پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان در جمع خبرنگاران امروز ۲۲ فروردین ماه با اشاره به شهادت سید عمار موسوی شهید مدافع حرم، آن را سند قطعی درستی حرکت نظام اسلامی دانست.

وی ادامه داد: سکاندار انقلاب اسلامی آن امامی است که گفت «اسراییل غده سرطانی است و باید از بین برود.» شهید موسوی از شهدای عرب خوزستان است، شهیدان خوزستانی نماد وحدت استان هستند و این موضوع پاسخ به آنانی است که به دنبال طرح مسائل قومیتی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان اینکه نه در دوره مبارزات انقلاب اسلامی، نه در دوره دفاع مقدس و نه امروز تلاش دشمن نمی تواند دل‌های مردم استان را از هم دور کند، گفت: زمانی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید که دنیا دو قسمت شرقی و غربی بود، یعنی گزینه سومی وجود نداشت. اما ما با امام آموختیم که «ما می‌توانیم» و «نه شرقی نه غربی.»

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان عنوان کرد: گاهی در برخی محافل گفته می‌شود «مسائل را ایدئولوژیک نبینیم» مگر دنیا مسائل را غیر از ایدئولوژیک می‌بیند؟ در تحریم ها ما دیدیم که دنیای مدعی، دارو را تحریم کردند.

وی با بیان اینکه «استقلال» جز اول شعار انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: امام راحل «ما می‌توانیم» را به ما آموخت اما این مطلب عینیت هم باید یابد و در این قضیه باید جدی تر وارد شویم.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به شعار سال و حمایت از کالای ایرانی توضیح داد: اولین گروه موثر در این عرصه نخبگان و گروه‌های مرجع هستند. باید نخبگان تلاش بیشتری کنند تا افتخار به کالای ایرانی تبدیل به فرهنگ مردم شود.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان ادامه داد: تولیدکنندگان دیگر گروه‌های موثر در این عرصه هستند که باید کیفیت کالای ایرانی را بالا ببرند تا میل عمومی به خرید کالای داخلی در مردم ایجاد شود و حتی در مرزهای بیرونی هم تقاضا برای خرید کالای داخلی وجود داشته باشد. امروز فرصت تاریخی برای حوزه ها ودانشگاه ها است که مبانی اقتصاد اسلامی و پیش نیازهای حمایت از کالای ایرانی را تبیین و به گفتمان عمومی تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در چند سال گذشته بر مسئله اقتصاد در شعارهای سال تایید داشته‌اند، تصریح کرد: وقتی که رهبری در چند سال متوالی به یک جهت تاکید دارند نشان دهنده آن است که آن جهت از اولویت برخوردار است. تشخیص آقا در این امر کاملا درست است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی عنوان کرد: در زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد همواره آمریکا در تلاش بود که در انقلاب نفوذ کند اما دیدند که نمی توانند با امام راحل تعامل را ایجاد کنند. بنابراین ۳۱ شهریور ۵۹ جنگ نظامی را بر علیه ملت ایران از طریق سلاح صدام آغاز کرد.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان ادامه داد: امروز جنگ نرم نظام سلطه القا و اثبات ناکارآمدی نظام دینی است. نظام سلطه از هرگونه حرکت اعتراضی خوشحال و خرسند است.

وی ادامه داد: رویکرد شعارهای مقام معظم رهبری توانمندسازی داخلی است. مادامی که اقتصاد ما وابسته است به هر مناسبتی از سوی غرب لطمه می خوریم.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به اینکه در مورد منافع و مسائل خوزستان به دو چیز توام می‌اندیشم، افزود: یکی آنکه خوزستان را جدا از جمهوری اسلامی نبینیم. من با دفاع از منافع خوزستان به هزینه غیر خوزستان ستیزی مخالف هستم. باید تدبیرمان این چنین باشد که دفاع از منافع استان نگاه مردم استان را به استانهای دیگر همراه با بغض نکند که این امر اصلا به درستی نزدیک نیست. در کنار آن انعکاس واقعیات استان به مسئولان عالی کشور و معرفی استان بدون روتوش بخش دیگر کار است. مسئولان استانی نباید در معرفی مشکلات استان درنگ و تردید کنند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با تاکید براینکه مشکلات کشور جز با مدیریت جهادی برطرف نخواهد شد، گفت: کشور نیاز به مدیریت خستگی ناپذیر و باور کردن جوانان دارد.

وی بیان کرد: نمی شود با مبانی و آموزه های غرب به برون داد اسلامی و دینی راه پیدا کرد. امر به معروف و نهی از منکر در بیان غیردینی ایجاد مزاحمت اجتماعی و محدودیت‌های فردی است. علامه طباطبایی با اشاره به آیه ۲۰۰ سوره آل عمران « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛ اى کسانى که ایمان آورده‏ اید صبر کنید و ایستادگى ورزید و مرزها را نگهبانى کنید و از خدا پروا نمایید امید است که رستگار شوید.» از امر به معروف و نهی از منکر با عنوان تعهد اجتماعی یاد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: مانیفست نظام دینی اسلام ناب است و در اینجا نخبگان باید ورود کنند و پیش شرط آن استنباط درست از احکام دینی است. اگر مبانی دینی را استنباط نکنیم دین به تحجر متهم می شود.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان عنوان کرد: دشمن به دنبال القای ناکارآمدی نظام دینی به دهه هفتاد و هشتاد است. دولتها نباید به دولت قبلی اتهام بزنند چراکه این موضوع خیانت به باور عمومی است. نظام اسلامی به دنبال همه آحاد جامعه است و شرط آن این است که مسئولان کار کنند. نظام دینی متولی دین ودنیای مردم است.

وی گفت: مطالبه، پیوست فرهنگی دارد و آن کار رسانه است. ما هیچوقت زیر سلطه اجانب زندگی نخواهیم کرد و این حذف اعتقادات دینی است.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی