پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

اختتامیه نخستین جشنواره ملی فرهنگی دانشجویی عصر قرآنی شعر و ادب دانشجویان شامگاه 31 اردیبهشت با سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در استانداری خوزستان برگزار شد.

قرآن اختصاص به موضوع خاصی ندارد

آیت‌الله سید علی شفیعی منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با بیان اینکه دلیل حضور در این جلسه اهمیتی است که برای جهاددانشگاهی قائل است، اظهار کرد: اخلاق در قرآن کریم موضوعی مهم و ارزشمند است. قرآن مبارک دارای همه چیز است و در عین حال اختصاص به یک چیز ندارد و فلسفه اصلی نزول قرآن کریم اخلاق است. قرآن کریم کتاب قصه نبوده ولو اینکه قصص متعددی را دربردارد.

انسان‌سازی؛ هدف والای قرآن

آیت‌الله شفیعی با اشاره به اینکه روش قرآن کریم یک معجزه است، گفت: در برخی از سوره‌ها ذکری از مسئله نام سوره نیست و این سبک و روشی است که در هیچ کتاب تألیفی یافت نمی‌شود و دلیل آن این است که قرآن کریم برای انسان‌سازی آمده تا همه آنچه را که موردنیاز بشر در هر دوره و زمان است ارائه دهد. چنان‌که اگر انسان‌سازی رخ ندهد بشر با پذیرش هر علم و تخصصی مصداق تیغ دادن به دست زنگی مست می‌شود. قرآن کریم بر آن اهتمام دارد که انسان در هر مرحله، قومیت و تخصص به معنای واقعی کلمه آدم باشد.

قرآن به مقدار نیاز و به کسب مقتضیات سخن می‌گوید

منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 164 سوره نسا «وَرُسُلًا قَدْ قَصَصْنَاهُمْ عَلَیْکَ مِن قَبْلُ وَرُسُلًا لَّمْ نَقْصُصْهُمْ عَلَیْکَ؛ و پیامبرانى [را فرستادیم] که در حقیقت [ماجراى] آنان را قبلا بر تو حکایت نمودیم و پیامبرانى [را نیز برانگیخته‏ایم] که [سرگذشت] ایشان را بر تو بازگو نکرده‏ ایم» گفت: براساس این آیه قرآن به مقدار نیاز و به کسب مقتضیات سخن می‌گوید و به همین دلیل قرآن کریم هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود. امروز این مسئله مطرح می‌شود غیرمسلمانان از قرآن بیشتر استفاده کرده‌اند که این امر مایه تأسف است. حضرت علی(ع) در وصایای خود می‌فرمایند: «الله الله بالقرآن لا یسبقکم بالعمل به غیرکم؛ توصیه می کنم شما را به قرآن، نباید در عمل به قرآن دیگران بر شما پیشی گیرند.»

اعجاز از ابتدا تا انتهای قرآن

وی ادامه داد: امروز و پس از پیروزی انقلاب اسلامی اهتمام بسیار خوبی به قرآن کریم شده است. جوانان، دانشگاهیان، محققان و پژوهشگران به قرآن روی آورده‌اند و البته این نیست که به آخر قرآن برسند چرا که قرآن از نخستین لفظ با اعجاز آغاز می‌شود و تا آخر یکسان است.

آیت الله شفیعی تصریح کرد: اهداف قرآن کریم متعالی بوده و هر آنچه که به آن وارد شده با دقت بوده است و این سخن بر اساس تعصب مسلمانی و روحانیت نیست بلکه واقعیتی است که همه آن را تشخیص دادند به شرط آنکه قرآن مبارک را بررسی کنند تا به این حقیقت پی ببرند، حتی غربیان با روی آوردن به قرآن کریم از آن استفاده کردند. قداست قرآن کریم از سوی مسلمانان به دلیل انتصاب آن به خداوند است که در وصف نمی‌آید.

منتخب مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن کریم فقط این کتاب نیست و لفظ آن از کلمه قرائت آمده است و باید هر روز تلاوت شود، افزود: رسم‌الخط قرآن آینه‌ای برای نمایش قرائت قرآن است و همه بهره‌مندی‌ها، تدبر در قرآن کریم است.

بشر خاورمیانه‌ای به قرآن روی آورده و مقاصد غرب به خطر افتاده است

وی تصریح کرد: علت آنکه دشمنان این چنین با قرآن مخالفت می‌کنند برخاستن همه تحولات از روی آوردن به آن است. قیام خاورمیانه که امروز به برکت انقلاب اسلامی در پاکستان، افغانستان، اردن، الجزایر، لیبی آغاز شد و امتداد می‌یابد نشأت گرفته از قرآن کریم است. بشر خاورمیانه‌ای به قرآن روی آورده و مقاصد غرب به خطر افتاده است.

قرآن احیاگر عصرها و قرن‌ها است

آیت الله شفیعی تصریح کرد: همان‌گونه که امام خمینی(ره) به این مسئله اهمیت ویژه‌ای قائل می‌شدند، هم‌اکنون مقام معظم رهبری در مواقع مختلف به ویژه ماه رمضان بر قرآن و قرائت آن تأکید می‌کنند. چراکه قرآن احیاگر عصرها و قرن‌ها است و باید از آن استفاده برده و در دنیا از آن پیروی کنیم تا در آخرت شفیع ما باشد.


مرجع: ایکنای خوزستان

  • ۹۴/۰۳/۰۱
  • ۱۸۴۳ بیننده|
  • ۱۹۴۸ نمایش|
  • |

آیت الله شفیعی

قرآن کریم

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی