پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

در خجسته سالروز میلاد حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها فضای حسینیه‌ی امام خمینی(ره) معطر به یاد و نام دخت گرامی پیامبر اعظم(ص) شد و مداحان و شاعران اهل‌بیت علیهم‌السلام به قرائت اشعاری در وصف آن بانوی بزرگ اسلام پرداختند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه‌ی جامعه‌ی مداحان را فرهنگ‌سازی و تعمیق معارف دینی در جامعه از جمله در میان جوانان برشمردند و گفتند: فرهنگ‌سازی در خصوص سبک زندگی اسلامی بویژه همبستگی اجتماعی و کمک آحاد مردم به یکدیگر و همچنین عمق‌بخشی به روحیه‌ی حماسی و ایستادگی و بصیرت در جامعه از مسئولیتهای خطیر جامعه‌ی اثرگذار و تعیین‌کننده‌ی مداح است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وظیفه‌ی جامعه‌ی مداحان در مدیریت و هدایت شادی‌های معنوی و عزاهای اساسی و عمیق جامعه گفتند: برخلاف آنچه برخی روشنفکرنماها در برهه‌ای تلاش داشتند القا کنند، گریه و تضرع در مجالس اهل‌بیت و در مراسم شهدا، گریه‌ی ضعف نیست بلکه احساسات عالی یک انسانِ وسط میدان و وسیله‌ای برای احساس عزت و قدرت و شجاعت است و ائمه‌ی اطهار پایه‌گذار این سنت و ترویج‌کننده‌ی این مجالس بوده‌اند.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، مراسم تشییع باشکوه شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش را نمونه‌ی بارزی از چنین مجالسی دانستند و خاطرنشان کردند: امروز یکی از نیازهای اساسی کشور مجهز شدن جوانان به سلاحهای جنگ نرم است که عبارتند از ارتقا و تعمیق قدرت روحی، فکری و معنوی جوانان و شناخت صحیح از معارف فاطمی و معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام.

ایشان با تأکید بر اینکه مجهز شدن به چنین سلاحی موجب مصونیت جامعه و نظام اسلامی خواهد شد، گفتند: این وظیفه و مسئولیت، بر عهده‌ی جامعه‌ی مداحان است و اگر به این وظیفه‌ی سنگین بدرستی عمل نشود، بازخواست و مؤاخذه‌ی الهی سنگین خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی به یک نمونه از آثار معارف اهل‌بیت و مجالس امام حسین و یاد و نام حضرت زهرا اشاره کردند و افزودند: تاب‌آوری ملت ایران در برابر فشارهای غول وحشی آمریکا که ناظران جهانی را به حیرت واداشته است، به برکت همین معارف است.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای گفتند: در چنین شرایط سختی، همه، حضور ملت مقاوم ایران را در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن و قبل از آن در تشییع سردار سلیمانی دیدند و این تاب‌آوری واقعاً حیرت‌انگیز است.

ایشان یکی دیگر از وظایف مهم جامعه‌ی مداح را ترویج و تعمیق سبک زندگی اسلامی برشمردند و تأکید کردند: اگر بخواهیم در مقابل موج تهاجم فرهنگی دشمن، سبک زندگی را به مسیر صحیح و اسلامی آن بازگردانیم، تنها چاره، فرهنگ‌سازی است و مداحان برای چنین کار مهمی بسیار تأثیرگذار هستند.

رهبر انقلاب اسلامی یکی از معارف عالی دینی و سبک زندگی اسلامی را فرهنگ نهراسیدن از دشمن و توکل به خدا دانستند و افزودند: اگر در روزهای اول انقلاب گفته میشد که ایران از لحاظ رتبه‌ی علمی و فناوری و جایگاه سیاسی و نفوذ منطقه‌ای به مرحله‌ی کنونی میرسد، کسی باور نمیکرد اما ملت ایران به خدا توکل کرد و از هیچ قدرتی نهراسید و توانست به این مرحله از پیشرفتها دست یابد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای همچنین با اشاره به درسهای فاطمی از جمله در عرصه‌ی مسائل فرهنگی و موضوع حجاب و ایستادگی در مقابل باطل و دفاع از ولایت، گفتند: یکی از معارف مهم فاطمی، موضوع همبستگی اجتماعی و کمک به دیگران است که در سخنان آن حضرت و رفتارهای اجتماعی ایشان بوضوح دیده میشود.

ایشان یکی از نیازهای امروز جامعه بویژه برای حل موضوعاتی همچون اشتغال و ازدواج جوانان را ترویج روحیه‌ی همبستگی اجتماعی دانستند و افزودند: برای مقابله با تبلیغات همه‌جانبه‌ای که جوانان را به فرزندآوری کمتر تشویق میکند و نتیجه‌ی آن هم پیر شدن جامعه و تسلط آسان دشمنان بر یک جامعه‌ی خالی از جوان است، باید در زمینه‌ی ازدواج آسان و فرزندآوری بیشتر فرهنگ‌سازی شود.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی اندیشکده‌ها و تبلیغات گسترده‌ی رسانه‌های غربی برای قانع کردن ملت ایران به‌منظور کوتاه آمدن در مقابل آمریکا تأکید کردند: ملت ایران به لطف خدا تاکنون ایستاده است و از این پس هم خواهد ایستاد اما این ایستادگی نیازمند تزریق مستمر نیروی معنوی به جامعه است.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با تأکید بر اینکه روح حماسی در کشور همچنان زنده است، افزودند: ملت ایران در همه‌ی قضایایی که نیازمند حضور پرشور و حماسی بوده، در میدان حاضر بوده‌اند اما استمرار این روحیه نیازمند تعمیق معارف دینی و فرهنگ‌سازی است.

ایشان این وظایف خطیر را از جمله مسئولیتهای جامعه‌ی مداحان برشمردند و خاطرنشان کردند: به لطف خداوند، جنس جمهوری اسلامی از همه نظر جور است زیرا نظام اسلامی، سردار نظامیِ خوب، مردان علمی جوان و پرانگیزه، فرهنگ‌سازان پرهمت و باغیرت و هنرمند، و مردم آماده‌به‌کار در همه‌ی عرصه‌ها دارد؛ بنابراین با چنین ظرفیتهایی به فضل الهی، پیروزی قطعی و نهایی بر جبهه‌ی وسیع دشمن متعلق به ملت ایران خواهد بود.

در این دیدار هشت تن از مداحان و شاعران از استانهای مختلف کشور به قرائت اشعار و مدایحی در فضایل حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها پرداختند.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی