پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان ظهر امروز جمع عزاداران حسینی با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و اشاره به شهید حججی اظهار داشت: شهید حججی نماد سربلندی و افتخار برای ملت ایران شد و آیندگان فرصت و مجال پیدا خواهند کرد تا در ارتباط با این شهید به صحبت بنشینند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان ابراز داشت: انسان های بزرگ در زمان و مکان خود نمی گنجند و روح های بی قرار در پیکرها و کالبد های خاکی، جا نمی شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهید حججی در نوشته های خود شهادتی را که در آن نشانی از شهیدان کربلا دارد از خداوند خواهان است، گفت: چنین فرصت هایی انسان را به فهم کربلا نزدیک می کند، در عاشورا می توان فهمید که انسان به چه میزان می تواند بالا رفته و یا سقوط کند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان اینکه تعظیم بشریت فارغ از جنبه های مذهبی در برابر حضرت عباس(علیه السلام) در واقع تعظیم تاریخ در برابر کمال است، گفت: کربلا و عاشورا یک دانشگاه هستند و امروزه در فضای مجازی انواع شبهات به وجود آمده که دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) چه بسا به قصد تردید به وجود آورده اند البته شبهات مطرح درباره عاشورا فرصتی الهی است که درباره کربلا کار تحقیقاتی و بحث های اجتماعی بیشتری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مکتب امام حسین(علیه السلام) ترکیبی از عاطفه و احساس، استدلال و منطق است، تصریح کرد: در کربلا، درباره امام حسین(علیه السلام) سخنرانی، خطبه، استدلال، بحث و نقد و بررسی، عاطفه و اشک و گریه می بینیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان به عقب ‌نشینی مردم کوفه در حمایت از امام حسین(علیه السلام) اشاره و اظهار داشت: اهل کوفه دنبال مزد بدون کار بودند، به این معنا امام حسین(علیه السلام) جای امام علی(علیه السلام) باشد تا وضع زندگی شان بهتر شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ملت ایران تجربه واقعی و عینی از عاشورا را دیده است، افزود: جنگ هشت ساله ملت ایران را زمین گیر نکرد بلکه به فرصتی برای ملت ایران تبدیل شد و چنین فرصتی برگرفته شده از فرهنگ عاشورا است و شهدای آن در ظرف زمان خود محدود نشده اند.

  • ۹۶/۰۷/۰۵
  • ۱۵۵۵ بیننده|
  • ۱۶۴۶ نمایش|
  • |

سید محسن شفیعی

شهید محسن حججی

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی