پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان امشب در ادامه سلسله سخنرانی ها در مسجد صاحب الزمان(عج) با بیان اینکه امام حسین(علیه السلام) هدف از قیام را اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرده است، اظهار داشت: این سخنان بهترین دلیل بر فلسفه قیام کربلا است و از سوی دیگر اصلاح امت گویای تباهی و فساد صورت گرفته در جامعه اسلامی است که ابزار اصلاح آن امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه امت اسلام به برکت فریضه امربه معروف و نهی از منکر بهترین امت تاریخ از آغاز تا انتها است، افزود: بهترین بودن در گرو عمل به چنین فریضه ای است و در صورت عمل نکردن بنا به گفته مفسران چنین فضلی از ما گرفته خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروزه ادبیات بشر عوض شده و در آن مفاهیم و معانی به گونه های دیگری تفسیر می شود، ابراز داشت: غرب و فرهنگ غربی مبانی و زیرساخت ها را تغییر داده و بیان امر به معروف و نهی از منکر در این باره نیازمند حساسیت و ظرافت بالایی است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی بیان داشت: تأکیدات امام راحل و رهبری مبنی بر اینکه حوزه علوم انسانی مطابق شرعیت و مبانی دینی نسیت ناظر به تغییر ادبیات امروزی و مفاهیم و معانی عبارات و واژگان است.

وی با بیان اینکه در تعریف فرهنگ غرب هر گونه مجازات برای بازدارندگی فساد و جنایت مغایر با حقوق بشر است، خاطرنشان ساخت: با چنین تعریفی نمی توان به برخورد با مجرمان پرداخت حتی اگر جامعه درگیر فساد و جنایت باشد به هر حال نتیجه عدم توازن مجازات با جرم، اباحی گری و نابودی حریم خصوصی افراد جامعه خواهد بود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه تعریف غرب از حقوق بشر و اصرار بر پذیرش آن با بدیهیات احکام دین ناسازگاری دارد، افزود: ادبیات امروزی جهان به سمتی پیش رفته که امر به معروف و نهی از منکر را دخالت در امور دیگران و محدود کردن آزادی تفسیر می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر با دو چالش اساسی مواجه هستیم، افزود: یک چالش تغییر مفاهیم در علوم انسانی از سوی غرب و انتقالش به کشور است که کار را برای ما دشوار می کند و دیگری خرابکاری و خطاهای مسؤلان امور اجرایی است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی افزود: در زمینه چالش علوم انسانی غربی با علم، استدلال های منطقی و با حرکت در مبانی اصیل اسلامی از احکام  شرعی دین دفاع خواهیم کرد اما تخلفات مسؤولان برایمان بلایی است که تأثیر نهی از منکر را کاهش می دهد و حتی با تذکر محترمانه هم دل آزردگی را به بار می آورد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را امری مهم و پیچیده بیان کرد و گفت: در نظام اسلامی که ساختار و اساس آن حکومت دینی است انحراف و خطای مسؤولان به پای دین نوشته شده و برای نظام اسلامی هزینه برخواهد بود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: خطای کارگزار نظام اسلامی تباهی و اقدام شایسته ارتقای جامعه را به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان شد: قیام امام حسین(علیه السلام) مانع از نابودی اسلام شد و ثابت کرد آنجا که اساس دین در خطر باشد می توان جان را تقدیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر در قاموس دین معنا و تعریف می شود و حرکت امام حسین(علیه السلام) دقیقا در مسیر حرکت امر به معروف و نهی از منکر است؛ از این رو فقها گفته اند که اگر اساس و کیان دین در خطر باشد باید جان را تقدیم کرد.

وی با بیان عبارت «الاسلام نبوی الحدوث و حسینی البقاء» عنوان داشت: علامه طباطبایی امر به معروف و نهی از منکر را نسخه اسلام برای صیانت جامعه معرفی و بیان داشت که اسلام برای فرد و اجتماع صیانت قائل است.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی