پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان خوزستان درخصوص انتخابات هفتم اسفندماه اظهار کرد: برگزاری انتخابات یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری آشنا نبودن جوانان با تاریخ کشور می باشد زیرا سرنوشت ملت ایران ۲۵۳۷ سال توسط پادشاهان تعیین می شد اما در سال ۵۷ دست رد بر سینه کدخدایان زدند و سرنوشت کشور را خودشان تعیین کردند.

وی افزود: متأسفانه برخی روشنفکران چشم خود را بر روی بدیهیات بسته و نقاط درخشان نظام اسلامی را بیان نمی کنند؛ در دو دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای تعیین رئیس جمهور، کار به دیوان عالی این کشور رسید و شخصی که رأی کمتری را به دست آورده بود از سوی این دیوان رئیس جمهور شد اما در کشور جمهوری اسلامی ایران ولی فقیه رأی کاندیدایی که اکثریت مردم او را انتخاب کرده اند را تنفیذ می کنند.

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه امام راحل برای تبدیل انتخابات به فرهنگ عمومی بسیار تلاش کردند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود خطاب به ملت فرمودند که” به شما توصیه می کنم در تمام انتخابات شرکت کنید”. مسلما انتخابات مجلس خبرگان رهبری، شورای اسلامی، شورای شهر و ریاست جمهوری از مراتب اهمیت یکسانی برخوردار نیستند اما هدف امام حساس کردن مردم به برگزاری به موقع انتخابات و شرکت حداکثری در آن بود.

وی با اشاره به اینکه این موهبت نباید به حواشی تبدیل شود، یادآور شد: نباید اجازه داد تا عرصه رقابت های سیاسی به مکانی برای عقده گشایی های سیاسی، القای یأس و ناامیدی در جامعه، ایجاد تفرقه های قومی، ورود پول های مشتبه و عرصه ای برای نقش آفرینی صاحبان سرمایه های حرام تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان تأکید کرد: شور انتخاباتی باید با ابزار و شیوه ی مشروع ایجاد شود، بدبین کردن مردم به ارکان نظام و محکوم کردن شورای نگهبان درخصوص رد صلاحیت برخی افراد نه تنها شور انتخاباتی نیست بلکه شراری است که عده ای به جان نظام می اندازند.

وی خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: نامزدهای انتخاباتی در تلاش برای کسب کرسی مجلس شورای اسلامی هستند و نباید به هر قیمتی اعم از افترا و تبلیغات دروغ به این هدف دست یابند زیرا دیگر نمی توانند در پیشگاه خدا و مردم خود را نماینده جامعه اسلامی معرفی کنند.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به اینکه باید مرز بین انقلابی و ضد انقلاب مشخص شود، افزود: در هیچ کشوری به افرادی که خطوط قرمز آن نظام را قبول ندارند اجازه حضور در عرصه سیاست را نمی دهند؛ برخی در فضای داخلی کشور به گونه ای صحبت می کنند که در قبول داشتن مبانی نظام توسط آنها شبهه ایجاد می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به موقعیت حساس استان خوزستان اشاره و خاطر نشان کرد: خوزستان استانی کلیدی و تأثیر گذار است به همین جهت مسئولان باید به گونه ای رفتار کنند که باور دینی مردم، اتحاد و همبستگی آنان و اعتقادات آنان به نظام مورد هجمه قرار نگیرد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان ضمن انتقاد از حضور برخی چهره ها در استان گفت: نباید اجازه ورود افرادی را داد که با ارائه سخنرانی فضای استان را ملتهب می کنند زیرا پس از خروج آنان ما باعوارض ناشی از آن باقی می مانیم. خوشبختانه موضع افراد و کارنامه عملکرد آنان موجود است؛ عده ای تنها رسالتشان ایجاد یأس، نا امیدی و زیر سؤال بردن نهاد های اسلامی می باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد تفرقه در بین قومیت های استان خوزستان به زیان همه کشوراست، بیان کرد: باید از سخنانی که تاریخ انقضای آنان تمام شده و هیچ ریشه و اساسی ندارد پرهیز شود. بین تبیین مسائل و شبهه آفرینی تفاوت بسیاری وجود دارد به همین جهت مسئولان تلاش کنند تا از حرکت عظیم و پرخروش ملت فاصله نگیرند.

حجت الاسلام شفیعی خطاب به برخی خواص عنوان کرد: برخی با سخنان خود قصد تحریک مردم را دارند اما باید بدانند که مردم ایران همواره در بزنگاه های حساس جواب توطئه ها را می دهند؛ و اگر سیاسیونی با سابقه درخشان در مقابل این سخنان تاکنون سکوت کرده اند به جهت حفظ حرمت ها بوده است.

وی درخصوص اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: به جهت بیان اهمیت این مجلس همین بس که گفته شود رهبری مجلس خبرگان رهبری را مایه سکینه و وقار جمهوری اسلامی می داند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های استان تأکید کرد: وظیفه این مجلس به طور مستقیم در رابطه با رهبری است به همین دلیل از برگزار کنندگان ستادهای انتخاباتی انتظار می رود که فضا را به سمت و سوی کارهایی از جنس سایر انتخابات نبرند زیرا پای دین و باورهای دینی آنان در میان است.

حجت الاسلام شفیعی در ادامه با اشاره به وظیفه خطیر مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ترکیب قوای سه گانه به صورتی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون گذاری می کنند و دو قوه دیگر مسئول اجرا و برخورد با متخلفان از اجرای قانون هستند به همین جهت باید افرادی دارای سلامت سیاسی، اجتماعی و مالی وارد مجلس شوند.

منبع: اهواز نوین

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی