پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان به مناسبت سی‌وهشتمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، با حضور در جهاد دانشگاهی خوزستان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی خوزستان در هر عرصه‌ای واجد شایستگی‌ها و صلاحیت‌های بسیاری است؛ اگرچه خودمان نوعی کم‌کاری فروتنانه‌نمایان داریم و گاهی فعالیت‌ها، آنگونه که باید معرفی نمی‌شوند و تصور می‌کنیم که این، تواضع است، این در حالی است که اتفاق‌های خوب خوزستان باید منعکس شوند.

وی ضمن تقدیر از مدیران فعلی و سابق جهاد دانشگاهی خوزستان، افزود: هر بنیاد خوبی که برپا می‌شود، قطعا حاصل تلاش افراد بسیاری است که دیده می‌شوند یا دیده نمی‌شوند و به رقم همه نقدهایی که ممکن است وجود داشته باشد و طبیعی است، ولی این درس را از دین‌مان آموخته‌ایم که حسنات گذشتگان را ببینیم و تقدیر کنیم و بر کاستی‌ها چشم بپوشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین شفیعی تصریح کرد: پس از گذشت چهار دهه از حیات انقلاب اسلامی، امروز فرصت جدیدی پیش آمده که تفکر انقلابی و تفکر اداری و حرکت رسمی را بازخوانی کنیم و ببینیم آنجا که انقلابی و جهادی کار کرده‌ایم به چه نتیجه‌ای رسیده‌ایم و آنجایی که اداری و با حرکتی آرام سیر کرده‌ایم، به چه نتیجه‌ای رسیده‌ایم. ماهیت انقلاب اسلامی، با جوشش و خیزش و حرکت ملازمه دارد. در تعریف یک مفهوم، برخی ارکان کلیدی هستند و نمی‌شود از مفهوم انقلاب، حرکت و زایش را گرفت و اگر اینها گرفته شد، با یک ماهیت جدید مواجه خواهیم بود. غفلت از ریشه‌های این مفهوم ما را به جایی رسانده که امروز در برخی مسایل حیران هستیم بین این دو نگاه و نتیجه این می‌شود که مشکلاتی را شاهد هستیم.

رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان خاطرنشان کرد: هر جا حرکتی جهادی در کشور انجام شده است، آنجا به نتیجه رسیده‌ایم. در دوران دفاع مقدس کمبودها و مشکلات زیادی در کشور وجود داشت، ولی چون روحیه عمومی روحیه جهادی بود، از آن‌همه سختی با یک مقاومتی ارزشمند عبور کردیم؛ ولی چرا امروز این تلاطم اقتصادی این موج را در جامعه ایجاد می‌کند؟ علت این است که با آن روحیه به مواجهه‌اش نرفته‌ایم و می‌بینیم که در یک افت و خیز اقتصادی در کشور، برای روزها هیچ مسئول رسمی در رسانه حاضر نمی‌شود؛ هیچ صحبتی مطرح نمی‌شود و امیدی به جامعه انتقال داده نمی‌شود؛ اگر نگوییم که گاهی در نقطه عکس نیز عمل می‌شود و مثلا یک وزیر می‌گوید با دور جدید تحریم یک میلیون نفر بی‌کار می‌شوند و وزیری که خود مسئول ایجاد کار در جامعه است به‌جای آنکه پاسخ دهد که در ۶ سال گذشته چه کاری در این زمینه انجام داده است، اظهار نظری هم می‌کند که زانوی یک جامعه را به لرزه می‌اندازد.

وی افزود: بدون تردید شرایط امروز کشور با دوره هشت‌ساله جنگ تحمیلی زمین تا آسمان فرق می‌کند. امروز برای مواجهه با تحریم از نظر سخت‌افزاری امکانات خیلی بیشتری داریم. بیش از هزار کیلومتر خط مشترک با عراق که در دوره جنگ تحمیلی خط آتش بود، امروز خط ارتباط با یک کشور همسایه است و این یکی از امکانات امروز ما در مواجهه با تحریم است که در دوران دفاع مقدس آن را نداشتیم. ولی مشکل، در حوزه نرم‌افزاری است. در مواجهه با دشمن هیچ عاقلی به ضعف و ناداری توصیه نمی‌کند و وقتی ملتی در مواجهه با دشمن قرار می‌گیرند، باید امواج امیدواری به جامعه تزریق شود؛ مثل کسی که با یک بیماری مواجه است و مهمترین توصیه‌ای که در این شرایط می‌شود این است که به آن بیمار امیدواری بدهید.

حجت‌الاسلام و المسلمین شفیعی گفت: در شرایط فعلی کشور به روحیه جهادی نیازمندیم و باید به غفلت‌هایی که در مواجهه با روحیه جهادی مرتکب شده‌ایم، بیاندیشیم. جهاد دانشگاهی امروز می‌تواند معنا و مفهوم متفاوتی را به نمایش بگذارد و امروز جهاد دانشگاهی یکی از سنگرهای مقابله با تحریم است و می‌تواند به مردم بگوید که آنچه که دشمن می‌خواهد از ما دریغ کند، فرزندان شما آن را در جهاد دانشگاهی بازتولید خواهند کرد و این ادعا، چهار دهه عقبه و پشتوانه دارد.

وی افزود: نظام سلطه جنگ روانی ایجاد می‌کند تا ملت ایران پیشاپیش به زانو درآیند و تاثیر کار دشمن را هم در برخی مسئولان می‌بینیم که گاهی عنوان می‌کنند که باید مذاکره کرد و یا اینکه چرا نباید با آمریکا مذاکره کنیم؟ و دشمن نیز شرایطی را فراهم می‌کند تا مردم جلوجلو به تسلیم درآیند. بنده نقد دارم و در طول ۶ سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم مکرر این دغدغه را بیان کرده‌ام که تغییر گفتمان عمومی از گفتمان مقاومت و ایستادگی و پایداری به گفتمان ترس از جنگ، خطاست و امروز اگر مسئولی رسمی از گفتمان پایداری صحبت کند، همه متعجب می‌شوند. انقلاب اسلامی مادامی که بر ماهیت خود استوار است با این نوع دشمنی‌ها روبه‌رو است. نوع برخورد نظام سلطه با کره شمالی را ببینید؛ امروز آنها همچنان می‌گویند که تحریم‌ها علیه کره شمالی پابرجاست.

حجت‌الاسلام و المسلمین شفیعی با اشاره به اهمیت بررسی مجدد نقش نهادهای انقلابی، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در طول حیات خود، کارهای بزرگی را انجام داده است که این کارها با روال عادی و اداری انجام آن امکان‌پذیر نبود. نگاه به بیگانه داشتن، ما را به جایی نمی‌رساند، بلکه باید با صداقت، گفتمانی که چند سال به حاشیه رانده شد، جبران شود. در این سال‌ها نتیجه اعتماد به گفته‌های شفاهی و مکتوب نظام سلطه تجربه شده است. زمانی می‌گفتند که پشتوانه برجام،وعده جان کری است، غافل از اینکه در نظام سلطه، اینها مهره هستند و آدم‌ها نقشی ندارند. بسیار می‌گفتند که برجام تعهد حکومت آمریکاست و دولت‌ها نقشی ندارند، ولی امروز چیز دیگری را شاهد هستیم.

وی افزود: از این موج و از این میدان با اتکا به سرمایه‌ای به نام جهاد دانشگاهی و روحیه جهادی می‌شود به سلامت عبور کرد. با اعتقاد به امام خمینی (ره) و اعتقاد به محور بودن مقام معظم رهبری و روحیه جهادی، می‌شود از این مقطع عبور کرد. اینکه عده‌ای آدم حقیر صدای طنین‌انداز یک فرمانده رشید سپاه را محکوم کنند یا زیر سوال ببرند، این‌جور افراد در طول تاریخ وجود داشته‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین شفیعی گفت: جهاد دانشگاهی یک سرمایه‌ای در استان خوزستان دارد و آن، حسن شهرت است و این خیلی ارزشمند است. برخی دستگاه‌ها در افکار عمومی ناکارآمد شناخته می‌شوند، ولی برخی دستگاه‌ها اعتماد عمومی به خود را حفظ کرده‌اند و این یک سرمایه است. اعتماد به جهاد دانشگاهی در فضای استان خوزستان وجود دارد و در خاطرات شفاهی نیز از جهاد دانشگاهی با یک اتفاقات مثبتی یاد می‌شود. به عنوان مثال نخستین جلسات بزرگداشت استاد مطهری، نخستین جلسات وحدت حوزه و دانشگاه، داروخانه ۱۳ آبان و مرکز پزشکی و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا که دو فرزند جهاد دانشگاهی هستند. نگاه به ایسنا و ایکنا در طول سال‌ها فعالیت در خوزستان، نگاه صداقت، اعتماد و اعتبار بوده است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی باید در صحنه‌هایی که گره کوری در کار مردم وجود دارد، حضور پیدا کند. افکار عمومی نیز پس از عبور از شرایط دشوار، بر اساس نقش‌آفرینی سازمان‌ها و نهادها در دوره سختی قضاوت خواهد کرد. جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای است که از روز نخست بر اساس فلسفه انقلابی‌گری تاسیس شد و آن خلائی که برای آن جهاد دانشگاهی تاسیس شد، مادامی که آن خلاء و نیاز وجود دارد، جهاد دانشگاهی نیز باید بماند و آن نیاز هنوز هست.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی، تاکید کرد: مبادا هویت جهاد صرفا به یک هویت پژوهشی و سخت‌افزاری تبدیل شود، بلکه اگر فرهنگ درست شود، بقیه مسایل نیز درست می‌شود. مهمترین کار جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی، پاسداری از هویت انقلابی است و اگر این هویت از بین رفت، دیگر معنایی برای جمهوری اسلامی نخواهد ماند. هویت انقلابی آن است که در برابر عربده‌کشی، ایستادگی کند و ما هیچ‌گاه از صدای بلند نمی‌ترسیم. چهار دهه است که ملت ایران تحریم هستند و مربوط به دیروز و امروز نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین شفیعی ضمن گرامیداشت شهدای جهاد دانشگاهی، به‌ویژه شهید کاظمی آشتیانی، گفت: این شهدا نمادهای سربلندی ملت ایران و سرمایه‌های ما هستند.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی