پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز (9 خردادماه مصادف با چهارم ماه رمضان) در سلسله سخنرانی های اخلاقی ـ معرفتی، با اشاره وفات شیخ مفید در سوم رمضان سال 431 هجری قمری، ابراز داشت: وی از بزرگترین استوانه های مذهب تشیع به ویژه در عصر بحرانی خود بود و تنها خداوند از خدمات وی به اسلام و مذهب تشیع آگاه است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استادی سیدین مرتضی و رضی برای شیخ مفید افتخاری محسوب می شود، اظهار داشت: وی در فقه، تاریخ، کلام، فلسفه، اصول، مناظره و احتجاج متبحر و تألیفات و آموخته های قوی فراوانی در حمایت از مذهب تشیع بر جای گذاشت که تا به امروز کارساز هستند.

ایشان در وجه تسمیه شیخ مفید به این نام خاطرنشان کرد: برخی می گویند که وی در دوران جوانی به بغداد رفته و پای منبر عالم سنی مذهب وقت نشست و بر بیاناتش ایراد گرفت؛ عالم وقت نیز جواب ایرادها را داد اما شیخ مفید بر جواب عالم جواب گفت و آن گاه عالم سنی مذهب از منبر پایین آمده و شیخ مفید را بر جای خود نشاند و گفت« انت المفید حقا» که پس از آن تاریخ به شیخ مفید معروف شد.

حضرت آیت الله شفیعی ادامه داد: برخی دیگر فراوانی تألیفات و مفید بودن آنها در پاسخ به شبهات القائی علیه اسلام و مذهب تشیع را دلیلی دیگر در نامگذاری به شیخ مفید عنوان کردند.

وی با اشاره به اینکه هفت نامه از طرف امام زمان(عج) به شیخ مفید رسیده است، افزود: در بعضی از عبارت های نامه ها امام عصر کلمه مفید را خطاب به وی استعمال کرده است که در یکی از نامه ها عبارت «الی الاخ الصدیق و الولی الرشید محمد بن نعمان المفید ادام الله اعزازه» ذکر گردید و از این رو به مفید نامگذاری شد.

این عالم دینی به حضور صدها عالم شیعه و سنی در پای منبر شیخ مفید اشاره و تصریح کرد: مناظره ها و مباحثه های کوبنده با علمای دیگر مذاهب در محکوم کردن عقاید آنها و اثبات حقانیت تشیع و اسلام در دوران حیات شیخ مفید صورت گرفت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خواب معروف شیخ مفید، که حضرت زهرا را در خواب می بیند که فرزندان خود (امام حسن و امام حسین) را برای آموزش به شیخ مفید می سپارد بیان کرد: چنین خوابی عظمت شیخ مفید و سیدین مرتضی و رضی را بیان می کند و این سیدین زیر نظر شیخ مفید تلمذ و به مقامات عالیه علمی و معنوی رسیدند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان به خوشحالی دشمنان تشیع پس از وفات شیخ مفید اشاره و ابراز داشت: مخالفان از جلالت و وقارت شیخ مفید در دفاع از مکتب اهل بیت(علیهم السلام) ناراحت بودند و در هنگام وفاتشان گفتند که خداوند ما را از شیخ مفید راحت کرد.

حضرت آیت الله شفیعی با بیان شبهات امروزی مطرح شده از سوی وهابیت، آمریکا و صهیونیسم علیه تشیع، گفت: این شبهات تکراری بوده و تازگی ندارد چرا که در زمان شیخ مفید مطرح و وی، سید مرتضی و قاضی بن ابی البراج جواب های کوبنده کافی و وافی داده اند.

وی با بیان اینکه شبهات منتشر شده در فضای مجازی، سایت های خبری و مجامع استعماری عینا از دوران شیخ مفید تکرار شده است، اظهار داشت: روحانیان اهل منبر و خطابه باید کتب شیخ مفید، طوسی و سید مرتضی را مطالعه کنند؛ زیرا وظیفه اصلی شان دفاع از مکتب و مذهب تشیع است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری مذهب تشیع را منطقی ترین، مستدل ترین، استوارترین و دربرگیرنده مطالب علمی و اعتقادی مهم دانست و گفت: دشمنان حقانیت مذهب تشیع را متوجه و بر دشمنی هایشان افزوده اند و خونریزی های سعودی ها در یمن، لبنان، عراق و سوریه برای ممانعت از تقویت مذهب تشیع صورت می گیرد.

ایشان به همبستگی وهابیت، آمریکا و صهیونیسم برای نابودی تشیع اشاره و خاطرنشان کرد: شیعه در دنیا حرف اول را می زند و امروزه در ایران متجسم شده است و به برکت چنین مذهبی، ایران نه تنها در خاورمیانه بلکه در جهان حرف برای سخن گفتن دارد و دشمنان تاب و تحمل آن را ندارند.

حضرت آیت الله شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نشست های مختلف برای پایان بخشی به بحران سوریه، ابراز داشت: مشکلات بدون ایران شیعی حل نمی شود و جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه قدرت معنوی خود یک رکن قدرتمند در جهان قلمداد شده و در کنار روسیه و بهتر از آن به مردم سوریه یاری می رساند.

این عالم دینی با بیان اینکه شیعیان برنده علم و عمل هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با قدرت و حاکمیت و حکمت سخنانی را چند روز پیش درباره عربستان سعودی بیان کرد که ترس و لرز آل سعود را به دنبال داشت.


کسانی که تمایل دارند به فایل صوتی سخنرانی های حضرت آیت الله شفیعی در ایام سال دسترسی داشته باشد به کانال تلگرام حضرت آیت الله شفیعی به آدرس (shafiee_ir@) مراجعه نمایند.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی