پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز (سه شنبه 16 خردادماه مصادف با یازدهم ماه مبارک رمضان)، در سلسله سخنرانی های اخلاقی ـ معرفتی، با اشاره به اینکه امام سجاد(علیه السلام) در رساله الحقوق حق خداوند را بیان کرده اند، اظهار داشت: مالک اصلی و رب الارباب و همه کاره مخلوقات خداوند یکتا است و انسان مکلف باید حقوق او را ادا کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با قرائت «حق الله الاکبر فانک تعبده لا تشرک به شیئا؛ فاذا فعلت ذلک باخلاص جعل لک علی نفسه ان یکفیک امر الدنیا و الاخره و یحفظ لک ما تحب منها » ابراز داشت: اگر اکبر را صفت الله در نظر گیریم به معنای حق بزرگتر خدا خواهد بود و اگر صفت حق بگیریم در معنای بزرگترین حق خدا است.

وی با بیان اینکه انسان مکلف باید خداوند را عبادت ورزد، خاطرنشان کرد: ما شرک های جلی و خفی داریم که هر دو در دعای امام زین العابدین(علیه السلام) ذکر شده اند و مقصود از شرک جلی همان شرک به خدا و دوگانه پرستی در ذات، صفات، توحید و عبادات است که چنین گناهی، بزرگ و نابخشودنی خواهد بود.

حضرت آیت الله شفیعی با اشاره به اینکه نباید ذرت المثقالی در ذات، عبادات و صفات خداوند شریک قائل باشیم، عنوان کرد: شرک خفی یا همان ریاکاری مبتلایان زیادی دارد که در آن مردم بسیاری از عادات و عبادات را برای خودنمایی، جلب اعتماد مردم، متعهد و متدین نشان دادن خود و کسب رضای مردم در اعمال، کردار و رفتار انجام می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اتهام شرک وارده به تشیع از سوی وهابیت اشاره و ابراز داشت: آنها با مشاهده افعال و کردارهایی که در فقه و روایاتشان وجود ندارد، ما را مشرک خطاب می کنند اما نبود روایات و مسائل فقهی در کتب وهابیت نباید سبب مشرک قلمداد کردن تشیع شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شرک و شریک یعنی ردیف و هم بازی برای خدا قرار دادن است و هیچ شیعه ای برای خداوند شریک قائل نیست؛ هر چند که رفتار برخی عوام شیعه چنین اشتباهی را ممکن است، تداعی کند.

وی ادامه داد: برخی عوام شفا یافتن و قضای حاجت ها را به معصومین منسوب می کنند در حالی که اهل بیت(علیهم السلام) واسطه فیض، شفا، به دست آوردن حاجت ها و ... هستند؛ چنان که در آیه «و اذ مرضت فهو یشفین» و در ادعیه ها و راویات، خداوند به عنوان شافی و اهل بیت(علیهم السلام) واسطه فیض و برکت الهی معرفی شده اند.

حضرت آیت الله شفیعی دعاهای سرشار از توحید و مناجات به درگاه خداوند را مهم ترین دلیل برای دشمنان بیان کرد تا از این طریق بدانند که نمی توانند حربه ای برای مشرک قلمداد کردن شیعیان نخواهند داشت.

وی رعایت حق الله را سبب کفایت امور دنیا و آخرت و حفظ آنها تا رسیدن به دستان انسان ها برشمرد و گفت: سختی های دنیوی و اخروی نتیجه عدم اخلاص در توحید است و در عبادت صحیح و خالصانه، کارهای دنیا و آخرت را برای خداوند انجام می دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید مساجد شلوغ و صفوف نماز جماعت فشرده باشد، افزود: مساجد سنگر هستند و نباید رها شوند؛ زیرا رها ساختنشان سبب غلبه دشمن و از بین رفتن داشته هایمان می شود.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی