پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

روضه منزل حضرت آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نویسنده کتاب‌های علوم دینی، سالهاست که در دهه پایانی ماه محرم برپا می‌شود؛ روضه‌ای که با نیت گرامیداشت شهادت امام سجاد (علیه السلام) ابتدا در ۵ روز شروع شد و اکنون در ۱۰ شب به صورت عمومی برپا می‌شود.

از دوران نوجوانی وقتی به مرکز شهر می‌رفتم اگر وقت نماز می‌شد، خود را به مسجد شفیعی می‌رساندم و آنجا نماز را به جماعت می‌خواندم. چیزی که خیلی برایم جالب بود این بود که کل شصت شب محرم و صفر در مسجد بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم روضه با سخنرانی حضرت آیت‌الله شفیعی برقرار بود.

وقتی شنیدم ایشان ده شب هم در بیت خود مراسم روضه دارد، تصمیم گرفتم تا به آنجا بروم و از مراسم روضه در منزل ایشان عکاسی کنم. در اهواز کمتر باب است که علمای هم‌تراز ایشان در منزل خود مراسم روضه برگزار کنند و معمولاً در حسینیه و یا مسجد و حوزه علمیه روضه خود را برگزار می‌کنند. منزل ایشان در منطقه باغ معین اهواز قرار دارد؛ به آنجا که رسیدم، فرزند ایشان سیدمحسن و چند نفر دیگر در حیاط خانه ایستاده بودند و مردم را به داخل راهنمایی می‌کردند. وقتی سیدمحسن مرا دید مثل همیشه با روی باز و تبسمی که مخصوص اوست به استقبالم آمد. بعد از احوالپرسی با ایشان وارد منزل شدم. حضرت آیت‌الله شفیعی ساده و بدون تکلف در راهروی خانه بر روی صندلی ساده‌ای نشسته بود و به هر کس وارد می‌شد سلام کرده و به داخل راهنمایی می‌کرد.

خانه ساده‌ای بود. یک اتاق نشیمن که از کف زمین تا سقف آن را کتاب چیده بودند و آن را بیشتر به کتابخانه شبیه می‌کرد و یک سرسرای کوچک که هر دو مملو از جمعیت بودند.

وقتی وارد شدم حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا شفیعی، فرزند آیت‌الله شفیعی در حال سخنرانی بود. تعدادی عکس گرفتم. سخنرانی ایشان که تمام شد تعدادی از کسانی که در مجلس روضه بودند بلند شدند و رفتند. بعد از چند دقیقه سخنران بعدی یعنی حجت‌الاسلام آیت عادلی‌نژاد روی منبر کوچکی که در وسط اتاق نشیمن قرار داده شده بود، رفت و سخنرانی خود را شروع کرد. کم‌کم دوباره مجلس پر شد. نکته‌ای که برایم جالب بود حضور تعداد زیادی از استادان دانشگاه‌های مختلف اهواز در مراسم بود که نشان‌دهنده ارتباط خوب آیت‌الله شفیعی با دانشگاهیان است. سخنران پس از آنکه صحبت‌هایش تمام شد اندکی ذکر مصیبت خواند. سپس پذیرایی ساده‌ای با چای و کلوچه از حاضران انجام شد و مراسم روضه به پایان رسید. هر کس که می‌خواست برود آیت‌الله شفیعی به احترام او بلند می‌شد و از او تشکر می‌کرد. با بعضی‌ها بیشتر صحبت می‌کرد.

روضه خانگی منزل آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نویسنده کتاب «بیان و تبیان در علوم قرآن» و «شرح دعای سحر» و «مذاکرات و مناظرات» سال‌هاست که در اهواز برپا می‌شود.

آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نویسنده کتاب «بیان و تبیان در علوم قرآن» درباره این روضه خانگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا خوزستان، اظهار کرد: این روضه در منزل ما، در دهه سوم ماه محرم به مدت ده روز و ده شب تشکیل می‌شود. شروع این روضه از زمان حیات مرحوم پدرم به مدت پنج روز بود. یک نفر از آقایان خطبا و از دوستان پدرم، به این روضه دعوت می‌شد و پنج روز فقط برای پدرم منبر می‌رفت یعنی یک خطیب و یک شنونده.

وی ادامه داد: در آن سال‌ها در دهه سوم محرم که سالروز شهادت امام سیدالساجدین(علیه السلام) است، در اهواز اصلاً روضه برپا نمی‌شد. بنابراین وقتی پدر ما (در سال 1343) فوت شد، در ماه‌های محرم و صفر دو کار انجام دادیم؛ یکی اینکه آن پنج روز روضه را که خصوصی بود تبدیل به روضه عمومی کردیم که خیلی هم شلوغ می‌شد و جمعیت زیادی در منزل قدیم ما جمع می‌شدند. آقایانی هم که از قم و تهران به اهواز می‌آمدند، تعدادی از آنها در منزل ما منبر می‌رفتند. کار دومی که انجام دادیم این بود که پنج روز روضه را به ده روز تبدیل کردیم که این کار برای اقامه عزای حضرت سجاد(علیه السلام) بود.

نویسنده کتاب «شرح دعای سحر» اقامه عزاداری امام حسین(علیه السلام) را بزرگ‌ترین انگیزه برپایی این مراسم روضه عنوان کرد و افزود: در این پنجاه سال و اندی این مجلس گاهی صبح، گاهی عصر و گاهی شب بود. الان مجلس به تناسب شرایط زمان شب تشکیل می‌شود.

 

منبع: ایکنا خوزستان

  • ۹۸/۰۷/۰۷
  • ۱۱۲۷ بیننده|
  • ۱۲۴۷ نمایش|
  • |

امام حسین

امام سجاد

حضرت آیت الله شفیعی

صفر

محرم

کربلا

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی