پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شامگاه شنبه 23 آبان ماه در مراسم سوگواری امام حسین(علیه السلام) که در مسجد آیت الله شفیعی اهواز برگزار شد، با اشاره به این که امام محمدباقر(علیه السلام) به روایتی در اول ماه رجب و به روایت دیگر در سوم ماه صفر سال 57 چشم به جهان گشوده اند، ابراز داشت: سن امام در واقعه کربلا چهار سال بود و در حالی که امام حسین(علیه السلام) و یارانش حضرت در کربلا به شهادت رسیدند، امام محمدباقر(علیه السلام) جزء اسیران بود.

وی با اشاره به این که امام محمدباقر(علیه السلام) در کربلا در قافله اهل بیت(علیهم السلام) بود و مقتل هایی در رابطه با شهادت امام حسین(علیه السلام) و یاران آن حضرت به اختصاص از ایشان نقل شده است، افزود: امام باقر(علیه السلام) در عمر 57 ساله علوم بسیاری را منتشر کرد، چرا که ائمه اطهار(علیهم السلام) به درازی عمر اهمیت نمی دهند و بلکه به عرض و کیفیت آن اهتمام می ورزند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید براین که یک امام 25 سال، دیگری 63 سال عمر می کند، اما اهتمام آنها به انجام وظیفه در هر مقداری از عمر که باشد، اظهار داشت: اسامی 468 نفر به عنوان راوی احادیث امام محمدباقر(علیه السلام) آمده است؛ این تعداد آن اندازه از علم امام را گسترش دادند که باقرالعلم بودن آن حضرت به حقیقت تبدیل شد.

حضرت آیت الله شفیعی در ادامه بیان داشت: مادر امام محمدباقر(علیه السلام) دختر امام حسن مجتبی(علیه السلام)، همسر ایشان فاطمه دختر قاسم بن محمد بن ابی بکر است؛ ایشان پنج پسر و دو دختر که افضل فرزند ایشان امام صادق(علیه السلام) بود. 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام محمدباقر(علیه السلام) در مدت تقریبا 20 سال به میزانی علم و دانش منتشر کرد که زمینه برای تکیه امام صادق(علیه السلام) به اقدامات پدرشان و تثبیت مذهبی به نام مذهب جعفری وجود داشت. 

وی با بیان این که امام باقر(علیه السلام) به باقرالعلوم، و گاها باقرالنبیین، الانبیاء و المرسلین یاد شده است، ادامه داد: باقر یعنی شکافنده و بقر به معنای شکافتن است؛ امام محمدباقر(علیه السلام) مغز علم را شکافت و مخ دانش و علم را باز کرده و در اختیار بندگان خدا قرار داد.

این مقام مسؤول با اشاره به این که پیامبراکرم(ص) به جابر بن عبدالله گفت ای جابر تو زنده خواهی ماند و فرزندی از ذریه من را درک می کنی که نام او هم نام من(یعنی محمد)، می شکافد علم را شکافتنی تا اعماق و درون و هر وقت آن را دیدی سلام من را به آن برسان. 

حضرت آیت الله شفیعی با تأکید براین که ائمه اطهار(علیهم السلام) همه آنها شهید و مسموم شده اند و این دلیلی بر نقش عظیم آنها در جامعه است، تصریح کرد: دشمنان اصلا و ابدا اهل بیت(علیهم السلام) را تحمل نمی کردند؛ امام باقر(علیه السلام) به وسیله آنها بر زین مسموم سوار شد و سبب سرایت زهر به بدن ایشان و شهادتشان شد.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی