر کشور آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند و گروه‌های جمع‌خوانی نیز به مدح و ثنای پروردگار پرداختند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم، زیبایی الفاظ قرآن را یک معجزه و دریچه‌ای برای جذب شدن به سوی مفاهیم عالی و پرمغز آن دانستند و ضمن تأکید بر لزوم رواج جلسات قرآنی در کشور، به نیاز بیش از پیش دنیا در شرایط کنونی به مفاهیم قرآن اشاره کردند و گفتند: اگر معانی بلند قرآن با زبان روز، برای انسان‌ها بیان شود قطعاً تاثیرگذاری بالایی خواهد داشت و زمینه‌ساز پیشرفت واقعی بشریت خواهد شد، زیرا عزت، قدرت، رفاه مادی، تعالی معنوی، گسترش فکر و عقیده، و شادی و آرامش روحی درگرو عمل به قرآن است.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در ابتدای سخنان خود یاد و خاطره‌ی قاریان قرآن و مهاجران الی‌الله را که سال گذشته در فاجعه‌ی منا جان باختند، گرامی داشتند و با اظهار خرسندی از گسترش دایره‌ی قرآنی‌ها به‌خصوص جوانان قرآنی در کشور، خاطرنشان کردند: اگرچه زیبایی و جذابیت الفاظ قرآنی یک معجزه است اما هدف از این الفاظ زیبا، گشودن دریچه‌ای برای رسیدن به فضای پربرکت و پرشکوه مفاهیم قرآنی است.

ایشان تأکید کردند: اگر به مفاهیم قرآن گوشِ دل سپرده شود، قطعاً در دنیای پیچیده، طوفانی و پر از معضلات امروز، عمق و ژرفای مفاهیم قرآنی و تأثیرگذاری آن بیشتر درک خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، گسترش جلسات و محافل قرآنی در کشور را با قبل از انقلاب و حتی سال‌های ابتدایی انقلاب غیر قابل مقایسه دانستند و گفتند: یکی از کارهای لازم در کشور، رواج جلسات «تلاوت و استماع» قرآن است.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای افزودند: همان‌گونه که جلسات عزاداری یا سرور برای اهل‌بیت (علیهم‌السلام) برگزار می‌شود، جلسات قرآنی نیز باید گسترش پیدا کند تا سرعت رشد مفاهیم قرآنی افزایش یابد.

ایشان با اشاره به خلأ هویتی، فکری و ایمانی در دنیای امروز و نیازمندی بشریت به مفاهیم قرآنی، خاطرنشان کردند: باید با مستحکم‌تر کردن پایه‌های ایمانی خود و آشنایی با زبان نحوه‌ی انتقال مفاهیم قرآن به انسان‌ها، این مفاهیم را به دنیا منتقل کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر این مفاهیم منتقل شوند، قرآن، تأثیرگذار اصلی در جهان خواهد شد و قدرت‌ها و سلاح‌های آنها و رژیم صهیونیستی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، آرامش روحی و دینی را یکی از برکات آشنایی با مفاهیم قرآنی برشمردند و افزودند: این آرامش زمینه‌ساز افزایش ایمان انسان به خداوند متعال و قدرت الهی خواهد شد.

  • ۹۵/۰۳/۱۹
  • ۱۷۵۲ بیننده|
  • ۱۸۹۳ نمایش|
  • |

امام خامنه‌ای

رهبر معظم انقلاب اسلامی

قرآن کریم

دیدگاه (۱)

  • پاسدار گمنام
  • لبیک  و سعدیک

    ارسال دیدگاه

    بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

    لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

    پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

    در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

    از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

    لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    یادداشت سردبیر
    جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
    جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

    جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

    سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

    دریافت

    مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

    آخرين ديدگاه‌ها
    پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
    • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
      🤔
    مسجد حضرت آیت الله شفیعی