پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر روز شنبه 20 خردادماه، در سلسله سخنرانی های اخلاقی ـ معرفتی، با تبریک ولادت امام معصوم، مسموم و مظلوم حضرت حسن مجتبی(علیه السلام) ابراز داشت: در معصوم بودن آن حضرت شکی وجود ندارد؛ چرا که امامت جدا از عصمت نیست و مظلومیت وی به خاطر حوادث زمان زندگانی، نسبت های ظالمانه و جسارت های وارده و مسأله غربت قبر حضرت در بقیع است که هم اکنون در اختیار سعودی های وهابی قرار دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه امام حسن مجتبی(علیه السلام) در 15 رمضان سال 3 هجری قمری پا به عرصه گیتی گذاشت، اظهار داشت: نامگذاری آن حضرت به اذن الهی و برگفته شده از نام سریانی «شّبّر» است که در زبان عربی به معنای حسن می باشد؛ از این رو نامگذاری چنان تأثیری داشت که آن امام بزرگوار در خلقت و آفرینش، اخلاق و افعال حسن بود.

ایشان با اشاره به دوره ده ساله امام دوم شیعیان خاطرنشان شد: معاویه برای از میان برداشتن امام حسن(علیه السلام) تقاضای زهر از پادشاه مسیحی روم را داشت اما این پادشاه با بیان اینکه در آیین و کیش ما قتل کسی که با ما کاری ندارد، جایز نیست از دادن زهر طفره رفت.

حضرت آیت الله شفیعی ادامه داد: معاویه سپس در کنار ارسال هدایایی بیان کرد که قصد کشتن کسی را دارد که همچون پدرش در پی از میان برداشتن دین مسیحیت است و با چنین ترفندی زهر را از پادشاه روم گرفت.

وی با بیان اینکه سیاست مدبرانه امام حسن(علیه السلام) شیعیان و خودشان را از نقشه ها و سیاست های معاویه نجات داد، گفت: امام با آگهی از نقشه های معاویه آتش بس را پذیرفت و در ورای آرامش ظاهری حاصل شده با انقلاب فرهنگی شاگردان زیادی را تربیت کرد که هسته مرکزی قیام کربلا را ایجاد کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: امام مجتبی در پاسخ به ایرادگیرندگان آتش بس می فرماید من برای شما کاری کردم که بهتر و سودمندتر از آن چیزی است که آفتاب بر آن می تابد و غروب می کند.

ایشان بیان داشت: در حقیقت معاویه صلح را خواستار شد و امام هم با وضع شرایطی عملا سبب شد تا شیعیان سربلند باشند اما معاویه پس از آگاهی از مفاد عهدنامه تا ملغی کردن آن و شهید کردن امام دوم آرام ننشست.

حضرت آیت الله شفیعی با بیان اینکه بیانات و سخنان امام حسن(علیه السلام) در کتب حدیث و تاریخ ضبط شده اند، افزود: «ما بقی فی الدنیا بقیّة غیرهذا القرآن فاتّخذوه اماماً یدلّک علی هداکم و إنّ احقّ النّاس بالقرآن من عمل به و إن لم یحفظه و أبعدهم منه من لم یعمل به و إن کان یقرأه» و «إنّ هذا القرآن یجی ء یوم القیامة قائداً و سائقاً یقود قوماً الی الجنّة أحلّوا حلاله و حرّموا حرامه و آمنوا بمتشابهه و یسوق قوماً الی النّار ضیّعوا حدوده و احکامه و استحلّوا محارمه» از جمله سخنان آن امام همام درباره قرآن است.

وی اظهار داشت: افزون بر اهتمام درحفظ قرآن باید در عمل به آن اهتمام ورزیم و حفظ را برای عمل به آموزه های قرآنی پی بگیریم و گرنه در واقعه کربلا حافظان بسیاری در صف لشکریان یزید بودند که قتل امام حسین(علیه السلام) و پیروزی یزید را از خداوند طلب می کردند.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی