پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به برگزاری ایام فاطمیه در جمهوری اسلامی ایران در دو تاریخ 13 جمادی الاولی و دیگری 3 جمادی الثانی، ابراز داشت: امام صادق در بیان جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) فرموده اند که خداوند به رضایت فاطمه رضایت می دهد و با خشم ایشان خشم می گیرد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) مبنی براین که «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی»، ابراز داشت: این سخن برخاسته از قرآن کریم است و پیامبر(ص) بیان مصداقی برای کلیت آیه قرآنی فرموده اند.

این عالم دینی با بیان این که همه مردم دوران پیامبراکرم(ص) به میزان علاقه ایشان به حضرت فاطمه(س) آگاه بودند، گفت: در جامعه ای که همه می دانستند که ایشان چه منزلتی در جامعه دارد ضرورتی بر بیان این حدیث وجود دارد؟

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: براساس نقل ها آمده است که پیامبراکرم(ص) برای حضرت فاطمه(س) بلند می شد، دست ایشان را می بوسید گاهی او را بغل می کرد و می گفت که بوی بهشت می دهند.

حضرت آیت الله شفیعی با اشاره به این که مفهوم «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی» در سخن پیامبراکرم(ص) در واقع نه بضعه فیزیکی و جسمی، بلکه معنوی، الهی و آسمانی است، افزود: بضعه منی یعنی پاره ای از مقام های عالیه پیامبراکرم(ص) از جمله مقام عصمت و قاب قوسین ذکر شده در قرآن کریم است؛ شاید به صورت ظاهر زن معمولی باشد اما هیچ زنی بلکه مردی به جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) نخواهد رسید.

وی با اشاره به این که براساس مفهومی که خداوند برای ائمه اطهار(علیهم السلام) در آیه «إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً» ذکر کرده که در آن اهل بیت(علیهم السلام) مفهومی عرفانی و آسمانی ویژه دارند اما در مقام عصمت هیچ تفاوتی میان فاطمه زهرا(س) و پیامبراکرم، امام علی و اولادشان وجود ندارد، افزود: اگر تفاوت باشد در مسأله ولایت است ولایت پیامبر(ص) و امام علی(علیه السلام) و اولادش بر حضرت ثابت می باشد.

این عالم دینی افزود: عصمت یعنی کسی که گناه کبیره و صغیره مرتکب نمی شود و حتی خیال گناه کردن به فکر او خطور نمی کند و از بردن اسم گناه منزجر شود؛ مقام عصمت متعلق به کسانی است که از تداعی گناه مشمئز می شوند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ادامه حدیث پیامبراکرم(ص) مبنی براین که «فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی» گفت: براساس حدیث، هرکس که حضرت فاطمه زهرا(س) را اذیت کند پیامبر(ص) را اذیت کرده و هرکس که پیامبر را اذیت کند خداوند را اذیت کرده و در همین راستا مستحق عذاب الیم خواهد بود.

حضرت آیت الله شفیعی مطرح کرد: بزرگ ترین افتخار، عالی ترین مباهات، شریف ترین ژست واقعی که شیعه می تواند بگیرد، عشق، علاقه و ارادت به حضرت فاطمه زهرا(س) است، به شرطی که تا حد ممکن حقایق گفته و استفاده صحیح شود.

  • ۹۵/۱۱/۲۵
  • ۱۷۰۵ بیننده|
  • ۲۰۶۳ نمایش|
  • |

ایام فاطمیه

حضرت آیت الله شفیعی

حضرت فاطمه زهرا

دیدگاه (۲)

تشریح و تبلیغ رفتار حضرت زهرا سلام الله علیها به ویژه رفتار ایشان در منزل و زندگی مشترک با امیرالمومنین الگویی بی بدیل برای آحاد جامعه است که تمسک به آن رفتار قطعا کاهش دهنده ی ناهنجاری های اجتماعی خواهد بود
بارها حس کرده ام حتی انچیزی که بدیهی و مبرهن است وقتی از مجتهد جلیل القدری شنیده می شود مثل اب گوارایی که تشنه ای را بوجد می اورد، می نماید. 

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی