پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی، سخنان مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عیدفطر را بسیار متفکرانه و بادرایت خواند و گفت: خطبه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز عید فطر جلوه دیگری از جایگاه و عظمت مقام ولایت را به نمایش گذاشت و حقیقتاً آنچه فرمودند به معنای واقعی کلمه بیان امام المسلمین بود که بر دل امت نشست.

وی افزود: همیشه شاهد بوده ایم که در طول این سال ها هرگاه یأس و خستگی و یا تأثیری از القائات دشمن قصد رسوخ در جامعه اسلامی ایران را دارد، حضور کارساز و کارآمد ولایت فقیه ، روح و نشاط تازه ای درکالبد جامعه می دمد و موجی عظیم و خروشی با صلابت جریان پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی خاطرنشان کرد: مطالب و تأکیدی که مقام معظم رهبری در خطبه های عیدفطر داشتند باتوجه به مصالح کشور و لحاظ جهات داخلی و خارجی، همه کاربردی بود و راه گشا. امروز مقام معظم رهبری بر حرف همیشگی خود مجددا تأکید کردند که آن چه ما در عرصه ی مذاکرات هسته ای برای احقاق حق مسلم خود دنبال می کنیم به هیچ وجه به معنای مصالحه با استکبار و یا کوتاه آمدن از اصول و یا ارزش های اسلامی و آرمان های متعالی انقلاب اسلامی مان نیست.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های خود، استواری و پایداری ملت ایران بر اصول خود و رعایت اصل عزت، استقلال و غیرتمندی، حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت های مورد ستم و اصل استکبارستیزی انقلاب اسلامی را مورد تأکید قراردادند و در واقع این مهم را یادآور شدند که ما چیزی را به عنوان نظم نوین جهانی به رسمیت نمی شناسیم.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان این که بحث انرژی هسته ای در راستای مصالح ملی کشورمان و در چارچوب تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری دنبال می شود، ادامه داد: در این مقوله نیز ما به دنبال دفاع از حقوق مسلم ملت خود هستیم و اگر دولتمردان آمریکا این نشست را به معنای تسلیم شدن ایران بدانند، نشانه ی توهم حاکم بر فکر و ذهن آنان است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی، کلام مقام معظم رهبری خطاب به مسئولین را تأکید ایشان بر حرکت مسئولین در راستای چارچوب های معین دانست و عنوان داشت: رهبر انقلاب اسلامی با دادن دلگرمی به ملت ایران و دمیدن روح وحدت در آن کالبد، از مردم شریف ایران خواستند که آرمان های انقلابی و اسلامی خود را دنبال کنند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که منتقدین همیشه با رعایت انصاف و با توجه به مصالح کلی نظام مجاز به اعلام انتقادها و دغدغه های خود هستند، بیان کردند: این انتقادهای دلسوزانه کمکی است به مسئولان، مجریان و دست اندرکاران امور برای پیشبرد بهتر اهداف جمهوری اسلامی ایران؛ از سوی دیگر هیچ گاه نسبت به زحمات و تلاش های مسئولین بی اعتنایی صورت نگرفته است تا جایی که حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ضمن خسته نباشید به مسئولان فرمودند که نتیجه مذکرات هسته ای در مجاری قانونی چه تصویب بشود یا نشود، اجرشان عندالله محفوظ است.

شفیعی ادامه داد: در عین حال مقام معظم رهبری خطاب به مسئولین نظام بر حساسیت های همیشگی خود تأکید فرمودند که باید ضمن پیگیری مذاکرات و اجرای برنامه ها مصالح ملی را با دقت و حساسیت مورد توجه قراردهند و از مکر و کید دشمنان غافل نباشند.

وی با بیان این که رهبر حکیم انقلاب اسلامی در خطبه های عیدفطر بار دیگر خطوط قرمز را ترسیم کرده و اصول و آرمان های برخواسته از انقلاب اسلامی را مجددا مورد تاکید قرارداند، گفت: رهبر انقلاب اسلامی در بیانات خود با تاکید بر اینکه هرگز اجازه ی دخالت نظام سلطه در شئون داخلی خود را نخواهیم داد، زیاده گویی های دشمن را که در این چندروز اخیر بسیار بی ادبانه و وقیحانه بیان شده بود به بهترین و قاطعانه ترین وجه پاسخ دادند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان در پاسخ به این سوال که زیاده گویی کشوری همچون آمریکا خصوصا بعد از توافقات اخیر را دلیل بر چه امری می دانید، اظهارکرد: باتوجه به خصوصیات استکبار براساس آموزه های قرآنی، چیز عجیبی اتفاق نیفتاده است. آمریکایی ها در طول فرازونشیب 50سال گذشته نشان داده اند که خصوصیات و ویژگی های نظام فرعونی و سلطه را دارا هستند دست از این خصیصه برنخواهند داشت.

وی اضافه کرد: طبیعی است که دولت های استکباری از موضع زورگویی بخواهند با صدای بلند طرف مقابل را بلرزانند، اما جواب امروز رهبرمعظم انقلاب اسلامی به یاوه گویی های سران آمریکا این بود که ملت ایران از هیچ عربده و قدرت زورگویی نمی هراسد و با صدای رسا اعلام می کند که ثابت و استوار در مسیر مقاومت و مبارزه حاضر خواهد بود و از حقوق خود و ملت های منطقه کوتاه نخواهد آمد.

شفیعی، یکی ازنقاط برجسته خطبه های حضرت امام خامنه ای را پیام ایشان به ملت های آزادی خواه و محرومانی دانست که چشم امید به انقلاب اسلامی دارند و افزود: مقام معظم رهبری به ملت های آزادی طلب و در حال مبارزه اطمینان دادند که انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران همچنان بر حمایت و پشتیبانی از آن ها در صحنه حضور خواهد داشت.

ایشان در پاسخ به این سوال که با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر نبود وحدت بین ملت های اسلامی منطقه، چگونه این ملت ها می توانند به سمت وحدت و یکپارچگی قدم بردارند، گفت: هر تفرقه ای بدون تردید به نفع دشمن تمام می شود و در حقیقت باید گفت هر تفرقه ای به نوعی از سوی دشمن تولید، منتشر و القاء می شود. امت اسلامی باید دشمن مشترک خود را شناخته و از پرداختن به مسائل فرعی خودداری کند و بداند هرگونه تفرقه و جدایی در بین امت، به نفع آمریکا و اسرائیل و به بیان بهتر در راستای منافع نظام سلطه است. این پیامی است که امام راحل حدود چنددهه برآن تأکید داشتند و امروز هم مقام معظم رهبری این تذکر و خیرخواهی را نسبت به امت اسلامی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی خاطرنشان کرد: باید امروز امت اسلامی به منافع و مصالح خود واقف باشد و در راستای آن گام بردارد تا به وحدت برسد که یک نمونه اش اعلام روز جهانی قدس از سوی حضرت امام بود. ایشان در تقویم مذهبی و دینی، در جهت وحدت اسلامی و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرچمی را برافراشتند که همه ی امت اسلامی آن را پذیرفتند. امروز نیز تأکید مقام معظم رهبری در جایگاه امام امت اسلامی بر وحدت جهت گیری است به سوی یک اصل ضروری و اجتناب ناپذیر و مورد نیاز که باید از سوی همه ی آحاد امت اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که بنا به فرمایش رهبری، قضایای هسته ای نباید باعث ایجاد دو دستگی در بین مردم کشورمان شود، تصریح کرد: آن چه که مسلم است حضور مقام معظم رهبری در جایگاه امامت و راهبری ملت، وجود مغتنم و ارزشمندی است که وحدت ملت پشت سر این مقام شاخص، می تواند مانع بروز هرگونه تفرقه و جدایی شود، همان گونه که در 36سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این مهم را تجربه کرده ایم.

شفیعی افزود: طبیعی است در فضای یک جامعه ی آزاد، مردم در حوزه های گوناگون اظهارنظر و نقدی کنند اما الحمدلله ملت ما نشان داد که حرف پایانی و کلام آخر در هر اختلاف نظری، کلام و خط مقام معظم رهبری است. مادامی که ملت شریف ایران در صحنه حضور داشته و پشت سر مقام معظم رهبری مجتمع اند و کلام مقام معظم رهبری را فصل الخطاب می دانند، این وحدت برقرار خواهد بود و ما بر دشمنی های نظام سلطه غلبه کرده و مسیرخود را با قدرت ادامه خواهیم داد.

منبع: رهیاب نیوز

دیدگاه (۱)

  • محمد مهدی تهرانی
  • خدا قوت

    ارسال دیدگاه

    بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

    لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

    پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

    در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

    از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

    لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    یادداشت سردبیر
    جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
    جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

    جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

    سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

    دریافت

    مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

    آخرين ديدگاه‌ها
    پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
    • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
      🤔
    مسجد حضرت آیت الله شفیعی