پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز یکشنبه 30 فروردین ماه در دیدار آقای محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری افغانستان با اشاره به ارتباطات و اشتراکات فرهنگی و تاریخی فراوان میان دو کشور، نقش عالمان و ادیبان افغانستان در رشد و ترویج معارف اسلامی و زبان فارسی را بسیار برجسته خواندند و افزودند: افغانستان، علاوه بر منابع انسانی و فرهنگی غنی، منابع طبیعی سرشاری نیز دارد، که مجموعه این ظرفیت‌ها و اشتراکات باید در خدمت ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور قرار گیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر ضرورت اراده و تصمیم به تقویت همکاری و همدلی میان ایران و افغانستان خاطرنشان کردند: البته آمریکایی‌ها و برخی کشورهای منطقه، ظرفیت‌های افغانستان را نمی‌شناسند و موافق همدلی و همکاری‌های دو کشور نیز نیستند، اما ایران، امنیت و پیشرفت همسایه‌ی خود افغانستان را، امنیت و پیشرفت خود می‌داند.

ایشان همچنین با یادآوری پیشرفت‌های فراوان ایران در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، فرهنگی و دیپلماسی به عنوان زمینه‌های همکاری دو کشور، گفتند: مسائل میان دو کشور از قبیل «مهاجرین، آب، حمل‌ونقل و امنیت» نیز همگی قابل حل هستند و باید همه‌ی این مسائل را با جدیت و در قالب یک جدول زمان‌بندی شده، بررسی و حل کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص لزوم حل مسئله‌ی مهم مهاجرین، با اشاره به تحصیل صدها هزار نفر از مهاجرین افغانستانی در مقاطع مختلف تحصیلی ایران، گفتند: مردم افغانستان بسیار با استعداد و هوشمند هستند و این استعداد در کسب دانش، باید به‌درستی به کار گرفته شود، زیرا تحصیل‌کردگان افغانستانی برای بازسازی کشور شما مورد نیاز هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، همچنین تهران را خانه‌ی برادران افغانستانی خواندند و با اشاره به ارتباطات و دوستی‌های پایدار و قدیمی با دولت همسایه، اظهار امیدواری کردند روز به روز موفقیت‌ها و توانایی‌های داخلی دولت و ملت افغانستان افزایش یابد.

در این دیدار که آقای روحانی رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری افغانستان با ابراز خرسندی از سفر خود به تهران، به پیوند تاریخی و فرهنگی عمیق و کهن میان ایران و افغانستان اشاره و خاطرنشان کرد: هدف ما این است که افغانستان به مرکز مواصلاتی در منطقه تبدیل شده و هویت سابق خود را به عنوان چهارراه ارتباطی در منطقه بازیابی کند.

رئیس‌جمهوری افغانستان با بیان اینکه اکنون با خطرات مشابه و فرصت‌های مشترکی میان ایران و افغانستان روبرو هستیم، گفت: اراده‌ی سیاسی ما بر پایه‌ی گسترش مناسبات دوجانبه است و باید برای تقویت مشترکات و نقاط مثبت بین دو کشور تلاش کنیم.

وی هدف سیاست‌های دولت افغانستان را تبدیل تضادها و درگیری‌های داخلی به نقاط همکاری بیان کرد و در خصوص روابط دوجانبه با اشاره به وجود برخی مشکلات از قبیل «مسئله‌ی تروریسم، مواد مخدر، مهاجرین و آب‌های مشترک مرزی»، تأکید کرد: مسائل میان دو کشور بر مبنای اراده‌ی سیاسی هر دو دولت و طبق جدول زمانی که در جریان این سفر تنظیم شده، حل و فصل شود.

آقای اشرف غنی با بیان اینکه در مسئله‌ی قاچاق مواد مخدر، ایران بیشترین زیان را می‌بیند، افزود: هیچ‌یک از همسایگان به اندازه‌ی ایران خطر مواد مخدر را جدی نگرفته و هیچ کشوری نیز مانند ایران با آن مبارزه نکرده است، و ما آماده‌ایم در این زمینه با کمک ایران به مبارزه مشترک با این بلای خانمان‌سوز بپردازیم.

رئیس‌جمهوری افغانستان به توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های حمل و نقل، سرمایه‌گذاری و همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و خطاب به رهبر انقلاب اسلامی، گفت: ایران تحت زعامت خردمندانه‌ی شما هویت تاریخی خود را تثبیت کرده و امیدواریم بر اساس این رهبری خردمندانه، شاهد پیشرفت همکاری‌های دو کشور باشیم.

  • ۹۴/۰۱/۳۱
  • ۲۰۴۶ بیننده|
  • ۲۱۶۷ نمایش|
  • |

افغانستان

مقام معظم رهبری

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی