پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت‌الله سید‌علی شفیعی در مراسم راه‌اندازی و بازسازی فرهنگسرای تخصصی نجوم ابن هیثم اهوازی که در پارک شهروند اهواز انجام شد، اظهار داشت: در اختیار داشتن تجهیزات مجلل در زمینه علم نجوم افتخاری برای شهرداری است.

وی بیان کرد: نقصی که در استان خوزستان وجود دارد عدم تبلیغ برای کارهای انجام شده است، کار را بدون تبلیغ انجام می‌دهیم در صورتی که خداوند متعال می‌فرمایند «وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ» باید کارها را گفت، نوشت و رسانه‌ای کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به آیاتی از کلام الله مجید درباره نجوم اشاره کرد و ادامه داد: سوره نجم، سوره مستقلی درخصوص این موضوع است.

حضرت آیت‌الله شفیعی با اشاره به حدیثی از امام علی(علیه السلام) مبنی براینکه «الْعُلُومُ أَرْبَعَةٌ الْفِقْهُ لِلْأَدْیَانِ وَ الطِّبُّ لِلْأَبْدَانِ وَ النَّحْوُ لِلِّسَانِ وَ النُّجُومُ لِمَعْرِفَةِ الْأَزْمَانِ»، عنوان کرد: مطمئنا علوم بیش از چهار علم است اما پایه و اساس علوم دیگر برای اقامه زندگی متمدنانه این چهار مورد است. نخست فقه که در سایه آن دین خود را حفظ کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: علم دیگری طب است که برای بهداشت بدن و زندگی بهتر و سالم تر وضع شده است. خداوند نحو را به انسان الهام کرده تا زبان صحیح به جریان بیافتد.

وی خاطرنشان کرد: امام علی(علیه السلام) علم نحو را ایجاد کردند تا قرآن کریم، احادیث اهل بیت(علیهم السلام) و کتب و لسان عربی نیز صحیح خوانده شود. انسان باید نحو را خوب یاد گیرد تا زبان او کلمات را صحیح ادا کند.

حضرت آیت‌الله شفیعی ادامه داد: امام علی(علیه السلام) در ادامه می‌فرمایند علم نجوم وضع شده تا مردم زمان‌شناس شوند. معنی واقعی و صحیح زمان‌شناسی شناخت طلوع، غروب خورشید، ماه، ستارگان و اوقات شرعی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: متخصصان علوم فیزیکی و نجومی به خوبی از ارزش‌های نهفته در این علم آگاه هستند. استان خوزستان از این موهبت بهره‌ای سرشار دارد و از اهوازی‌ها بزرگانی داشتیم که از تمام علم‌های موجود به ویژه علم نجوم تبحر و تخصص داشتند که هرکدام از آنها و تألیفاتشان می‌تواند ذخایر بزرگی برای پویندگان علم و دانش باشد.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی