پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته در مسجد آیت الله شفیعی با اشاره به این که اجر و ثواب عزاداری های امام حسین(علیه السلام) منوط به فضل الهی است، گفت: امیدوارم از منابر و سخنرانی های محرم بهره های علمی و اجتماعی را برده و تلاش کنیم همه اصول زندگی، آداب و رسوم اجتماعی را از سالار شهیدان و جهاد ایشان فراگیریم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در صفر نیز باید همچون محرم از سوگواری های امام حسین(علیه السلام) بهره ببریم، اظهار داشت: از جمله مسائل مرتبط با ماه صفر، نحوست و بدشگونی آن که پایه و استدلال صحیحی ندارد و شیخ عباس قمی مشهور بودن آن به نحوست را نپذیرفته است.

حضرت آیت الله شفیعی با اشاره به این که اسلام با ظرافت خاصی با این خرافه مبارزه می کند، خاطرنشان کرد: رسول خدا(ص) نحوست را در مهریه سنگین زن، حیوان سواری چموش و خطرناک و خانه تنگ و کوچک بیان و از نحوست ماه صفر سخنی نمی گویند و از این لحاظ نحوست صفر مرتبط به دوران جاهلیت که ما با تلقین به بزرگنمایی آن می پردازیم.

این عالم دینی علاج نحوست را صدقه دادن برشمرد و افزود: در منابر سخنرانی با چنین مسائلی روبه رو و باید تلاش کنیم اسلام اصیل را از چنین جعلیات و خرافاتی مبرا سازیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که خرافه نحس بودن ماه صفر مرتبط به سال ۴۱۲ پیش از اسلام است، گفت: چه بسا از دید عده ای سبب نحس شمرده شدن صفر وفات رسول خدا(ص)، اربعین حسینی، شهادت امام حسن و امام حسن عسکری(علیهم السلام) باشد اما چنین ایده ای نادرست است؛ زیرا در سایر ماه های قمری به ویژه محرم واقعه کربلا را داریم در حالی که از نحوست این ماه ها سخنی ذکر نشده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خرافه نحس بودن صفر را باید از مشرکان قریش جویا شد، افزود: اسلام چنین مطلبی را نفی و ما نیز نباید به چنین خرافاتی اعتقاد داشته باشیم؛ چرا که رسول خدا(ص) در سخنان خود به درستی موارد نحوست را بیان کردند.

حضرت آیت الله شفیعی به حدیث «اذا تفعلت فاسرع و اذا تطیرت فامشی و اذا ظننت فلا تقض» از رسول خدا(ص) اشاره و ابراز داشت: اسلام کارهای خوب، نیک و شادی آور را تقویت و حرکت به سوی آنها را تأیید می کند تا روحیه و قوت قلبی داشته باشیم و نیز بی اعتنایی به فال بد را که واقعیت خارجی ندارد، خواستار است.

این عالم دینی با اشاره به این که قطع و یقین ملاک قضاوت و صدور حکم است، اظهار داشت: قضاوت و شکایت باید به استناد قطع و یقین باشد که بسیاری از مردم ناآگاه به این مسأله هستند و پس از ارائه مدارک یقین آور، قاضی درستی و نادرستی آنها را بررسی خواهد کرد.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی