پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

مراسم دیدار مربیان آموزشیار قرآن کریم سپاه ولی‌عصر(عج) استان خوزستان با حضرت آیت‌الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه در مسجد آیت‌الله شفیعی اهواز برگزار شد.

در آغاز این مراسم حضرت آیت‌الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به آموزشیاران قرآن با بیان اینکه آموزش دادن قرآن هدف بسیار مقدسی است، بر رعایت تقوی در همه امور تأکید کرد و گفت: خداوند متعال شرط قبولی همه اعمال را وجود تقوا اعلام کرده و فرموده است بدون تقوا هیچ چیزی قبول نیست: «إِنَّمَا یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ؛ جز این نیست که خداوند اعمال را از اهل تقوا می‌پذیرد. 

وی تصریح کرد: تفاوت‌های ظاهری در رنگ پوست، وزن و قد، اختلافاتی جزئی هستند که به حساب نمی‌آیند. آنچه به حساب می‌آید اسلام و مذهب و انقلاب و ولایت است که جامع شماست و شما به خاطر این مسئله گردآمده‌اید.

حضرت آیت‌الله شفیعی توضیح داد: یک چارچوب اسلام است، یک چارچوب مذهب حقه شیعه اثنی‌عشری و سومی، مسئله انقلاب و ولایت‌مداری است که در بین همه شما مشترک است و اینها چترهایی هستند که همه شما را دربرگرفته است؛ بنابراین، اصل اسلام، مذهب و ولایت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قرآن مبارک یک اصل دیگر را اضافه کرده که متمم این سه است و آن عبارت است از تقوا و خویشتن‌داری؛ به معنی مصونیت نفس از اطاعت شیطان، یعنی همه چیز باید زیر سایه تقوا انجام شود. کلمه «إنما» که در اول آیه «إِنَّمَا یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ» قرار دارد، به این معنا است که «این است و جز این نیست که خداوند اعمال را از متقین می‌پذیرد.» چون ممکن است کسی مسلمان باشد، شیعه باشد و فرض کنیم انقلابی هم باشد، اما خدای نکرده تقوا نداشته باشد. یعنی دروغ می‌گوید، غیبت می‌کند، پیش بیاید به نامحرم نگاه می‌کند و مال خمس نداده می‌خورد و گناهان دیگری که در بین خیلی از ماها هست؛ اینها مانع قبول اعمال است.

وی با بیان اینکه هر عمل دو بُعد «صحت» و «قبولی» دارد، گفت: یک بُعدِ عمل، صحت آن است؛ یعنی عمل را مطابق نظر دستورات دینی انجام دهیم. بُعد دیگر قبولی عمل است؛ یعنی عملی باشد که خداوند بپذیرد و بپسندد. مرحله بالاتر هم وجود دارد به این معنا که عمل، ما را به خداوند نزدیک کند و به معنویت ما بیفزاید. در نتیجه هر عمل قبولی صحیح است. اما هر عمل صحیحی قبول نیست. چرا که ممکن است فرد از یک طرف عمل صحیح انجام دهد و از طرفی مرتکب گناه شود. تأکید ما بیشتر از آنکه بر صحت عمل باشد، بر قبولی آن است. عمل باید به گونه‌ای باشد که تو را به خدا نزدیک کند و از گناه بازدارد.

حضرت آیت‌الله شفیعی خطاب به آموزشیاران قرآن گفت: تعلیم قرآن مسئله بسیار مهمی است. مخصوصاً که شما لباس مقدس سپاه و بسیج را پوشیده‌اید. خیلی مهم است و انسان را بیشتر مکلف و موظف می‌کند. مثل ما که لباس روحانیت به تن داریم و وظیفه‌مان بیش از افراد عادی ست ولو اینکه همه وظیفه داریم اما انجام این وظیفه از سوی برخی حساس‌تر و مهم‌تر است.

مؤلف کتاب «بیان و تبیان در علوم قرآن» با تأکید بر اینکه تقوا شرط قبولی عمل است، گفت: قبل از هر کاری ببینیم حکم حلال و حرام در آن هست یا نیست؟ خداوند دستوری برای آن قرار داده یا نه؟ همه باید حواسمان جمع باشد. شما قرار است در مجالس و محافل برای تعلیم قرآن بروید. تا خودتان پیراسته نباشید فایده‌ای ندارد. شرط اول حساسیت داشتن خود شماست. شما باید نسبت به افراد دیگر حساس باشید. تا خودتان مهذب نباشید، نمی‌توانید دیگران را به تهذیب نفس و تکمیل اخلاق دعوت کنید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: عمده عظمت کار امام راحل این بود که دستوراتی که می‌دانند به زبان ساده بود اما آنکس که آشنایی با قرآن داشته باشد می‌داند همه این دستورات از قرآن است. جای جای قرآن نکاتی است که امام روی آنها انگشت گذاشته و عصاره آنها را به مردم می‌‌گفت. امروز مقام معظم رهبری و علمای اعلام همه این سبک را دارند که قرآن‌آموزند. این اصل مهمی است که باید خودتان تقوا داشته باشید تا بتوانید دیگران را تحت تأثیر قرار دهید.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی