پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی در جلسه هم‌‌اندیشی اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تحت عنوان "امام، حقیقت همیشه زنده" که روز، چهارشنبه 19 خردادماه در سالن امام رضا(ع) دانشگاه برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: بهترین تعبیر در خصوص ماه رمضان تعبیر منسوب به پیامبر گرامی(ص) است که می‌فرماید "ماهی است که به ضیافت خداوند دعوت شدیم"؛ امام خمینی(ره) در ماه رمضان تمام برنامه‌ها را تعطیل می‌کرد و این ماه را تنها برای خود اختصاص می‌داد.

وی افزود: اکنون بحث بازخوانی اندیشه امام(ره) مطرح می‌شود؛ در این خصوص باید بدانیم که چگونه با این تعبیر تعامل کنیم. باید بدانیم که اگر دوباره اندیشه امام(ره) بازخوانی شود، آیا به همان نگاه اول باز خواهیم گشت، باید بدانیم که پافشاری بر اندیشه امام(ره) علمی است یا از روی تعصب و یک کار عاطفی صورت می‌گیرد.

اندیشه امام(ره) بدون پیش‌داوری بازخوانی شود

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان تصریح کرد: اگر اندیشه امام(ره) بدون پیش‌داوری بررسی و بازخوانی شود، نتایج قطعاً مثبت خواهد بود. نگاه باید در بازخوانی بر اساس معادلات بشری نباشد زیرا اندیشه امام(ره) ترجمه‌ی اسلام ناب و اصیل است و اندیشه یک انسان معمولی و در چارچوب بحث‌های مادی و بشری نیست. مطالب امام(ره) در بسیاری از موارد گویا ترجمه‌ای از آیات قرآن است و هر دو بخش بر یکدیگر قابل انطباق هستند.

شفیعی ادامه داد: آنچه امام راحل بر زبان جاری می‌کرد بر اساس دین بود و بر این اساس اندیشه امام(ره) یک اندیشه الهی است؛ در همین راستا باید بازخوانی و بررسی اندیشه امام(ره) صورت گیرد زیرا هر آنچه امام(ره) می‌گفت بر اساس متون دینی بوده‌ و متون دینی هم پایدار است.

وی با بیان این‌که امام(ره) انسانی متعبد و کاملاً پایبند به دین بود، گفت: امام خمینی(ره) در مسائل دینی تأکیدات بسیاری داشت. در سیره امام(ره) تعبد به دین که امری بسیار مهم است، در حد اعلی مشاهده می‌شود. امام(ره) مستحب را در حد واجب و مکروه را در حد حرام می‌دیدند. در کنار این تعبد دینی روشنفکری عجیبی نیز دیده می‌شود و این 2 از هم جدا نمی‌شود.

روشنفکری دینی بدون تعبد منجر به انحراف می‌شود

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به این‌که روشنفکری دینی بدون تعبد منجر به انحراف می‌شود، عنوان کرد: برخی از روشنفکران دینی معاصر، اکنون به انحراف رفته و تا انکار وحی پیش رفته‌اند زیرا روشنفکری آن‌ها اگرچه دینی است اما همراه با تعبد دینی و پایبندی به آن نیست؛ در حالی‌که روشنفکری در شخصیت امام(ره) در یک روح متعبد و متشرع به دین است.

شفیعی عنوان کرد: عظمت امام(ره) و شجاعت وی برخاسته از روح تعبد ایشان است، این در حالی است که در بسیاری از وقت‌ها تعبد، شجاعت را در فقیه کُند می‌کند یا گاه فتواهایی صادر می‌شود که در آن‌ها جنبه‌ی روشنفکری قابل نقد است اما این موارد در خصوص امام راحل منطبق بر هم است.

وی با تأکید بر این‌که هیچ منعی در بررسی و بازخوانی اندیشه امام(ره) وجود ندارد، گفت: در بازخوانی و بررسی مجدد اندیشه و تفکر امام(ره) دوباره پی خواهیم برد که تفکرات امام(ره) صحیح و درست است؛ انقلاب اسلامی در دوران بی‌رونقی دین چه در داخل کشور و چه در جهان، شکل گرفت، امام(ره) دین را به میدان آورد و اقتدار دین را نمایان ساخت.

بازخوانی توسط برخی به معنای عدول از اندیشه امام(ره) است

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان این‌که این‌ سخن مقام معظم رهبری که ”امام(ره) حقیقت همیشه زنده تاریخ است” حرف درستی است زیرا دین همیشه زنده است، گفت: بازخوانی اندیشه امام(ره) درست است اما بازخوانی که توسط برخی مطرح می‌شود، به معنای عدول از اندیشه امام(ره) است و دیگر بازخوانی نیست و می‌توان نام آن را بازگشت از اندیشه امام(ره) نامید اما قطعاَ بازخوانی نیست.

شفیعی ادامه داد: این‌که برخی افراد مطرح کنند که ما در زمان امام(ره)، جوان بودیم و هر چه را امام(ره) می‌گفت قبول می‌کردیم اما اکنون و پس از سال‌ها پی بردیم که برخی از موارد را قبول نداریم، این بازخوانی نیست؛ در بسیاری از موارد اندیشه امام(ره) اندیشه ثابتی است و برخاسته از دین است.

وی عنوان کرد: امام توانایی دین برای حل مشکلات را نشان داد؛ در همین حال نشان داد که انسان‌های توانمند نیز باید حضور داشته باشند. امام(ره) ظرفیت دین برای پاسخ به نیازها را نمایان ساخت و این به دلیل دین‌باوری ایشان بود.

نباید نگاه به امام(ره) گزینشی باشد

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان این‌که اگر انسانی بخواهد امام(ره) را به‌طور کامل بشناسد باید صحیفه و سیره امام(ره) را در کنار هم بررسی کند، گفت: هر اندیشه‌ای به میزان بزرگی و عظمت آن در معرض خطر بیشتری است و هرچه مسأله تأثیرگذارتر باشد خطر نیز بزرگتر می‌شود؛ نباید نگاه به امام(ره) گزینشی باشد. برخی مطرح می‌کنند که چهره خشنی از امام ارائه می‌کنید و چهره رحمانی را نشان نمی‌دهید. امام(ره) همان‌گونه که بر سر کودک 2 ساله دست می‌کشد و به آن اظهار محبت می‌کند، می‌گوید آمریکا را زیر پا می‌گذاریم و بر صورت صدام سیلی می‌زنیم.

شفیعی عنوان کرد: امام(ره) در نامه‌ی عزل قائم‌مقام رهبری در سال 68 نوشته‌اند که من کاری به تاریخ و آنچه که در آن می‌گذرد، ندارم بلکه باید وظیفه خود را انجام دهم؛ این بسیار مهم است و شخصیت والای امام(ره) را نشان می‌دهد. خلبان هواپیمایی که امام(ره) در آن به کشور بازگشت، می‌گوید که امام(ره) در بازگشت به کشور هیچ احساس اضطراب یا ذوق و شوقی نداشت بلکه بسیار آرام بود و یا امام(ره) به برخی نزدیکان خود گفته بود که اگر تمام مردم که اکنون به استقبالم آمده‌اند، بگویند "مرگ بر خمینی" هیچ تأثیری در من ندارد.

بیشتر هجمه‌ها به اندیشه امام(ره) می‌شود

وی با بیان این‌که در مجلات و نشریات کشور بیشتر هجمه‌ها به اندیشه امام(ره) می‌شود، گفت: نشریاتی وجود دارند که مقید هستند نامی از امام(ره) درج نکنند. اگر تمام صفحات آن‌ها را بررسی کنیم نامی از امام(ره) مشاهده نمی‌کنیم؛ باید این حساسیت را داشته باشیم که نقل‌قول‌های جعلی و ساختگی به نام امام(ره) بیان نشود. برخی مطرح می‌کنند که به امام(ره) نامه نوشتیم که تا زنده هستید موضوع رابطه با آمریکا را حل کنید. در بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که امام(ره) جوابی به این نامه نداده و ذره‌ای از مخالفت با آمریکا و استکبار جهانی کوتاه نیامده است، پس چگونه گفته می‌شود که امام(ره) می‌تواند با استکبار جهانی آشتی کند.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: ایرادی نیست که بگوییم نظر ما این است که با استکبار آشتی کنیم اما نگوییم که این نظر و تفسیر امام(ره) است. رهبر انقلاب در موضع‌گیری‌های خود در خصوص برجام از دستگاه دیپلماسی کشور دفاع و در عین حال نیز دغدغه‌های خود را مطرح می‌کند، امام(ره) نیز در جریان پذیرش قطعنامه 598 از دولت حمایت می‌کند اما روح انقلابی به‌طور قاطعانه در پیام‌های امام(ره) وجود داشت.

ادعای بی‌بی‌سی بیانگر آغاز حرکت جدیدی است

شفیعی عنوان کرد: این‌که بی‌بی‌سی اکنون مستندی بسازد و اتهاماتی به امام(ره) وارد کند، بیانگر آن است که حرکتی آغاز شده است؛ سال گذشته در تهران کتابی چاپ شد که در آن اردشیر زاهدی را فردی متدین نشان می‌داد این‌ درحالی‌است که حتی اسناد ساواک نیز به جرائم و فساد این فرد اذعان می‌کند. طمع دشمن زمانی است که تاریخ‌نگاران ما به‌درستی عمل نمی‌کنند.

  • ۹۵/۰۳/۱۹
  • ۲۰۲۸ بیننده|
  • ۲۱۶۰ نمایش|
  • |

امام خامنه‌ای

امام خمینی

سید محسن شفیعی

نهاد رهبری

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی