پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی امام جماعت مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) اهواز در مراسم رونمایی از پوستر و تیزر گرامیداشت بیستمین سالگرد سفر استانی مقام معظم رهبری به خوزستان با اشاره به اینکه در سال ۱۳۷۵ استان خوزستان میزبان رهبر معظم انقلاب اسلامی در زنجیره سفرهای استانی ایشان بود، گفت: این سفر از ۱۸ تا ۲۵ اسفندماه به مدت ۸ روز ادامه یافت.

وی گفت: حضرت آقا در این سفر در اهواز و شهرهای خرمشهر، آبادان، دزفول، هویزه و منطقه پتروشیمی ماهشهر حضور یافتند و دیدارهایی با علما، خانواده معظم شهدا، شاعران، نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم داشتند. البته ایشان می‎‌خواستند به ایذه هم تشریف ببرند اما به دلیل شرایط جوی این سفر لغو شد و به دلیل قولی که به مردم ایذه داده بودند بعدا به آنجا تشریف بردند و با این حساب درمجموع سفر ایشان به استان خوزستان ۹ روزه بوده است.

شفیعی ادامه داد: طی این سالها آرزو داشتم که کاری انجام شود تا جلوه‌های آن سفر مبارک ماندگار در تاریخ، جلوه‌های پیوند امت و امام، حوادث شیرین آن سفر، استقبال باشکوه و یکپارچه مردم اهواز از فرودگاه تا استادیوم تختی که اولین دیدار مقام معظم رهبری در آنجا بود، ثبت شود؛ اینها پیام‌های روشنی داشتند و دارند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: این پیام، پیام وفاداری امت به امام، دلبستگی امواج میلیونی مردم به جایگاه ولایت است. ارتباط مردم با مقام معظم رهبری فراتر از معادلات سیاسی و جنبه‌های ظاهری و تشریفاتی است. اینجا مسئله اعتقاد و دلبستگی به ولایت است. همان دلبستگی که در بسیاری از حوادث پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی را از خطر به سلامت جلو برده و از مهلکه به در برده است.

وی ادامه داد: این همان چیزی است که اگر در دوران امام علی(ع) و امام حسن(ع) شکل می‌گرفت، اگر این هوشیاری و معرفت در جامعه معاصر ائمه(ع) بود بسیاری از مشکلات و انحرافات که در اسلام پیش آمد و خسارت بار بود و هنوز هم امت اسلامی برای آن هزینه پرداخت می‌کند، پیش نمی‌آمد.

شفیعی بیان کرد: تداوم انقلاب اسلامی پس از امام راحل به دست باکفایت مقام معظم رهبری رسید؛ دعای مردم برای آنکه خداوند از عمر آنها بکاهد و بر عمر ایشان بیفزاید یک تعارف و شعار نیست بلکه یک اعتقاد است و تا این اعتقاد و ارتباط وجود دارد هیچ خطری نمی‌تواند انقلاب اسلامی را مورد آسیب قرار دهد. دشمن، دشمنی می‌کند اما این ارتباط و اعتقاد دشمنی‌ها را بی‌اثر می‌کند.

امام جماعت مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) اهواز با بیان اینکه همه پیامهای این سفر معنوی است و همه آثار و خروجی آن به جامعه بازمی‌گردد و موجب خیر و برکت خواهدشد، افزود: به مناسبت گرامیداشت بیستمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری ۲۰ اسفندماه مراسمی در این مسجد برگزار خواهد شد. همچنین پوستر و تیزر این مراسم هم آماده شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه سخنرانی‌های حضرت آقا در این سفر نکات بسیار مهمی دارد، عنوان کرد: اگر به تاریخ سخنرانی‌ها نگاه نکنیم فکر می‌کنیم که مربوط به اکنون است. در بیشتر سخنرانی‌ها به مسائل درونی کشور، امت اسلامی، اهمیت خدمت به مردم، ضرورت ارتباط مسئولان با آحاد مردم و توجه مسئولان به اقشار مستضعف(که بار انقلاب بر دوش آنها است)، دوری مسئولان از تشریفات و تجملات پرداخته شده است.

شفیعی گفت: در بسیاری از استانهای کشور که مقام معظم رهبری سفر کرده‌اند مجموعه‌های هنرمندانه‌ای از سخنرانی‌های ایشان به بازار عرضه شده است، در این زمینه در خوزستان کم کاری شده است، با وجود اینکه سخنرانی‌های ایشان در استان بسیار بااهمیت است. وزن سخنرانی‌ها و کیفیت مطالب ایشان مهم و قابل توجه است. واضح است که این سفر هم از ناحیه مقام معظم رهبری و هم از سوی مردم علاقه‌مند و ولایت مدار خوزستان سطح بالا بوده است. امیدواریم دستگاه‌های رسمی و مسئولان نهادهای فرهنگی در این زمینه گامی به جلو بردارند و کاری انجام دهند چراکه هیچگاه برای استفاده از معارف موجود در کلمات مقام معظم رهبری دیر نیست و این موضوع می‌تواند در دستور کار آنها قرار گیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم در دور دوم سفرهای استانی مقام معظم رهبری، خوزستان در صف مقدم قرار داشته باشد. استانی که به حق به واسطه خون شهدا و دفاع مقدس کربلای ایران نام نهاده شده است؛  سفر ایشان به مناطق عملیاتی در ایام حضور کاروان‌های راهیان نور نشان دهنده قدرشناسی رهبری از جهاد، شهادت، پایداری و ایستادگی است.

شفیعی با اشاره به جمله امام خمینی(ره) مبنی بر «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد» گفت: مردم خوزستان در دفاع از حرم و حریم اهل‌بیت(ع) هم پبشتاز و پیشگام بوده‌اند و امیدواریم این افتخار با سربلندی در کارنامه مردم ما بماند.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی