پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا شفیعی، استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه دوشنبه 18 آبان ماه در مراسم سوگواری امام حسین(علیه السلام) که در مسجد آیت الله شفیعی اهواز برگزار شد، با اشاره به این که میان مؤمن و مسلمان تفاوت وجود دارد، ابراز داشت: اسلام مرحله اولیه است که در آن انسان بر زبان شهادتین را جاری و اعمال اسلامی را انجام می دهد اما در ایمان انسان با عقیده کامل، اعمال دینی را انجام می دهد؛ ایمان مرحله کامل تری نسبت به اسلام است.

وی با اشاره به حدیثی از امام سجاد(علیه السلام) مبنی بر علائم شخص مؤمن «عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ: الْوَرَعُ فِی الْخَلْوَةِ وَ الصَّدَقَةُ فِی الْقِلَّةِ وَ الصَّبْرُ عِنْدَ الْمُصِیبَةِ وَ الْحِلْمُ عِنْدَ الْغَضَبِ وَ الصِّدْقُ عِنْدَ الْخَوْفِ» ادامه داد: مؤمن دارای پنج علامت است که نخستین آن پرهیزکاری و دوری از گناه در خلوت است؛ در ظاهر انسان به سبب برخی محدودیت ها گاهی نمی تواند دچار گناه شود و باید انسان را در خلوت گاه ها سنجید.

استاد حوزه و دانشگاه  با تأکید براین که چنین شخصی ایمان به قلب او نرسیده چرا که اختلافی میان گناه در نهان و آشکارا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تأکید بسیاری شده که انسان مؤمن باطن او از ظاهرش باید بهتر و یا حداقل مساوی باشد؛ اگر ظاهر بهتر از باطن بود، انسان به سمت نفاق گرایش پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: در حالات شهید مطهری ذکر شده که ایشان حتی در منزل خود هنگامی که می خواستند نماز بخوانند همچون لباس هنگام بیرون رفتن مسجد را می پوشیدند و خانه و بیرون برای او تفاوتی نداشت و در هنگام نماز آرایش واحدی داشت.

وی، صدقه در حال تنگدستی را علامت دوم انسان مؤمن براساس روایت امام سجاد(علیه السلام) برشمرد و افزود: برخی ها تصور اشتباه را دارند که گمان می کنند که انسان در حالت پولداری باید به دیگران صدقه و کمک کند؛ اگر در حالت تنگدستی کمک کند، نشان دهنده مساوات و توجه به دیگر مؤمنان است.

شفیعی با اشاره به این که باتوجه به روایت امام سجاد(علیه السلام) شکیبایی در ناگواری از دیگر علائم انسان مؤمن است، خاطرنشان کرد: انسان در مصیبت ها و سختی ها باید صبور باشد چراکه ایمان در این حالت خود را نشان می دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه قرآنی «وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ» بیان داشت: خداوند همه را مورد امتحان خود قرار می دهد؛ انسان امتحانات خود را از جانب خداوند بداند و اگر در برابر سختی ها صبر و یا بالاتر از آن خدا را شکر کرد، نشان دهنده مؤمن بودن آن است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی ادامه داد: صبر مقام بالایی است به گونه ای که خداوند همه پیامبران را از این طریق امتحان کرده و نیز به همه ائمه اطهار(علیهم السلام) مصیبت داده است.

استاد حوزه و دانشگاه بردباری در حالت خشم را چهارمین علامت مؤمن براساس حدیثی از امام سجاد(علیه السلام) خواند و افزود: عصبانی شدن انسان عذر به شمار نمی آید چرا که هیچ شخصی در حالت آرامی، بی جهت بر دیگران خشمگین نمی شود؛ هنر کنترل عصبانیت است. 

وی راست گفتن به هنگام ترس را آخرین علامت مؤمن براساس روایت امام سجاد(علیه السلام) خواند و خاطرنشان کرد: در همه روایات بر صداقت تأکید شده است و مؤمن دروغگو امکان ندارد؛ زیرا آیات و روایات انسان را از دروغ گفتن منع کرده اند.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به این که برخی افراد در حالت عادی و به سبب موقعیت دنیوی دروغ می گویند که این نشان دهنده عدم نفوذ ایمان در آنها است، ابراز داشت: گفته شده که شوخی دروغ نیز بر زبان انسان نباید جاری شود.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی