پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

سردار مرتضی قربانی، مشاور فرمانده سپاه پاسداران و فرمانده پیشین سپاه بدر، شامگاه سوم آذرماه در یادواره شهدای مسجد آیت الله شفیعی، با اشاره به اینکه حضور در یادواره به دعوت شهدا صورت گرفته است، اظهار داشت: مساجد آیت الله شفیعی و جزایری پیشینه ای درخشان در تربیت نیروهای انقلابی داشته و در کادرسازی برای قرارگاه نصرت بسیار نقش آفرین بودند و در دوران جنگ تحمیلی فرماندهان و رزمندگانی را تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه شهدا اسبابی هستند که ما راه را پیدا کنیم و به بیراهه نرویم، ادامه داد: نیروهای دو مسجد آیت‌الله جزایری و آیت‌الله شفیعی اهواز با ایمان و اعتقاد توانستند در جبهه‌ها حضور پیدا کرده و به شهادت برسند. شهدا بر اساس آیه ۱۰ سوره فاطر «مَنْ کَانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعًا إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ وَالَّذِینَ یَمْکُرُونَ السَّیِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ وَمَکْرُ أُولَئِکَ هُوَ یَبُورُ؛ هر کس سربلندى مى‏ خواهد سربلندى یکسره از آن خداست‏ سخنان پاکیزه به سوى او بالا مى ‏رود و کار شایسته به آن رفعت مى ‏بخشد و کسانى که با حیله و مکر کارهاى بد مى کنند عذابى سخت‏ خواهند داشت و نیرنگشان خود تباه مى‏ گردد» عزت را از خداوند گرفته‌اند چرا که آنها همواره خداپرست بوده و کلمه طیب و عمل صالح در پیشگاه خداوند داشتند و عزت آنها جاودانه شد.

قربانی گفت: رژیم بعث عراق همه امکانات دنیا را بسیج کرده و به ایران قشون کشید. آنها می‌خواستند که در مدت سه روز خرمشهر و اهواز را فتح کنند اما این نقشه آنها به دلیل آنکه بزرگان نظام شخصاً پا به جبهه‌های جنگ گذاشتند میسر نشد. مقام معظم رهبری از جمله  اولین کسانی بود که از سوی امام راحل به همراه شهید چمران در جبهه حاضر شد. برکت این نظام بستگی به انسان‌های مخلص دارد. ۳۶۷ روز در محاصره خرمشهر ایستادگی کردیم و بسیاری از رزمندگان ما شهید و مفقود شدند اما به دلیل آنکه می‌خواستیم سخن امام‌مان را به ظهور برسانیم، عقب ننشستیم.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: رژیم بعث عراق در محاسبات خود ارتش ایران را به حساب آورده بود. آنها غافل بودند از مردان و زنان، علما، پایگاه‌های مقاومت و اعضای مساجد جزایری و شفیعی که همان‌ها هم باعث شدند رژیم بعث عراق شکست بخورد. با دست خالی به دفاع از کشور و ولایت فقیه پرداختیم و کوتاه نیامدیم. در زمانی که خرمشهر در محاصره رژیم بعث قرار داشت شاید باورتان نشود مهمات ما محدود به ده دقیقه جنگ بود. وقتی به بهمنشیر رسیدیم ملائکه خدا ما را هدایت کردند. بسیاری از نیروهای عراقی کشته و مجروح شده بودند و بسیاری از آنها هم که در کنار بهمنشیر کمین کرده بودند بر اثر مدّ آب رودخانه بهمنشیر خفه شدند. بعضی وقت‌ها با ده نیرو پنج کیلومتر از خط را عملیات می‌کردیم.

وی گفت: بعضی‌ها می‌گویند بنی صدر خیانت نکرد. خیانت کرد. او دستور داده بود به هیچ پاسداری آب، لباس، نان، مهمات، سلاح و سوخت داده نشود و ما با دست خالی توانستیم حصر آبادان را که یک تکلیف دینی و شرعی و فرمان امام راحل بود بشکنیم. ما از ۴۴ کشور اسیر گرفتیم؛ کوموله، توده‌ای، خلق عرب، منافقین و همه با اینها برعلیه ما جنگیدند. در جنگ تحمیلی کشورهای بسیاری با ارسال پول، اسلحه و مهمات به رژیم بعث عراق کمک کردند اما ما با تکیه بر نیروهای مردمی و بسیجی توانستیم این حمله نابرابر را درهم شکنیم.

سردار قربانی ادامه داد: عزت و فداکاری های جنگ تحمیلی در سایه کلمه طیبه و عمل صالح به دست آمد و مقاومت ملت ایران نتیجه داد.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه هر کدام از استان های خوزستان، تهران، اصفهان و خراسان ۲۳ هزار شهید را دوران جنگ تحمیلی تقدیم کردند، افزود: سردار سلیمانی ذلت و خواری را بر داعش و حامیانش نشاند و توانستیم در برابر خباثت این شجره پلید، وهابیت، آمریکا و صهیونیسم بدرخشیم.

فرمانده پیشین سپاه بدر با اشاره به اینکه جنگ طلب نیستیم، عنوان کرد: در برابر هرگونه تجاوز دفاع کرده و دهان هر متجاوزی را خورد می کنیم.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی