پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی، رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ های خوزستان، در مراسم ایام فاطمیه در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به شهدای دوران  انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم، گفت: با خواندن و شنیدن بزرگی ‌های شهدا گاهی احساس می شود که آن بزرگواران 70 یا 80 ساله داشته اند؛ چرا مظروفی که در ظرف ما قرار می‌گیرد محدود است اما مظروفی که در ظرف یک شهید یا عارف قرار می‌گیرد گسترده می‌باشد؟

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ های خوزستان با بیان اینکه مفهوم اتصال به سرچشمه در این مظروف و ظرف‌ ها مشخص می‌ شود، خاطرنشان شد: برخی‌ها به دلیل عدم حضور در این حریم، از توان دریافت این مفاهیم عاجز هستند؛ کسی که شهید دفاع مقدس را کشته جنگ؛ و شهید راه پیروزی انقلاب اسلامی را کشته‌گان انقلاب 57 عنوان می‌کند برای رسیدن به این مفهوم راه طولانی در پیش دارد.

این مقام مسئول تأکید کرد: میان کشته و مرده در برابر شهید تفاوت ماه من و ماه گردون و تفاوت از زمین تا آسمان است؛ بیان کلمه شهید بار معنایی به دنبال خود دارد که این بار در ذیل واژه کشته و مرده قابل فهم نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به آیه قرآنی «وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْیاءٌ وَ لکِنْ لا تَشْعُرُونَ‌» عنوان کرد: در دوران کنونی کسانی چه با عنوان استاد دانشگاه یا عالم حوزه دست شان به مفهوم بلند شهادت نرسیده و فرق بین شهید و مرده را تشخیص نداده‌ اند.

وی با بیان این‌که با جابجایی کلمات بار معنایی آنها تغییر می یابد، ادامه داد: میان عبارت «جنگ ایران و عراق» با «جنگ تحمیلی» تفاوت بسیار است و داستان ما، داستان جنگ تحمیلی به نیابت از نظام سلطه و ایستادگی و دفاع مقدس هشت ساله تمام قامت یک ملت است.

رییس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ های خوزستان گفت: وقتی از عبارت جنگ ایران و عراق استفاده شد شهید فهمیده به عنوان کشته این جنگ عنوان می‌شود.

این مقام مسئول افزود: آیا این تقریر بی طرفانه از یک رویداد تاریخی است؟ کسی که می‌گوید من بی طرف هستم واقعیت را نباید دگرگون کند؛ روایت‌ گری بی ‌طرفانه، بیان درست واقعیت و صحنه است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان اینکه دبیرکل سازمان ملل متحد رسما به آغاز جنگ تحمیلی از سوی صدام اشاره کرد، اظهار داشت: این سند در نهادهای حقوقی و بین المللی ثبت شده، ایستادگی هشت ساله ملت را با واژه دفاع مقدس عنوان ندادن و آن را با تعبیر جنگ ایران و عراق یاد کردن نه تنها بی ‌طرفی نیست بلکه بی ‌انصافی و جفا است.

رییس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ های خوزستان با اشاره به اینکه شهید دفاع مقدس، مدافع حرم و جان‌ باخته‌ در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی کشته نیست، تصریح کرد: برخی ‌ها در این مسیر به دنبال چه چیزی هستند؟ قرار دادن دوره پهلوی موازی با دوران رهبری امام که شرق و غرب در برابر او تعظیم کردند با بی طرفی منافات دارد.

این مقام مسئول اظهار داشت: وقتی در صحنه و میدان دو خاکریز قرار دارد باید در پشت یکی از آنها باشیم و حد وسطی وجود ندارد، در هماوردی دو لشکر و سپاه حق و باطل باید در یکی از این دو قرار داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به متفاوت بودن حضرت زهرا(س) گفت: در عرصه جنگ حق و باطل نمی ‌توان بی طرف بود؛ خروجی معارف فاطمی با سن محدود حضرت زهرا(س) امری عادی نیست و به همین دلیل میان این بانوی بزرگ جهان با همه بانوان دیگر تفاوت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در بیان حق سکوت جائز نیست تا چه برسد به وارونگی و جای سفید و سیاه را عوض کردن، ابراز داشت: ایام شهادت حضرت فاطمه(س) یعنی توجه به اینکه اگر حق را نگفتیم حق به مسلخ خواهد رفت و سر او را خواهند برید.

رییس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ های خوزستان تأکید کرد: اگر امروز زبان اعتراض بلند نشد و نگفتیم که در دانشگاه شهید چمران و تریبون رسمی آن کسی حق ندارد بگوید که من ضدانقلاب هستم و کسانی که در عرصه ‌های دفاع مقدس به زمین افتاده‌اند کشته‌شدگان هستند، در آینده بچه های انقلابی و دانشجویان حزب اللهی را در دانشگاه از صحنه خارج خواهند کرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: جابجایی شهید و جلاد و گرفتن ژست روشنفکر مآبی بی طرفی، میدانی است که خریدار ندارد؛ مجلس عزای حضرت زهرا(س) و دفاع فاطمه از ولایت، حجت و سندی است که نباید سکوت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: برخی با روشنفکر مآبی، انقلاب اسلامی ایران را محصول تورم در دوران هویدا و آموزگار معرفی کردند آیا این تقریر بی ‌طرفانه از انقلاب اسلامی است؟.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) شهیده ‌ای است که امروزه دل ‌های میلیون‌ها انسان به یاد او می‌تپد، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) انسانی است که در برابر نسیان و انکار غدیر از خانه شبانه بیرون می‌آمد؛ حضرت زهرا صرفا برای حاجت گرفتن و توسل در مشکلات نیست بلکه او نسخه با کمالی از انسانی است که باید در جایگاه خلیفه الهی، استقرار پیدا کند.

رییس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ های خوزستان با بیان اینکه سنت‌ های الهی و تجربه ‌های تاریخی عجیب هستند، اظهار داشت: انسان‌ هایی که در روز دفاع از حق سکوت کنند در هنگام غلبه باطل خود آنها نیز مصون نمی ‌مانند؛ در مقام انصاف، حتی همین بی‌ طرفی ادعایی را مدیون کسانی هستید که هشت سال خون دادند تا به امنیت شما تعرضی صورت نگیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در روزگار هجوم و تجاوز دشمن، باید سرود حماسه سرداد و نباید به صبر و همراهی توصیه کرد، بیان کرد: بازخوانی مجموعه شخصیت حضرت زهرا(س) و ابعاد مختلف ایشان، ضرورت امروز و فردای ما است. اگر حضرت زهرا(س) در صحنه اجتماعی موفق و پیروز در خط مقدم است به دلیل موفقیت در صحنه درونی می ‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: امام خمینی(ره) به دلیل بنده و عبدالله بودن و غلبه بر نفس خود توانست در برابر آمریکا و دو ابر قدرت بایستد؛ امروز میدان مبارزه و مقاومت در پیش‌روی ما است.

وی در پایان با بیان اینکه درس حضور اجتماعی حضرت زهرا(س) درس حضور امروز آزادگان عالم است، ادامه داد: ایستادن، به خود متکی بودن و تنها خدا را خدا دیدن، درس امروز آن حضرت می ‌باشد.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی