پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

مراسم اقامه نماز وحدت و محکومیت اقدام اخیر استکبار و حمایت از قدس شریف روز یکشنبه ۱۹ آذرماه در مسجد امام خمینی(ره) دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد. پس از اقامه نماز حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اظهار کرد: جلسه امروز، یک اعلام موضع و نظر در باره مسأله ‌ای کاملا اعتقادی است. حضور ترامپ در مقام ریاست جمهوری آمریکا، فرصتی است که انسان بدون پرده و صریح نظام سلطه را بشناسد.

وی تصریح کرد: برخی از دوستان گاهی خرده می‌گیرند و نقد می‌کنند، می‌گویند مسائل را نباید ایدئولوژیک کرد. آمریکا و شخص رئیس جمهوری آمریکا، دقیقا آنچه دنبال می‌کند حرکتی است بر اساس سیاست ایدئولوژیک که نمونه اخیر آن، تصمیم اخیر او است. او در توجیه آن می‌گوید: قدس از ابتدا متعلق به یهودیان بوده است. این اعلام صریح و روشنی است که نظام سلطه، سیاست و اهداف خود را در چه مسیری دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی اظهار کرد: ما بر اساس سیاست اصیل و روشن دینی و بر اساس اصول مصرح قانون اساسی، موضع‌مان در قبال همه مسائل بر اساس اعتقادات و باورهای دینی است. قدس خاستگاه و محور همه حرکت‌های توحیدی است؛«سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى»(آیه ۱ سوره إسراء). این مکان، مکان مبارک و محل نزول ملائک و مکان تولید اندیشه توحیدی است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه تصمیم آمریکایی‌ها برای انتقال پایتخت رژیم اسرائیل از تل آویو به قدس، حرکتی است که همه موحدان را در برابر آنها متحد خواهد کرد، گفت: اگر ما اعلان موضع مخالفت می‌کنیم، بر اساس تشخیص و تحلیل و فهم درست از مسائل است. به گمان بنده، اعلام این تصمیم در این موقعیت و مقطع برای انتقال افکار عمومی از شکست عظمیی است که جبهه اسکتبار در مقوله داعش تحمل کرد.

وی ادامه داد: در قضیه داعش، اراده امت اسلامی بر تصمیم قطعی رژیم آمریکا و صهیونیست غالب شد. این اتفاق از جنس اتفا‌قاتی است که نباید می‌افتاد. در قضیه تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۵۸، خاطرات منتشر شده آمریکایی‌ها را بخوانید. ببینید یک نقطه مشترک در همه آنها وجود دارد و آن نگرانی از اینکه حمله به سفارت آمریکا در جاهای دیگر به یک رویه تبدیل شود. در قضیه داعش، شش سال صف‌آرایی و رویارویی بین آمریکایی‌ها و بخشی از امت اسلامی، نهایتا مسیر را به سمتی رقم زد که آنها نمی‌خواستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی تصریح کرد: اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل برای این است که افکار عمومی از این شکست سنگین به جایی دیگر منحرف شود. لذا به نظر می‌رسد که ما در اعلام مخالفت‌مان نسبت به این مسأله باید یادآوری کنیم که تصمیم‌گیرندگان این مسأله آنهایی هستند که دیروز برای شکل‌گیری داعش تصمیم گرفتند و مخالفان این مسأله آنهایی هستند که در برابر داعش، اعلام موضع کردند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه این مسأله امت اسلامی را واحد خواهد کرد، گفت: عملکرد آمریکا باب حسن ظن و خوش‌بینی نسبت به آنها را حتی در ذهن عناصر و تحلیل‌گران میانه‌رو مسدود خواهد کرد. بعضی اصرار داشتند و هنوز هم ـ گرچه کمترـ اصرار دارند که بگویند بدبینی به آمریکا یک بدبینی توهمی است و باب آشتی در همه مسائل باز است. بعضی اصرار داشتند «شعار مرگ» باید برداشته شود. امروز با وجود هویتی که دشمنی‌اش را با امت اسلامی اعلام می‌دارد، چگونه می‌شود دوستی کرد؟

وی در ادامه اظهار کرد: الحمدالله امروز در امت اسلامی یک حرکت منسجمی برای اعلام برائت از این تصمیم شروع شده است. مسأله مهم آن است که چشم‌انداز نظام سلطه را ببینیم. حتی به آن عزیزانی که آمریکا را کدخدا می‌دانند، می‌گوییم که آمریکا به کدخدایی هم قانع نیست آنها داعیه خدایی دارند. در برابر این جریان باید ایستاد، باید اراده و حرکت را به میدان آورد و حداقل آن همین اعلام برائت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی با تاکید بر اینکه از نشانه‌های روشن جبهه توحید آن است که در برابر منکر، اعلام موضع می‌کند، به بیان روایتی از سیره امام موسی کاظم(ع) درباره لزوم اعلام موضع نسبت به جبهه ظلم و عدم یاری رسانی به آنها پرداخت و افزود: اینکه جلسه می‌گیریم و اعلام موضع می‌کنیم براساس همین اصل دینی است که بگوییم ما از عمل ظالم بیزاریم و این یادآور آن مرد بزرگی است که پنجاه سال پیش اعلام کرد، اسرائیل غده سرطانی است. این غده باید جراحی شود وگرنه ریشه خواهد دواند. ان شاءالله امت اسلامی با اتحاد در برابر این حرکت خواهد ایستاد و خواب و آسایش رژیم جعلی اسرائیل را حرام خواهد کرد.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در پایان گفت: در اینجا به عنوان یک حرکت نمادین از دانشگاه شهید چمران اهواز براساس آنچه از امام(ره) آموخته‌ایم، همه شعار می‌دهیم مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی