پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر روز چهارشنبه 10 خردادماه مصادف با پنجم ماه رمضان در سلسله سخنرانی های اخلاقی ـ معرفتی، با اشاره به روایت (وجدنا فى کتاب على بن الحسین(علیه السلام) «ألا إن أولیاء اللّه لا خوف علیهم و لا هم یحزنون» قال: إذا أدوا فرائض اللّه و أخذوا بسنن رسول اللّه(ص)، و تورّعوا عن محارم اللّه و زهدوا فى عاجل زهرة الدنیا و رغبوا فیما عند اللّه و اکتسبوا الطیب من رزق اللّه لا یریدون به التفاخر و التکاثر ثم انفقوا فیما یلزمهم من حقوق واجبة فأولئک الذین بارک اللّه لهم فیما اکتسبوا و یثابون على ما قدموا لأخرتهم) از امام باقر(علیه السلام)، اظهار داشت: این روایت در حقیقت یک عبارت از نامه امام زین العابدین(علیه السلام) است که برای تبیین ولایت و امامت در عصر خود و کاستن از تقیه بیان کرده است که چنین نامه ای از دیرزمان گم شده و عبارت مذکور در کتبی همچون «ناسخ التواریخ، معالم العبر و حیات الامام زین العابدین» نقل شده است و عمل به همین عبارت خیر دنیا و آخرت را برای ما به ارمغان خواهد آورد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اولیای الهی عبادات واجب را انجام و به توجیه و تأویل نمی پردازند، ابراز داشت: فرائضی همچون نماز و روزه همیشگی و برخی دیگر همچون حج شرطی و به قدر استطاعت هستند.

وی گفت: آنچه را که خداوند به صورت مستقیم و به واسطه رسولش اعلام کند، سنت نام دارد و اولیای الهی کسانی هستند که سنت های الهی را اجرا می کنند.

حضرت آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه اولیای الهی از محرمات و آنچه که در دنیا شهوت انگیزی کند، دوری و پرهیز می کنند، افزود: در برابر نعمت های فانی و زائل دنیوی هر چند چشمگیر زهد کنید و آنچه را که در نزد خدا است طلب و از دلبستگی به نعمت های فناپذیر دوری جویید.

وی با بیان اینکه امروزه تقریبا می توانیم بگوییم همه از راه حرام کسب رزق می کنند، اظهار داشت: کسب رزق از راه حرام را در پاره ای موارد توجیه کرده و یا از حرام بودن ناآگاه هستیم؛ گران فروشی، غش در معامله، ترازو زنی، فروختن اجناس حرام در بازار و خرید آنها را شاهدیم، از این رو کدامیک از ما به دنبال رزق حلال می رود تا جزء اولیای الهی قرار گیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اخذ وام های سوددار از بانک ها حرام است، ابراز داشت: چنین مطلبی به اتفاق قریب در همه کتاب ها ذکر شده است و فقهای اسلام و مراجع تقلید در حرام بودن اینگونه وام ها همصدا هستند اما مردم و بانک ها به چنین سخنانی توجه نمی کنند.

ایشان رزق حلال را عامل قرار گرفتن در میان اولیای الهی عنوان کرد و گفت: آن که از راه حلال کسب رزق می کند نباید آن را مایه فخرفروشی، کثرت گرایی و عزتمندی قرار دهد و تنها آن را برای زن و فرزند مدنظر صرف کند.

حضرت آیت الله شفیعی به پرداخت واجب شرعی از رزق حلال اشاره و ابراز داشت: خداوند در کسب چنین انسان هایی برکت قرار می دهد و عدم رعایت چنین اموری ما را از کسب رزق حلال منع و از قرار گرفتن در مسیر اولیای الهی باز می دارد.

وی با بیان فانی بودن زندگانی انسان، اظهار داشت: شرط عقل آن است که مال و منال ظاهری دنیا را ترک و اشیای دائمی و همیشگی را مدنظر قرار دهیم.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی