پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
حضرت آیت الله شفیعی در واکنش به اتفاقات اخیر خوزستان؛
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بحران خوزستان و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رسیدگی سریع به این استان گفت: ابتدا لازم می دانم از رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکر و سپاسگذاری کنیم که مسأله را در درس خارج مطرح فرمودند و این مرهمی بر زخم مردم خوزستان به ویژه شهر اهواز بود.


فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مرهمی برزخم مردم خوزستان بود

وی افزود: ما جدا از تفقد حضرت آقا تشکر می کنیم، بنده بنا دارم پیامی خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان سپاسگزاری از الطاف ایشان که بذل کردند تقدیم کنم تا ادای دینی کرده باشیم، مسأله خوزستان تقریبا به صورت فاجعه ای درآمده است چون برق ها قطع و می شد و با قطع برق ها، قطعی آب هم صورت می گرفت و مردم آب و برق نداشتند، مدارس تعطیل بود، قطعی تلفن وجود داشت و این قطع برق ها در زمان های طولانی بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با بیان این که وضعیت به گونه ای بود که سر و صدای مردم در آمد و سبب اعتراضاتی شد، اظهار داشت: حتی کار به تجمع و شعار دادن هم رسید، از بس فریاد مردم بلند شد مقداری مسوؤلان به خودشان آمدند، واقع مطلب این است که قصور و تقصیری وجود داشته و هیچ شک و تردیدی در آن وجود ندارد.


با تعریف و توصیف نمی توان مردم را راضی کرد، باید تلاش جدی وجود داشته باشد

وی ادامه داد: اثبات این که قصور و تقصیر متوجه چه کسی بوده احتیاط می خواهد، دولت در بحران خوزستان مسؤول است، گاهی می گویند این مربوط به پیمان کار بوده و پیمانکار باید پاسخ دهد، آیا انسان این اندازه از خود سلب مسؤولیت می کند، مسؤولان دولت دارای خانواده و زندگی هستند و بی تفاوت بودن معنا نداد، همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند وظیفه حکومت این است که به رفاهیات اولیه مردم برسد و آن را حل کند.

حضرت آیت الله شفیعی با بیان این که تعریف ها و توصیف ها از مردم خوزستان در عین حالی که درست و به جا است اما نباید سبب عدم تلاش جدی شود، ابراز داشت: با این تعریف ها نمی توان کار را پیش برد و این نمی تواند بهانه ای برای قانع و راضی کردن باشد.


اگر دولت گوش شنوا داشته باشد پس از تذکرات رهبری تلاش جدی می کند

وی عنوان کرد: وقتی فریاد مردم بلند شد مسؤولان کار را جدی تر گرفتند و با کمک دیگر استان ها شست و شوی تجهیزات برق را افزایش دادند و الان تا حد زیادی مسأله آب، برق و تلفن حل شده است اما مردم هنوز اطمینانی ندارند و تجمعاتی وجود داشته است که طبعا دشمن از آن سوء استفاده کرده و بهره برداری سوء می کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: شخص اول نظام مقدس جمهوری اسلامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند اظهار کردند و تذکراتی به مسؤولان برای رسیدگی دادند، اگر دولت گوش شنوایی داشته باشد با جدیت کارها را در جهت رفع مشکلات پیگیری می کند.

وی اضافه کرد: تا کنون وزرایی آمدند و رفتند و قرار است که باز هم بیایند و حتی شنیده شده که خود رییس جمهور هم می خواهد بیاید اما باید بدانند آمدن و رفتن و وعده دادن کاری را سرو سامان نمی دهد و حل نمی کند بلکه باید به صورت جدی و صادقانه سرمایه گذاری کنند، وقت بگذارند و نیروها را بسیج کنند تا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مشکل در کوتاه مدت و دراز مدت حل شود.


با رفت و آمد وزرا و وعده دادن مشکلی حل نمی شود

حضرت آیت الله شفیعی گفت: مردم در این فکر هستند که در آینده یعنی تابستان این مسأله ادامه پیدا کند بی آبی و بی برقی در منطقه داغ خوزستان فاجعه خواهد بود،  ما اخطار داده و هشدار می دهیم که دولت باید به مسؤولیت خود بهتر و بیشتر عمل کند و دغدغه داشته باشد نه این که با خیال آرام سخن پردازی کنند.

وی افزود: دولت باید جدی عمل کند تا هرچه زودتر مشکلات حل و برطرف شود، دولتمردان نباید به وعده ها و وعیدها اکتفا کنند، همچنین به شروع کار نباید اکتفا شود چون اتمام کار مهم تر از شروع کار است، فعلا مردم در این چند روز در شرایطی بهتری نسبت به قبل قرار گرفتند اما مشکل باید ریشه ای حل شود.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان اظهار داشت: نباید به گونه ای باشد که این مسأله بهتر شدن وضعیت سبب شود که بگویند مشکلات حل شده و کار را رها کنند، نمی توان گفت که دولت مقصر نیست دولت اگر این قصور و تقصیر  را برطرف نکند مسؤولیت برعهده کیست اگر دولت اقدامات را انجام ندهد چه کسی می خواهد انجام دهد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد بحران مربوط به مشکلات استان خوزستان در تهران و عدم حضور رییس جمهور در این جلسه ادامه داد: این که رییس جمهور در جلسه شرکت نکرده باید از خود او و افراد دولت سؤال شود اما ما هم نمی دانیم که چرا جلسه ستاد بحران در خوزستان تشکیل نشده است، البته استاندار خوزستان رییس ستاد بحران استان را تغییر داد که ظاهرا بر اساس کندکاری و مسامحه کاری بوده است.

دیدگاه (۱)

مسئولان دولتی برنامه های زمانبندی شده ی خود را جهت رفع مشکلات بیان کنند و سیستم های نظارتی بر عملی شدن وعده ها در مدت مشخص نظارت داشته و به نمایندگان خبرگان رهبری و مجلس گزارش دهی نمایند.

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
پیام تسلیت آیت الله شفیعی در پی شهادت رئیس جمهور خدمتگزار
پیام تسلیت آیت الله شفیعی در پی شهادت رئیس جمهور خدمتگزار

پیام تسلیت حضرت آیت الله شفیعی در پی شهادت رئیس جمهور خدمتگزار، محبوب و مردمی حضرت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و جمعی از خدمتگزاران صدیق انقلاب اسلامی

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی