پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، با اشاره به کلیدواژه «آتش به اختیار» در کلام رهبرمعظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: باید بررسی شود که این سخن آیا فرمان هرج و مرج فرهنگی است یا عدول از قانون و پشت سرگذاشتن نهادها و مراجع قانونی؟

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه رهبرانقلاب اسلامی یک منظومه فکری دارد که اصول و پایه های چنین تفکری را می توان با مراجعه به کتاب های «چهار سال با مردم» و «چهارساله دوم» به دست آورد، اظهار داشت: این کتاب ها گزارشی درباره دو دوره ریاست جمهوری مقام معظم رهبری و خلاصه ای از سخنانشان در مسائل گوناگون است که چارچوب فکری جهت یافته مدون و روشنی را نشان می دهد که در برگیرنده مبانی اندیشه های رهبری است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در برابر آتش به اختیار با دوجریان مواجه هستیم، گفت: دل های برخی افراد بیمار و نیازمند درمان است که درباره قتل فجیع آتنا اصلانی شاهد هستیم که عده ای لغو سند 2030 را نتیجه چنین امری می شمارند حال آنکه در کشورهای پذیرنده سند مذکور چنین جنایت های مشابهی روی داده است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی افزود: چطور می شود انسان، انقلاب اسلامی را قبول داشته باشد اما مطالب سایت ها و کانال های ضدانقلابی ستیزه جو با انقلاب اسلامی را به گروه ها و شبکه های اجتماعی انتقال دهد و در برابر چنین اقداماتی باید گفت که اختلاف عقیده و نظر در درون خانواده نظام اسلامی باید حل شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی کانال های مدعی اخلاق و دانش تصاویر مبتذلی را با تیتر آتش به اختیار منعکس کرده اند، ابراز داشت: ولایت مطلقه در تفسیر امام یعنی همه اختیارات و شئونی که برای امام معصوم وجود دارد در دوران غیبت برای یاران امام زمان(عج) است.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان ادامه داد: امام راحل می گوید اختیاراتی که در حوزه ولایت، خداوند به پیغمبر و امام داده است برای اداره جامعه می باشد و در زمان غیبت نیز همه اختیاراتی که خداوند برای اداره جامعه به پیغمبر و امام داده است، باید به جانشین امام بدهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در اندیشه های امام، ولایت مطلقه فقیه به معنای عدم محدود ساختن رهبری فقیه در جامعه به ابعاد خاص است، گفت: در دوران غیبت امام عصر به فقیه جامع الشرایط اجازه داده شده است که تا ظهور امام زمان اداره جامعه را بر عهده بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به اینکه رهبرانقلاب اسلامی حکم انتصاب فقهای شورای نگهبان و قوای مسلح را صادر می کند، افزود: منظومه فکری رهبری قانون مداری، تقویت قانون و قانون پذیری است در حالی که برخی آتش به اختیار را به معنی تشویق هرج و مرج و بی قانونی تفسیر می کنند و باید دانست که چنین سخنی خیرخواهانه نیست و به دور از منطق علمی است.

وی با بیان اینکه در جلسات مکرر بر عدم تغییر زمان دهه فجر و هفته دولت تأکید کردیم، عنوان داشت: چنین اقداماتی تنزل دادن فضای دهه فجر و سبب جلوگیری از طرح مسائلی همچون خودباوری، استکبارستیزی، ایستادگی در برابری نظام سلطه، استقلال، قطع وابستگی و بیداری اسلامی است که اقدامی کاملا خطا است.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی بخشی از انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: دولت ها در صورت عمل به وظایفشان بازوی توانمندی برای انقلاب اسلامی هستند.

این مقام مسئول با اشاره به دستگاه های فرهنگی خاطرنشان کرد: باید دیده شود فعالیت چنین دستگاه هایی مطابق شأن اسلامی است یا خیر و تا چه حدی بوده است؟ خروجی کار در حد سطح مورد توقع بوده است یا خیر؟ و هر آنچه انجام داده باشند با سطح مورد توقع فاصله دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان اینکه دستگاهی که با وجود داشتن هزینه فعالیت فرهنگی، کار فرهنگی انجام ندهد دستگاه فرهنگی انقلاب اسلامی نیست، عنوان کرد: آنچه که رهبری در چشم انداز انقلاب اسلامی و محرومیت انقلاب اسلامی می بیند و مطالبه می کند گویای آن است که نهادهای مسئول وظایف را انجام نداده و خواسته ها را برآورده نکرده اند.

وی آتش به اختیار را به معنای عدم رضایت رهبری از دستگاه های فرهنگی دانست و گفت: اگر کار بچه های انقلابی را کنار بگذاریم باید فعالیت دستگاه ها در زمینه انتقال پیام انقلاب اسلامی در داخل و خارج را ارزیابی کنیم.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با اشاره به اینکه بچه های انقلابی از نام و عنوان دوری کرده و برای رضا خدا فعالیت می کنند، افزود: آتش به اختیار یعنی اینکه مطالبات رهبری در حوزه انتقال پیام های انقلاب اسلامی برآورده نشده است و دستگاه های مسؤول بیش از آن نمی توانند؛ از این رو رهبری با طرح چنین مبحثی خاطرنشان ساخت که بچه های انقلاب در صحنه حضور پیدا کنند.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی