پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۱
  • ۰

آیت‌الله سیدعلی شفیعی در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر، که امروز (7 تیرماه) برگزار شد، اظهارکرد:​ در حادثه جانکاه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، ده‌ها نفر از علمای عالی‌قدر، نمایندگان مجلس و قضات به شهادت رسیدند که از میان آنها آیت الله بهشتی شخصیتی بزرگ و بسیار مهم بوده است.

وی ادامه داد: آیت الله بهشتی فردی متبهر، دوراندیش، سیاس و شخصی تشکیلاتی، منظم، منضبط و آینده‌نگر بود که همه این ویژگی​ها او را تبدیل به تئوریسین انقلاب کرده و دشمن نیز هدف خود را نابودی و از بین بردن این شهید بزرگوار قرار داده بود.

این عضو مجلس خبرگان گفت:​ دشمن یک بار با تهمت زدن و بی‌ادبی و یک بار با اقدام تروریستی و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی سعی کرد وی را از میان بردارد.

آیت‌الله شفیعی اظهار کرد:​ در اوایل جنگ تحمیلی که در اهواز بودیم و شهر از سکنه خالی شده بود از دفتر امام جمعه تلفن شد که آیت‌الله بهشتی در اهواز است. شهید بهشتی در آن زمان رییس قوه قضاییه بود و وقتی خدمت ایشان رسیدیم، سوال کردم که از طرفی می‌گویند خوزستان توسط آمریکا و انگلیس در حال تجزیه است و از طرفی هم شوروی آذربایجان را فنس‌کشی کرده؛ با این شرایط اگر بنا باشد آمریکا و انگلیس خوزستان، و شوروی آذربایجان را بگیرد و تجزیه کند، چه برای ما می‌ماند؟

وی ادامه داد: آیت‌الله بهشتی در جواب گفت «حتی اگر این طور باشد که خوزستان و ​آذربایجان را ببرند، همین که تهران و قم باقی بماند، با داشتن تهران و قم می‌توان خوزستان و آذربایجان را پس گرفت اما اگر تهران و قم را بگیرند نمی‌توان کاری انجام داد».

وی افزود: همچنین از آیت‌الله بهشتی سوال کردم مهندس بازرگان سرجای خود باقی نماند و مردم سوال می‌کنند که درست است اگر مهندس بازرگان می‌ماند شاید این جنگ رخ نمی‌داد؟ ما در جواب مردم چه بگوییم؟ آیت‌الله بهشتی گفت «درست است اگر مهندس بازرگان می‌ماند جنگ رخ نمی‌داد ولی در آن شرایط ما در دامن آمریکا قرار می‌گرفتیم. با نبود بازرگان ما در مقابل آمریکا ایستادیم و او را از خود دک کردیم.»

آیت‌الله شفیعی اظهار کرد:​ شهید بهشتی سپس فرمود «اکنون که جنگ صورت گرفته هیچ کس به صدام نمی‌گوید که نیروهای خود را از ایران خارج کند و این جا این ما هستیم که باید دشمن را از خاک خود بیرون کنیم.» اکنون پس از گذشت حدود ربع قرن از آن تاریخ، بینش سیاسی و اجتماعی آیت الله بهشتی را متوجه می‌شویم.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان گفت: ​این شهید بزرگوار با پیش‌بینی‌های درست حرف می‌زد و اوضاع را به گونه‌ای تحلیل می کرد و اکنون می‌بینیم که آینده‌نگری‌های او عملی شده‌اند.

وی افزود: ​شخصیتی به این عظمت، در تاریخ نداشته‌ایم و به همین دلیل امام (ره) از وی به عنوان شهید مظلوم تعبیر کردند. آیت‌الله بهشتی شخصیتی داشت که از این همه قاطعیت و گسترش اطلاعات، علیه دشمنان خود استفاده نکرد. امام علی(ع) به چه دلیل مظلوم است؟ به این دلیل که فکر علمی و نظامی و غیره را در اختیار داشت ولی هیچ‌گاه تعرضی علیه مخالفان شخص خود انجام نداد و اگر در جنگ خوارج و صفین وارد شد به این دلیل بود که دشمنان وارد جنگ با امام​(ع) شده بودند.

عضو مجلس خبرگان گفت:​ شهید بهشتی با حکم امام(ره) رییس قوه قضاییه و ریاست دیوان عالی کشور را بر عهده گرفت و یک سالم‌سازی گسترده در قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایجاد کرد و این مساله و اقدام شهید بهشتی باید اکنون مورد توجه قرار گیرد و قوه قضاییه باید رهرو شهید بهشتی و دستگاه قضایی وی باشد.

آیت‌الله شفیعی عنوان کرد: هر چه درباره شخصیت شهید بهشتی بگوییم کم گفته‌ایم و علت این است که ابعاد کامل شخصیتی این عالم بزرگ، هنوز کاملا روشن نشده است. از امام علی(ع) نیز هر آنچه شناختیم قطره‌ای از دریاست و می‌توان گفت که با گذشت بیش از سی سال زمان از آن حادثه، تحلیل درباره شخصیت شهید بهشتی تمام‌نشدنی است.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی