پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در یادواره «شیخ شهید» حجت الاسلام مصطفی خلیلی، که در مدرسه دارالعلم آیت الله بهبهانی اهواز برگزار شد، با اشاره به برگزاری مجالس یادبود شهدا به ویژه مدافعان حرم، اظهار داشت:برگزاری یادواره این شهید بزرگوار در مدرسه علمیه ای که مهد نشر دانش و فقاهت اهل بیت(علیه السلام) است، بسیار نیک و پسندیده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که خیرات و برکات الهی در چنین مجالسی نازل می شود، افزود: هدفی مقدس تر از شهید و شهادت نداریم و حضور خانواده های شهدا در چنین مجالسی بر معنویت آنها می افزاید و حضور طلاب علوم دینی و حضار در این گونه مجالس نشان دهنده ایثار و معنویت در این مجالس است.

حضرت آیت الله شفیعی با اشاره به این که شهید حجت الاسلام خلیلی از طلاب مدرسه دارالعلم آیت الله بهبهانی هستند، ابراز داشت: حضور طلاب، علما، فضلا و خانواده های شهدا در پاسداشت و گرامیداشت این شهید مثال زدنی و راه شهادت همچنان باز و پذیرای شهیدان دیگر است.

ایشان با بیان این که مسأله شهادت در قرآن به صورت مفصل تشریح شده است، گفت: یک نمونه قرآنی در پاسداشت و عظمت شهدا آیه 69 سوره نساء است که در آن شهدا بعد از صدیقان و بالاتر از صالحان قرار دارند و این نشان از برتری شهدا بر صالحان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مسأله شهادت از صدر اسلام و در غزوات پیامبراکرم(ص)، جنگ های دوران خلافت امام علی(علیه السلام) و واقعه کربلا مطرح است، اظهار داشت: سفارش به اقتدا برای شهدای کربلا نشان دهنده عظمت شهادت در فرهنگ اسلامی است هر چند که پس از غصب خلافت این مسأله همچون امور دیگر بر اثر علل و عواملی دگرگون و فرهنگ شهادت از جامعه به ویژه قشر جوان کنار رفت.

حضرت آیت الله شفیعی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه فرهنگ شهادت احیاء و قابل لمس است و می توانیم بگوییم که کامیاب ترین جوانان شهدای جوان هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با توصیه به خواندن وصایای شهدا و این که در آنها رؤیاها و مکاشفه های صادقانه را ملاحظه خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: در زمان کنونی بهترین رحلت، شهادت در راه خدا است که امام علی(علیه السلام) آن را برترین مرگ شمرده اند.

وی ادامه داد: جوانان شهید مدافع حرم آرزوها، خانواده و دنیا را رها و شهادت در راه خداوند را انتخاب کردند و جالب تر آن است که دعاهای این عزیزان در نزد خداوند پذیرفتنی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در زمان کنونی عبارت تبریک و تسلیت را برای شهیدان به کار می برند، افزود: تبریک به خاطر داشتن مریدان خالص و متدین به اسلام و تسلیت برای از دست دادن چنین جوانان مؤمن و متدین است و در آینده در مسأله شهادت فقط تبریک گفته خواهد شد.

حضرت آیت الله شفیعی با اشاره به این که شهیدان دفاع از دین، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را بر خواسته های دنیوی برگزیدند، ابراز داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب بزرگداشت شهدا را کمتر از شهادت ندانسته اند، برپایی یادواره و مجالس بزرگداشت شهدا، شهیدپروری و تبیین مقام شامخ آنها را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم خوزستان با اشاره به این که دلاوری های شهدای جنگ تحمیلی با عقلانیت و تدبر برای مردم قابل درک بود، افزود: اکنون دلاوری های شهدای مدافع حرم قابل لمس است و این عزیزان نمی گذارند که حضرت زینب(س) مورد خدشه و اهانت قرار گیرد.

ایشان در پایان گفت: امام راحل(ره) در سایه قرآن راه شهادت را برای جوانان باز کرد و اسلام با این شهیدان زنده شد و قدرت جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا است.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی