پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) اهواز در مراسم گرامیداشت بیستمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به خوزستان که شامگاه جمعه ۲۰ اسفندماه در این مسجد برگزار شد، با اشاره به آیه ۳۴ سوره اسرا « وَأَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ کَانَ مَسْئُولًا؛ به پیمان‌هایتان وفادار باشید» اظهار داشت: مفسرین این عبارت قرآن را گسترده و عام معنا کرده اند. به این صورت که به قراردادها، پیمان ها و وعده ها وفا کنید.

وی ادامه داد: زیرا نظام اجتماعی مبتنی بر وفا و التزام به آن چیزهایی است که بر آن توافق می شود و این مسئله از کوچکترین واحد اجتماعی یعنی خانواده تا حوزه های مختلف، ارتباطات مردم با یکدیگر، خریدار و فروشنده، مالک و مستأجر، کارفرما و کارگزار و فراتر از آن رابطه امام و مأموم و در نهایت رابطه مخلوق و خالق برقرار است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه در حوزه های مختلف اجتماعی، اگر نسبت به این مسائل پایبندی وجود داشته باشد، حرکت جامعه در مسیر درست پیش می رود، گفت: اگر وفای به عهد و ایستادن پای توافق ها مورد غفلت قرار  بگیرد، ارکان جامعه دچار تزلزل و فروپاشی می شود. در دین اسلام آنچنان به این موضوع اهتمام و توجه شده که در روایتی از امام صادق(علیه السلام) آمده است: «خداوند در سه موضوع، عذری از ما نمی پذیرد؛ ادای امانت (خواه نسبت به انسان نیکوکار یا بدکار)، وفای به عهد (نسبت به انسان نیکوکار یا بدکار) و نیکی به پدر و مادر (چه پدر و مادر درستکار یا بدکار).»

شفیعی با اشاره به وقایع صدر اسلام، افزود: وقتی مسلمانان در حرکتی عظیم مکه را فتح کردند، پیامبر اسلام(ص) به امر الهی به مشرکان فرمان داد که یا وارد دین اسلام و مسلمان شوند یا آماده کشته شدن باشند که این وقایع یکی از صحنه های بسیار درخشان تاریخ است که پیامبر اکرم(ص) فرصت چهارماهه را برای انتخاب، تأمل و بررسی به آن‌ها می دهند.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) در آن زمان این نکته را متذکر شدند که آن قراردادها و توافق های قبلی که مسلمانان با مشرکان دارند، محترم و پابرجا هستند. حتی اگر طرف مقابل، پیمان شکنی کند. کما اینکه در امانت داری نیز رسول خدا که قبل از بعثت نیز امین مردم بوده اند، پس از پیامبری شرط نکردند که اگر مشرکین، مسلمان شدند، امانت‌شان را به آن‌ها بازمی‌گردانیم و حتی در زمان هجرت، امانات را به حضرت علی(علیه السلام)، سپردند که اگر کسی مراجعه کرد، امانت خود را دریافت کند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان تأکید کرد: در هر بخش جامعه که عهدها، پیمان ها و توافق ها مورد غفلت قرار گیرد، خسارات وارد می شود، مشکل ایجاد می شود و نابسامانی پیش می آید و اگر به قراردادها، توافق ها و پیمان ها، پشت پا بزنیم، هرج و مرج و اختلال در جامعه به وجود می آید.

شفیعی افزود: در دوران معاصر نیز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت از سوی جمهوری اسلامی و آتش بس در جنگ، صدام که احساس قدرت کرده بود، این توهم برای او ایجاد شد که فرصتی پیدا کرده است و اکنون که جمهوری اسلامی قطعنامه را پذیرفته و جنگ بر حسب ظاهر پایان یافته، با همراهی منافقین حمله بزرگی ترتیب داد. به طوری که بسیار سریع تا پشت جاده های بین خوزستان و لرستان در اندیمشک رسیدند که یک خطر بسیار جدی و نگران‌کننده ایجاد کردند.

وی بیان کرد: وقتی امواج مردم و رزمندگان به میدان آمدند و دشمن را تا نقطه صفر مرزی به عقب راندند و به عقب نشینی وادار کردند، عده ای به امام خمینی(ره) پیشنهاد کردند که حالا که صدام این قطعنامه را نقض کرده است، ما هم دیگر قطعنامه را نادیده بگیریم و رزمندگان مناطقی از خاک دشمن را تصرف کنند که امام راحل رسماً پیام داد ما توافقی که کردیم زیر پا نمی گذاریم. این قطعنامه را پذیرفتیم و به آن پایبند خواهیم بود.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه اسلام، عقل و منطق این حق را برای ما به رسمیت می شناسد که اگر توافق یا قراردادی از سوی مقابل، نقض یا زیرپا گذاشته شد، این حق از طرف ما هم محفوظ است، گفت: کما اینکه در دوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا که حرف‌های یاوه زیادی از هر دو طرف بر زبان جاری می شد که برجام را پاره می کنیم، رهبر معظم انقلاب در یک سخنرانی رسمی گفتند، اگر آن‌ها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می زنیم. ما به آنچه امضاء شده، پایبندیم. با آنکه خواسته قلبی ما نبوده است. اما اگر طرف مقابل آن را پاره کند ما آن را به آتش می کشیم. آتشی که آتش قهر ملت و خشم جوانان پرشور انقلابی عزتمند و ملت سربلندی است که در برابر غیرخدا کرنش نخواهد کرد.

شفیعی ادامه داد: در عین حال اگر توافقی باشد، اسلام می گوید که پای توافق بایستید. در آنچه مربوط به ارتباط امام و امت است، این مسئله بسیار اهمیت بیشتری دارد و در حوزه امامت و مدیریت اجتماعی، موضوع فرق می کند. در قضیه عزل قائم مقام رهبری، امام راحل در آن نامه، جمله عجیبی دارند و می گویند من به تاریخ و ... کاری ندارم و بر عهدی که با مردم بستم، که مطالب را به آن‌ها بگویم، هستم.

وی همچنین با اشاره به قضایای پذیرش قطعنامه ۵۹۸، افزود: امام خمینی(ره) در پیام مبسوط خود به مناسبت پذیرش قطعنامه که پیام بسیار مهمی است، اعلام می کند برای حفظ انقلاب، کشور و اسلام این قطعنامه را می پذیرم و اگر آبرویی دارم، با خدا معامله می کنم و به مردم اطمینان می دهم این تصمیم براساس مصالح و صلاحدید کشور گرفته شده است. حتی آن تعابیر عاطفی را که اگر جام زهری است می نوشم و آبرویی دارم اما مصلحت مردم، انقلاب و نظام حفظ شود و محفوظ ماند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، تصریح کرد: در مقاطع مختلف تاریخی نیز ردپای این توافق دوطرفه را می بینیم. در صدر اسلام صحنه های عجیبی را شاهد هستیم. سخنانی که میان اصحاب امام حسین(علیه السلام)، رد و بدل می‌شود، بسیار جالب و دایرة المعارفی از فرهنگ کربلا است. به طوری که برخی از بر زمین افتادگان از اصحاب غیرتمند ایشان، در آخرین لحظات عمر که امام بر بالین آنها می آمد، تنها یک جمله را می گفتند که آیا ما به شما وفا کردیم و وفادار بودیم؟ این جزو آموزه های اسلام است که در ذهن آنها باقی مانده بود که آیا به عنوان یک رهرو و پیرو به امام خود وفا کرده اند؟ و این اوج عظمت رابطه امام و مأموم است. انسان از عظمت و بزرگی کار اصحاب سیدالشهداء میزان نابصیرتی و نارضایتی اصحاب امام حسن مجتبی(علیه السلام) را می فهمد.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، تصریح کرد: اگر کاری که اصحاب امام حسین(علیه السلام)، کردند، اصحاب امام حسن(علیه السلام)، انجام می‌دادند این همه خسارات به اسلام، در صدر اسلام، پس از رحلت پیامبر(ص)، وارد نمی شد. این همه خسارات به اسلام وارد نمی شد. اگر کاری که اصحاب امام حسین(علیه السلام) کردند، در صدر اسلام مردم پس از رحلت پیامبر(ص) می کردند، این همه خسارات و جفا در طول تاریخ به جبهه تولیت، روا نمی شد. آنچنان که اگر کاری که اصحاب سیدالشهدا(علیه السلام) کردند، نمی کردند، امروز چیزی از اسلام باقی نمانده بود. آنگونه که خود ایشان به یارانشان فرمودند که اگر شما نبودید، فاتحه اسلام خوانده بود و این همان واژه ارزشمند و پرمعنای امام مبنی بر خواص اهل حق و خواص اهل بصیرت بود که فرمودند در مقاطعی از تاریخ این خواص هستند که می توانستند جهت حرکت امت را تغییر دهند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه بحمدالله جامعه ما در این خصوص کارنامه روشن و پرافتخاری دارد و این افتخار در کلام رهبر انقلاب آمده است، گفت: سیدالشهدا(علیه السلام) نیز به اصحابشان فرمودند، من بهتر از شما سراغ ندارم و وفادارتر از شما نمی شناسم و خطاب به برخی می فرموند که شما پیش از من وارد بهشت می شوید. این اتفاق بزرگ و عظیمی است که امام به امت خود بگوید، شما پیش از من به بهشت وارد می شوید که این همان اجر جانبازی، پیشگامی و جلوداری است.

وی ادامه داد: این اتفاق در انقلاب اسلامی نیز به وقوع پیوست و امام امت مکرر از وفاداری ملت ایران، اعلام رضایت کرد. یکی از جلوه ها و برگهای درخشان تاریخ این ملت این است که در صحنه تلخ و سختی مانند پذیرش قطعنامه، نشان داد که ارادت و اعتقادش نسبت به امام در سختی و آسانی و جایی که تحلیل را می داند، با جایی که بر حسب ظاهر تحلیل را نمی داند، یکی است و همین اعتقاد و پیوند بود که ما را جلو برد و نجات داد.

شفیعی گفت: در ماجرای قطعنامه ۵۹۸ اگر آن حمایت و همراهی ملت با امام نبود و یا حداقل ملت تردید داشت سکوت می کرد یا می ایستاد، معلوم نبود که چه اتفاقی می افتاد. مردم به صحنه آمدند و پیام مردم، رزمندگان و خانواده شهدا بسیار جالب بود که اگر ما در صحنه دفاع وارد شدیم و جوانان مان را در این راه دادیم، به حرف شما بوده است. اکنون هم به حرف شما است. آنچه دیروز گفتید تکلیف و حجت شرعی ما بوده و امروز نیز تکلیف و حجت شرعی ما است و خداوند مزد آن وفاداری و پیوند را به ملت ما داد.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان تصریح کرد: اگر امروز جوانان ما به آسانی به نجف و کربلا و سوریه می روند، اجر  مجاهدت ها، پایداری ها و فداکاری های کسانی است که هشت سال دفاع مقدس جان دادند و امروز ملت ما از آنچنان عزتی برخوردار است که راهپیمایی اربعین امام حسین(علیه السلام) مردم تصاویر امام و مقام معظم رهبری را می‌بینند و تصویر بزرگی از رهبر انقلاب آنجایی نصب می شود که روزی صدام می ایستاد و عناصر جنایتکار خود را علیه مردم ایران و شیعیان بسیج می کرد و حرکت می داد که این قدرت نمایی شهدا و اجر تبعیت امت از امام است که البته این اجر دنیایی است.

وی با بیان اینکه ما به این رابطه و پیوند نیاز داشتیم، امروز هم نیاز داریم و فردا نیز به آن نیاز خواهیم داشت، تأکید کرد: اگر این پیوند را داشته باشیم، نمی گویم که هیچ ضرر و خطری متوجه ما نیست اما از همه ضررها و خطرها به سلامت عبور می کنیم. ده سال حیات نورانی امام پس از پیروزی انقلاب اسلامی که حوادث، آثار و خطرات بزرگی پیش آمد که نگاه و توجه مردم به امام بود و یک اشاره امام کافی بود. طومار منافقین را اشاره امام درهم کشید و جنگ را اشاره امام به دفاع مقدس و عزت‌مند تبدیل کرد. هر حربه که دشمن به میدان می آورد امام باطل می کرد و انقلاب اسلامی با عزت از آن مراحل عبور کرد.

شفیعی با بیان اینکه پس از رحلت امام تا امروز بسیاری از حوادث بزرگ و خطرات جدی را پشت سر گذاشته ایم، گفت: بعضی حوادث به دلیل مسائل کلان کشور گفته نشد و به اطلاع مردم نرسید و بعضی از خطرات با برنامه ریزی از حکمت از سر ملت و انقلاب اسلامی دفع شد که بعدها درباره آن بیشتر گفته خواهد شد و به طور مثال همین مسئله داعش که فاصله زیادی هم با ما ندارد، خطر بزرگی بود و خود آمریکا می گوید که با ۱۲۰ کشور برای این کار هماهنگی کرده است؛ اما چشمان نافذ و بصیر امام امت این افق را دید و خطر را تشخیص داد و فرمود این اتفاق نباید بیفتد و جوان ها به میدان بروند.

وی خاطر نشان‌ کرد: این بزرگی، عظمت و فداکاری فرزندان امت اسلامی نه فقط ما، بلکه جوانان افغان، پاکستانی، عراقی و ... است. در بین شهدای مدافع حرم، شهیدانی از کشورهای دیگر هستند که مظلومانه خاکسپاری می شوند و خانواده های آنها از ترس دولت‌های‌شان جرأت آن را ندارند که بگویند فرزند آنها به شهادت رسیده است؛ اما این توطئه به فضل الهی خنثی شد و بعدها عظمت کار آن آشکار می شود. به طور خلاصه بگویم که حضرت آقا مانع از تشکیل اسرائیل دوم شدند.

امام جماعت مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) با بیان اینکه تشکیل داعش برای تحقق شعار از نیل تا فرات بود، گفت: ۷۰ سال پیش مردم نفهمیدند و مسلمانان متوجه نشدند که چه توطئه ای در کار است و آنها اسرائیل را در کرانه رود نیل تشکیل دادند و خیز برداشتند که در فرات هم شعار خود را محقق کنند. اما به خواست خدا، بصیرت امام امت اسلامی، در به میدان آمدن مردم، این اجازه به آنها داده نشد.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: تعبیر به میدان آمدن همه کفر در برابر اسلام، در این چهار پنج سال به روشنی دیده شد، از آن سو تروریست ها را از ۷۰ کشور دنیا تجمیع کردند و از این طرف جوانان دوستدار اهل بیت(علیهم السلام)، گفتند که اجازه نمی دهیم اسارت حضرت زینب(س) دوباره تکرار شود. بحث ما در این مسئله جناح بندی های سیاسی، رقابت های انتخابی و حرف های رسانه ای نیست و مادامی که پیوند امام و امت به عنوان سرمایه بزرگ امت اسلامی محفوظ بماند، از همه خطرها عبور خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه این حساسیت باید بماند، گفت: رهبری، ولایت و پیوند امام با امت، خط قرمز ما است. در عرصه فعالیت های سیاسی، رقابت ها و شعارها، هرچه می خواهند انجام دهند. یک جامعه زنده انقلابی رها شده از دوهزار و ۵۰۰ سال شاهنشاهی، طبیعی است که حرف های مختلفی گفته شود و ایده های مختلفی را ارائه دهند. اما خط قرمز ما حریم ولایت است و اجازه نمی دهیم هیچ جریانی به این محدوده نزدیک شود.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با تأکید بر اینکه قول فصل ملت ایران ولایت است و همه ارکان نظام مشروعیت خود را از نظام می گیرند، گفت: برخی به حامیان، آراء و افرادی که برای آنها دست می زنند، غره نشوند؛ چرا که مشروعیت در نظام اسلامی از ولایت است. هیچ یک از روسای سه قوه و ارکان نظام بدون تنفیذ مستقیم یا با واسطه مقام ولایت، حضورشان مشروعیت ندارد. این را متوجه باشند. اگر حرفی می زنند که عده ای برای آن کف می‌زنند، بدانند که چه می گویند و بدانند که می‌فهمیم چه می گویند.

وی با اشاره به اینکه برخی حرف هایی می زنند که تعریض به بیانات رهبری دارد، خطاب به آنها، گفت: فهم ملت و جوانان ما را دست کم نگیرند، بفهمند که چه می گویند و بدانند که می فهمیم چه می گویند و رویه و حرف زدن های خود را اصلاح کنند. دو پهلو حرف نزنند و بدانند که اگر آنها دو پهلو حرف بزنند ما صریح و  یک پهلو جواب خواهیم داد. خط قرمز ما ولایت است و از آن عبور نمی‌کنیم و اجازه نمی دهیم که کسی از آن عبور کند.

شفیعی تصریح کرد: پس از ۱۴۰۰ سال این اتفاق مبارک رخ داده، نباید برای خوشامد، رضایت و درود و سلام برخی افراد، حرف هایی بزنند، مطالبی بگویند تا حاشیه ها و کنایه هایی را مطرح کنند، چرا که خودشان را کوچک می کنند و از دریای ملت جدا می‌شوند. عزت مسئولان کشور در این است که در مسیر ولایت حرکت و موضع‌گیری‌های خود را تنظیم کنند. عزت دنیا و آخرتشان هم در این است. کسانی که با ولایت زاویه پیدا کردند، حذف و از صحنه خارج شدند. باید خیلی حواس‌شان باشد و غره نشوند. با ولایت فاصله نگیرند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه عزت امروز امت اسلامی در طول تاریخ اسلام سابقه نداشته است، تصریح کرد: شیعیان می‌گویند ما از دوره تحقیر تاریخ شیعیان از زمان معاویه تاکنون عبور کردیم و امروز اقلیت شیعه به برکت ولایت و خنثی‌سازی توطئه داعش، سرشان را بالا گرفتند. این شیعیان امروز از اهل سنت هم دفاع و منافع آنها را حفظ می‌کنند و مایه سربلندی امت اسلامی هستند و آن وقت عده‌ای در داخل کشور نفهمند و ندانند چه می‌گویند؟ انسان عاقل قبل از آنکه سخنی بر زبان جاری کند، فکر می‌کند، نه آنکه بعد بگوید آیا من این سخن را گفتم. چنین منظوری نداشتم.

شفیعی گفت: رجال و مسئولان سیاسی در حوزه بحث‌هایی که دارند، به خودشان مربوط است. اما حریم، محدوه و خط قرمز ما، مسیری است که ولایت تعیین می‌کند. بدانند که توصیه‌ها و خیرخواهی‌های این پیر حکیم به صلاح کشور و مصلحت خودشان است. هر شخصیتی که روش، منش و شخصیت او در مسیر ولایت باشد، مورد تأیید است و اگر کسی راه خود را کج و زاویه پیدا کند، به همان میزان از دل‌های ما فاصله می‌گیرد. زیرا در این ۳۸ سال هر جا این پیوند بوده است، سربلندی و عزت نیز همراه آن بوده است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان همچنین با بیان اینکه این مراسم با تلاش جوانان مؤمن این مسجد به تاسی از رهبر انقلاب که فرمودند «من به حرکت‌های مؤمنانه این جوانان، امید بستم» شکل گرفته است، گفت: این مراسم با این هدف برگزار می‌شود که بگوییم در استان خوزستان با وجود گذشت ۲۰ سال از سفر ایشان، آن را جزو افتخارات خود می‌دانیم و یاد می‌کنیم و برای جای قدم‌های اولیاء، قدمگاه درست می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حضور هشت روزه ولی‌امر مسلمین در فضای استان از مصادیق و شعائر الهی است، تصریح کرد: کار جوانان را از مصادیق تعظیم شعائر الهی می‌دانیم. ان‌شاءالله خداوند متعال به رهبر انقلاب طول عمر با برکت و عزت عنایت کند و دعا می‌کنیم که دور دوم سفرهای ایشان و ان‌شاءالله با استان خوزستان، آغاز شود و یکبار دیگر این فرصت را پیدا کنیم که دلبستگی خود را با ولایت و پیوندمان با رهبر انقلاب را نشان دهیم.

یادآور می شود، به مناسبت گرامیداشت بیستمین سالگرد سفر استانی مقام معظم رهبری به خوزستان، نمایشگاه کتاب با محوریت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) از ۱۸ تا ۲۴ اسفندماه در مسجد صاحب‌الزمان(عج) اهواز برپا شده است.

کتاب‌های این نمایشگاه در پنج بخش، حکومت و سیاست از دیدگاه امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، فرهنگ و خانواده از منظر امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، زندگی و شخصیت امام خامنه‌ای، دانشگاه و حوزه، معارف اهل البیت(علیهم السلام) در بیان امام خامنه‌ای و کتب تقریظ شده توسط امام خامنه‌ای با ۲۰ درصد تخفیف برپا شده و از ساعت ۱۸ تا ۲۱ پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی