پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی در مراسم گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید که 31 خردادماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که به انقلاب اسلامی مرتبط است، هر چه هست باید نسبت آن با امام خمینی(ره) معلوم و معین باشد.

وی افزود: شهدای بزرگوار ما همه دارای مقام‌های رفیعی هستند اما در سیره بعضی از این شهدا تجلی عرفان نابی که از امام خمینی(ره) دیده‌ایم، ملاحظه می‌شود. صریح‌ترین اظهارنظر و توصیفی که از شهید چمران می‌شنویم، اول روح لطیف و عرفانی است که در شخصیت او مشاهده می‌شود و دیگری عرفان نابی است که در نیایش‌ها، نوشته‌ها و سلوک عملی وی موج می‌زند و ما مظهر کامل این تجلی عرفان را امام خمینی(ره) می‌دانیم.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: مقام معظم رهبری برای استفاده از معارف و افاضات امام خمینی(ره) بر ارتباط و پیوند با شخصیت ایشان تأکید مکرر دارند چراکه امام(ره) و درس‌های ایشان منشور انقلاب اسلامی هستند. چگونه می‌شود بدون شناخت امام(ره) انقلاب اسلامی را شناخت؛ چگونه می‌توان با امام مرتبط نبود اما دانست که چه کار عظیمی صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این‌که امام(ره) و درک ایشان راه را برای آشنایی با معصومین هموار می‌کند، تصریح کرد: اگر انسان اندکی به سوی امام(ره) حرکت کرده و معارف ایشان را مرور کند، خواهد فهمید که وقتی نائبی از آن سلسله نورانی و شاگردی از این مکتب مبارک تا این حد بزرگ و تأثیرگذار است، جایگاه ائمه اطهار(ع) چه‌قدر بزرگ و ارزشمند است.

وی افزود: مقام معظم رهبری بر آشنایی با صحیفه امام خمینی(ره) تأکید دارند چراکه به‌حقیقت صحیفه امام(ره) جلوه مکتوب شخصیت ایشان است. حتی اگر فردی بدون قصد خواندن تنها این مجموعه را ورق بزند بدون تردید از این مجموعه بی‌بهره نخواهد ماند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: صحیفه امام(ره) یک دایرةالمعارف گسترده و متنوع عمیقاَ اسلامی و سرمایه بزرگی برای همگان به‌ویژه دانش‌پژوهان و فرزانگان است.

شفیعی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) هرچه را می‌گفتند برخاسته از اعتقادات و باورهای ایشان بود؛ ایشان در پیامی که در 1 تیرماه سال 1360به مناسبت شهادت دکتر چمران صادر کردند، بزرگی شخصیت، عرفان، تهذیب نفس و ملکات اخلاقی او را ستایش کردند.

وی افزود: امام خمینی(ره) در سخنرانی پس از قرائت پیام خود می‌فرمایند ”چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد؛ او در این دنیا شرف و در آن دنیا رحمت خدا را بیمه کرد. ما و شما هم خواهیم رفت، مثل چمران بمیرید.”

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی تصریح کرد: شاید بهترین کسی که شخصیت دکتر چمران را بتواند توصیف کند، امام خمینی(ره) باشد؛ دکتر چمران دارای مراتب بالای تخصصی دانش روز و در عین حال به‌دور از هر دغدغه‌ای به دنبال اجرای تکالیف بود. او تنها 49 سال زندگی کرد اما کیفیت عمرش در بازه‌ای نه‌چندان زیاد، چنان بالا بود که شخصی همچون امام(ره) او را مجاهد فی‌سبیل‌الله تعبیر می‌کند و می‌گوید مثل چمران بمیرید.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان این‌که در بین شهدا دکتر شهریاری از شهدای جهاد علمی را نیز دارای این مختصات و ویژگی‌ها دیدم، گفت: او کسی بود که امکان غنی‌سازی اورانیوم 20 درصد را در داخل کشور بدون ارتباط و دست نیاز به سمت بیگانگان فراهم کرد؛ من برخی نوشته‌های این شهید را خواندم که اگر مطمئن نبودم این متن‌ها نوشته دکتر شهریاری است، یا اگر کسی آن‌ها را می‌دید تصور می کرد این نوشته‌ها آثار یک عارف سالک واصل‌الی‌الله با حدود 70 یا 80 سال سن باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با تصریح بر این‌که بسیج اساتید و عنوان حقوقی آن با نام شهید چمران گره خورده و این مسأله مسئولیت و بار سنگینی برای اساتید بسیجی است، گفت: شهید دکتر چمران الگوی یک معلم به تمام معنا در آموزش عالی است. در رابطه با دانش‌آموزان به اسوه‌ها و الگوهای عینی و عملی نیاز داریم تا در ارتباط با دانشجویان و اساتید جوان، بزرگی و کمالات شهید چمران را به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌ها پیوسته بر حفظ شعله و جوشش آرمان‌های انقلاب اسلامی و جست‌وجوی آرمان‌های اسلامی تأکید می‌شود. این کار بزرگی است که بر عهده همگان قرار دارد اما مسئولیت اساتید بسیجی سنگین‌تر است و باید بتوانیم در هر مقطعی از آرمان‌های انقلاب اسلامی به تناسب شرایط و مأموریت دانشگاه‌ها دفاع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: امروز به‌طور مکرر با دانشجویان متدین و آرمان‌طلبی مواجه می‌شویم که تقاضا دارند اساتید مذهبی و متدین به آن‌ها کمک کنند و راه را به آنان نشان بدهند؛ این جوانان در جست‌وجوی مرجع هستند. برخی جوانان ما امروز مانند کوه در برابر برخی انحرافات فکری، عقیدتی و سیاسی مقاومت می‌کنند، برخی بی‌مهری‌ها را به جان می‌خرند اما از آرمان‌ها و فرمایشات رهبر کوتاه نمی‌آیند.

وی تأکید کرد: این جوانان باید حمایت شوند چراکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آینده کشور تقدیم این جوانان خواهد شد. این جوانان باید از نظر فرهنگی رشد کنند و قدرت مقاومت در برابر چالش‌های مختلفی را که استکبار جهانی ایجاد می‌کند داشته باشند. اگر این حمایت‌ها اتفاق بیافتد شاهد برخی انحراف‌ها و کج‌روی‌هایی که گاهی در محیط علمی صورت می‌گیرد نخواهیم بود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: انقلاب اسلامی راه بزرگ و طولانی را آغاز کرده است و نباید از این راه کوتاه آمد. محور اصلی حرکت ما باید دفاع از آرمان‌های انقلاب و ارائه راهکار برای کارآمدی نظام دینی باشد. رهبری معظم انقلاب در صحبت‌های اخیر خود فرمودند ”اساتید فرماندهان قرارگاه جنگ نرم و دانشجویان افسران این قرارگاه هستند؛ کارهای جهادی انجام دهید و از آرمان‌های انقلاب پیروی کنید.”

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی ادامه داد: هرگاه ما به تکالیف خود عمل کنیم بدون تردید ملت ما در پیشگاه خداوند روسفید و سربلند خواهد بود. امام بزرگوار چندین بار فرمودند ملت ما چهره منور تاریخ معاصر هستند. مردم به وظایف خود عمل کردند و از مقام ولایت کوتاه نیامدند. با سختی راه را تا امروز آمدند؛ امیدواریم همه امکان این را داشته باشیم که به تکالیف خود عمل کنیم و این میراث الهی را به دست صاحب آن برسانیم.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی