پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله شفیعی با بیان این‌که فعالیت شبکه جهانی الاهواز در دفاع از اسلام، تشیع و انقلاب اسلامی قابل تقدیر است، گفت: افراد خوب و دست اندرکار شبکه جهانی الاهواز زحمات بالایی را متحمل می شوند و انتظار علما و جامعه روحانیت را محقق کرده‌اند.

آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نقش شبکه جهانی الاهواز در مقابله با شبهه افکنی دیگر شبکه های ماهواره ای نسبت به اعتقادات و ایجاد تفرقه ابراز داشت: نقش شبکه ها و رسانه های خبری موجود در دنیا و این که دشمنان چه میزان از این ابزار استفاده می کنند و تأثیری گذاری که دارند، آشکار است.

وی با بیان این که نقش رسانه ها در تأثیرگذاری بر اعتقادات و فرهنگ مردم بسیار ملموس است که باید این مطلب را درک کرد تا بتوان به نحو احسن به مسؤولیت خود پی ببریم، ادامه داد: هنگامی که به تأثیرگذاری شبکه های ماهواره ای توجه داشتیم در این حالت متوجه می شویم که چه وظیفه ای داریم.

آیت الله شفیعی با بیان این که بزرگان گفته‌اند هدایت و سعادت گسرش پیدا نمی کند مگر از جایی که ضلالت گسترش پیدا می کند و به شعر «کلوخ انداز را پاداش سنگ است، جواب است ای برادر این نه جنگ است» اشاره کرد.

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به این که اگر به تبلیغ شبکه ها به شیوه خاص توجه کنیم که چگونه عقاید مردم و به ویژه جوانان را مورد هجمه قرار می دهند، اگر مسائل دیگری در پاسخ به آنها بدهیم و یا این که به روز نباشند در حقیقت کار خاصی انجام نداده ایم بلکه کار را خراب کرده ایم، گفت: در این عرصه نخست باید نقش دشمن را شناسایی و متوجه شد که وظیفه اصلی اسلام چه چیزی است و چگونه می شود با آنها مقابله کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن از راه شبهه ها، وسوسه، دغل بازی و حیله ها اعتقادات را زیر سؤال می برد؛ به تجربه ثابت شده در زمانی که دشمن تهاجم کرده و اسلام مجهز بوده نتیجه ای حاصل نکرده‌اند اما اگر غافل شویم آنجا دِین خود را ادا نکرده ایم.

وی تصریح کرد: شبکه جهانی الاهواز را آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با فعالیت های زیاد و تحمل مشکلات برای دفاع از کیان اسلام، مذهب تشیع و انقلاب اسلامی تأسیس کرده اند؛ افراد خوب و دست اندرکار شبکه جهانی الاهواز زحمات بالایی را متحمل می شوند.

استاد حوزه علمیه خوزستان گفت: گزارش کوتاه چاپی را برای بنده آورند که توضیحاتی درباره شبکه جهانی الاهواز ارائه کرده بود که اغلب نوع سخنرانی کارشناسان مفید و مطلوب است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمن بیکار ننشسته و به مراتب دستگاه های تبلیغاتی آن وسیع تر و فعال تر است و هزینه های سنگینی را در این راه صرف می کند، ادامه داد: در این دو سال فعالیت شبکه جهانی الاهواز نباید ناراحت باشیم که چرا بیشتر و بهتر پیشرفت نکرده ایم.

وی با بیان این که دست اندرکاران شبکه جهانی الاهواز برای گسترش کمی و کیفی شبکه بایستی فعالیت های بیشتری را انجام و برنامه هایی را تولید و پخش کنند، افزود: در این کار باید اخلاص کامل وجود داشته باشد، چرا که این مسأله انسان را پیشرفت می دهد و دیگری بروز و دقیق باشیم و شگردهای دشمن را شناسایی کنیم.

آیت الله شفیعی با بیان این که شبکه های ماهواره ای مانند الاهواز در معرفی فرهنگ، آداب و رسوم ویژه عشایر غیور عرب نسبت به مکتب اهل بیت(ع) به یقین تأثیر گذار است، ابراز داشت: استقبال مردم و توجه عشایر با غیرت استان از شبکه جهانی الاهواز از دلایل تأثیر گذاری آن است. 

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به این که اهمیت غیرتمندی و ولایت مداری مردم از جایی آشکار می شود که دشمن اعتقادات مردم را هدف قرار داده و با انواع و اقسام مختلف هجمه ها وسوسه و شبهه افکنی می کند، ادامه داد: به مکتب اهل بیت(ع) باید استمرار بخشید و سنت اسلام و انقلاب اسلامی را گسترش داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مردم در برابر ولایت اهل‌بیت استوار هستند که این مسأله نقطه هدف دشمن است، افزود: دشمن خواب های زیادی برای خوزستان دیده و اگر سهل انگاری شود و دشمن غلبه کند، نتیجه آن معلوم نیست.

وی با خطاب قرار دادن مردم عرب و عجم خوزستان به ویژه عشایر غیور عرب که این شبکه جهانی الاهواز استفاده می کنند، گفت: هوشیار باشند و این اقشار بدانند این شبکه خیر و ناموس مذهبی آنها را می خواهد، حفظ کند و در آینده ان شاءالله نتیجه آن را مشاهده خواهیم کرد.

آیت الله شفیعی با بیان انتظار علما و جامعه روحانیت از دست اندرکاران چنین رسانه هایی، بیداری بخشی، بصیرت افزایی و افزایش آگاهی مردم نسبت به اسلام، مذهب شیعه و انقلاب اسلامی را از مهم ترین آنها خواند و افزود: هر شخصی از هر راهی که در این عرصه کار کند از سوی جامعه روحانیت مورد استقبال قرار می گیرد.

استاد حوزه علمیه خوزستان با بیان این که مردم به نصایح جامعه روحانیت گوش فرا دهند تا بتوانند در آینده نه چندان دور ثمرات تبلیغات این شبکه ها را مشاهده کنند، ادامه داد: به برکات برنامه ها توجه کنیم و استواری و استقامت مردم در برابر دشمن بهترین نعمتی است که از این دستگاه تبلیغاتی الاهواز بدست می آید.

  • ۹۴/۰۶/۰۲
  • ۲۰۲۱ بیننده|
  • ۲۱۳۲ نمایش|
  • |

آیت الله شفیعی

اهل بیت

خبرگان رهبری

شبکه جهانی الاهواز

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی