پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی ظهر روز 23 مهرماه در تجمع اعتراضی دانشگاهیان به یاوه‌گویی‌های رئیس جمهور آمریکا در دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: ما در 22 بهمن 57 نشان دادیم که در این مرز و بوم آنچه ملت ایران بخواهند حاکم می‌شود و نشان دادیم که ما اینجا صاحب خانه‌ایم و اگر سیر یا گرسنه، فقیر یا غنی خودمان تصمیم می‌گیریم.

وی افزود: ما ملت مدعی و طلبکار بودیم و از حمایت مطلق آمریکا از حکومت پهلوی و پناه دادن به پهلوی دوم گله داشتیم. رژیم ایالت متحده که در طول حکومت پهلوی ایران را یکی از ایالت‌های خود می‌دانست پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 20 فروردین 59 ارتباط خود را به طور ناگهانی قطع کرد.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان خوزستان بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی رژیم بعث به خاک ایران تجاوز کرد. حزب بعث حزبی سوسیالیستی بود و باید در بلوک شرق جا گیر می‌شد و دولت شوروی پشت آن قرار می‌گرفت اما دیدیم که جلوتر از شوروی آمریکا در این جنگ جلو ایستاده است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی عنوان کرد: هشت سال نماد ایستادگی است و ایستادگی ملت ایران با عدد 8 گره خورده است. پس از جنگ دوره جدیدی آغاز شد، دولت‌های برخواسته از مردم سالاری به صحنه آمدند اما باز هم از سوی دولتی که از او غیر از شرارت دیده نشده محور شرارت معرفی شدیم.

وی گفت: کم کم متوجه شدیم مفاهیم عوض شده است و ایستادگی در زبان آمریکایی‌ها زبان درازی تلقی می‌شود اما دولت آمریکا یکبار دیگر در معرض قضاوت مردم ایران قرار گرفت. ما ناعادلانه گفت‌وگو کردیم و یکبار دیگر آن را آزمودیم اما ظاهرا این دولت مایل به ثبت یک خاطره شیرین از ما نیست و میل به درگیری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی تصریح کرد: دو راه بیشتر پیش روی ما نیست، تسلیم در برابر دشمن یا به دشمن نشان دهیم که آزموده را آزمودن خطاست. ما نماد ادبیات فرعونی، تکبر و تفرعون را در رئیس جمهور آمریکا می‌بینیم.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان خوزستان خاطرنشان کرد: ترامپ با همه ادا و اطوارش نمونه کوچک فرعون است و ادبیات فرعونی در سخنانش نمایان است. سخنان اخیری که ترامپ بر زبان جاری کرد جای هیچ دفاعی برای این دولت نگذاشت.

وی تاکید کرد: ترامپ تصویر واقعی و بدون روتوش آمریکا است. اگر در اوباما یک چهره با روتوش می‌‍‌دیدیم اکنون ترامپ نماد آمریکای بدون روتوش است و زحمت شناخت آمریکا و تحلیل آن را ترامپ از روی دوش آزادگان عالم برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی اظهار داشت: مگر می‌شود هنگامی که آدم عصبانی شود معاهده و قراردادی را پشت پا بگذارد؟ امروز از خدای متعال شاکریم که خداوند فرصتی فراهم کرد که ملت ایران به‌طور یکپارچه قدرت خود را به نمایش بگذراد.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا هیچ مجالی نگذاشت که حتی بخشی از جامعه ایرانی بخواهد از او دفاع کند، افزود: دولت آمریکا امروز در صحنه‌های مختلف این جامعه خواهد دید روزگار از صدای بلند ترسیدن گذشته است. جرم ما در نگاه سلطه این است که می‌فهمیم، می‌بینیم‌، می‌دانیم و مطابق میل خودمان عمل می‌کنیم و این چیزی است که در عاشورا آموختیم.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان خوزستان بیان کرد: اگر بنا بود که در برابر تهدیدهای ترامپ شوکه شویم که شعار "هیهات من الذله" را بر زبان جاری نمی‌کردیم. امروز همه ملت ایران یک صدا است و این جلسه که به عنوان موضع جامع دانشگاهی به نمایش گذاشته شده نماد جامعه دانشگاهی است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی عنوان کرد: نخبگان دانشگاهی این  در برابر عربده کشی‌های رئیس جمهور حقیر آمریکا اعلام موضع می‌کنند. ترامپ رسما اعلام ناراحتی می‌کند که چرا در این کشور شعار مرگ بر آمریکا سر داده می‌شود؟ پس از سخنرانی او دیگر نیازی به پاسخ نیست.

وی گفت: شما اگر می‌خواستید این شعار اصلاح شود باید رویه خود را اصلاح می‌کردید. در برابر مشتی که به نمایش می‌گذارید مگر بنا است که گل تقدیم شود؟ این ملت با فرهنگ و تمدن ریشه دار و تعالیم اهل بیت(علیهم السلام) در برابر زورگویی خواهد ایستاد.

نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان خوزستان تصریح کرد: امروز به‌طور مشخص و یکپارچه در برابر یاوه‌گویی‌های ترامپ با هر گرایش و سلیقه‌ای تنها از حنجره ملت یک شعار باید شنیده بشود و آن شعار "هیهات من الذله" است. ما این شعار را از امام حسین(علیه السلام) آموختیم و آموختیم که در هر زمان یزیدی است و در برابر زور تسلیم نشویم. اگر "هیهات من الذله" امام حسین(علیه السلام) ایستادگی دربرابر یزید بود، امروز این شعار در شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران متجلی است.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی