پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی، با بیان اینکه حوادثی که در طول چهار دهه اخیر بر ملت ما گذشته، مسیر هر جامعه دیگر را تغییر می داد، اظهار داشت: خداوند متعال با عنایت سه عنصر دین، رهبری و همبستگی، ملت ما را از حوادث به سلامت عبور داد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵خرداد که در امامزاده عبدالله شوشتر برگزار شد، گفت: حرکت ۱۵ خرداد ۴۲ به عنوان نشانی از درک و تشخیص ملت ایران در تاریخ ثبت شده است.

وی ادامه داد: حوادث تاریخی را به دو شکل می توان نگاه کرد، یک نگاه، وقایع نگاری صرف است؛ اینکه اتفاقات در چه سالی و روزی، با چه مختصات و ابعادی واقع شده اند، این نگاه مهم می باشد چراکه انتقال تاریخ به نسل های بعد کاری بسیار بزرگ است.

حجت الاسلام شفیعی، اضافه کرد: دست هایی درکارند که وقایع تاریخی را واژگون جلوه دهند، تاریخ های جعلی پردروغی در حال تدوین است که نسل های آینده با رجوع به این منابع اتفاقات تاریخی را به شکل دیگری تصور خواهند کرد، لذا ثبت درست وقایع انقلاب اسلامی جزء وظایف اساسی نخبگان است.


حوادث تاریخی را به چشم عبرت نگاه کنیم

وی با تاکید بر اینکه نگاه به رویدادها با نگاه حفظ تاریخ امر مفیدی است، افزود: اما مرحله بالاتر و مهم تر این است که به هر حادثه ای به تعبیر قرآن کریم به چشم عبرت نگاه کنیم و تاریخ را راهنمایی برای پیدا کردن مسیر قرار دهیم، از این رو مشاهده می کنیم در مدیریت و راهبری انقلاب اسلامی، امام بزرگوار تجربه های تاریخی گذشته ملت ایران را با دقت مورد نظر قرار می دهند.

وی با بیان اینکه بهتر است در مناسبت های تاریخی به هر دو جنبه توجه شود، تصریح کرد: از تجربه سه مناسبت این ایام تقویم انقلاب اسلامی یعنی سالروز رحلت امام خمینی(ره) در سال ۶۸، قیام خونین ۱۵ خرداد۴۲ و آغاز زعامت و رهبری مقام معظم رهبری، سه نکته که در شکل گیری، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی تعیین کننده بودند، به دست می آید.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، ابراز کرد: نکته اول ایمان و اعتقاد راسخ و عمیق مردم به باورهای دینی بود، دین در تاریخ ملت ایران عنصر حرکت آفرین بوده و حرکت ۱۵ خرداد ۴۲ یک حرکت کاملا دینی بود که مردم در حمایت از مرجعیت دینی به میدان آمدند.

وی با اشاره به اینکه همچنین نقش دین در ماه های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی و نیز در هشت سال دفاع مقدس کاملا مشهود است و در دفاع مقدس نکته کلیدی دفاع از دین بود، عنوان کرد: امروز این هجمه گسترده به مبانی دینی از این جهت است که توان و قدرت دین در حرکت و خیزش های مردمی برای دنیا مشخص شده است.


جایگاه و نقش رهبری در حرکت صحیح یک ملت

وی نکته دوم را رهبری عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی به ما نشان داد که با رهبری شجاع و آگاه می توان از حوادث به سلامت عبور کرد، امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را با رهبری روحانی و نورانی به پیش برد و در ۱۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بزرگی کرد که باید بازگو شود.

حجت الاسلام شفیعی، اظهار کرد: نقش رهبری امام خمینی(ره) در مواجهه با یورش سهمگین ارتش بعث عراق، در قبول قطعنامه ۵۹۸، در حوادث بعد از پایان جنگ تحمیلی، عزل قائم مقام رهبری، تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام، بازنگری قانون اساسی و… به ما نشان داد که نقش رهبری در حرکت صحیح یک ملت بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: نکته سوم وحدت و یکپارچگی ملت بود، اگر در ۲۱ بهمن ۵۷ بعد از بیانیه امام مبنی بر غیرشرعی بودن حکومت نظامی مردم به خیابان ها نیامده بودند، قطعا انقلاب اسلامی در آن برهه از زمان دچار وقفه می شد، ملت با اعتماد به امام(ره) یکپارچه پای کار بودند لذا امام(ره) مکرر می فرمودند وحدت کلمه و کلمه توحید.

وی ادامه داد: بدون تردید حوادثی که در طول چهار دهه اخیر بر ملت ما گذشته، مسیر هر جامعه دیگر را تغییر می داد، لکن خداوند متعال با عنایت سه عنصر دین، رهبری و همبستگی، ملت ما را از حوادث به سلامت گذراند، وحدت، تبعیت ما از ولایت و اعتقاد عمیق به دین ملت ما را بیمه کرده است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، با بیان اینکه باید این سه عنصر را با قدرت حفظ کنیم، اذعان داشت: اینکه مراجع بزرگوار و رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه به دغدغه های دینی می دهند از این روست که مرجعیت دیده بان جامعه است، مراجع می دانند اگر باورهای دینی تضعیف شود ملت آسیب خواهد دید و دشمن مسلط می شود.

وی خاطر نشان کرد: تاکید فراوان رهبری بر اینکه جامعه را دو قطبی نکنید با اشراف به این مطلب است که وحدت جزء ارکان اصلی پیروزی ملت ما بوده است و در این سه نکته مسئله رهبری ویژگی خاصی دارد.

وی بیان کرد: خداوند متعال در دوران غیبت به ما فرصت تجربه ولایت فقیه را داد، اینکه یک فقیه جامع الشرایط این چنین خیزش و انقلاب بزرگی را در جهان رقم می زند، شوق ما را به ظهور منجی عالم بشریت بارها شعله ورتر می کند و از خداوند متعال می خواهیم که در آن وعده الهی و دادگری مطلق تعجیل کند.

حجت الاسلام شفیعی، در پایان یاد آور شد: مطالب امام خمینی(ره) منشور انقلاب اسلامی است، امام(ره) باید در متن زندگی و جامعه حضور داشته باشد که این امر صیانت از انقلاب اسلامی را در پی خواهد داشت.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی