پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

 آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر روز دوشنبه 16 شهریورماه در همایش طرح هزار مسجد، هزار محراب که با رویکرد تجهیز مساجد اهواز در سالن جلسات تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد، با اشاره به این که ذات تجهیز مساجد بسیار مهم است، ابراز داشت: این کار به سبب این که پیرامون مساجد و مرتبط با خانه‌های خداوند است، از این اهمیت برخوردار است.

وی با اشاره به جهات فیزیکی مساجد از نظر ساختمان و وسایل سخت افزاری و همچنین اهداف مترتب بر مساجد، ادامه داد: در صورتی که قسمت نخست تأمین نشود، به اهداف مساجد که تبلیغ دین، گسترش معارف دینی است، نمی توان دست یافت؛ این بار بزرگ بر دوش سازمان تبلیغات اسلامی است.

استاد حوزه علمیه خوزستان با بیان این که خداوند عمران مساجد را با ایمان به خدا و روز قیامت پیوند داده است، ابراز داشت: در روایات وارد شده هر کسی که مسجدی را به اندازه خوابگاه یک کنجشک آباد کند، برای او خانه ای در بهشت ساخته می شود. 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسجدی به اندازه یک خانه کنجشک وجود ندارد اما این مطلب بیانگر اهمیت تجهیز و آباد کردن مساجد است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: اگر کسی در فکر عمران مساجد نباشد، ایمان او به خداوند، ایمانی کامل نیست؛ انسان هر اندازه که بتواند مساجد را آباد کند، به مسلمانان و اهداف الهی کمک کرده است.

آیت الله شفیعی با اشاره به آیه قرآنی «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِکَ أَن یَکُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ» بیان داشت: در این آیه ذکر شده که مسجدهای خدا را کسانی آباد می کنند که به خدا و روز قیامت ایمان آورده اند و نماز می‌گزارند و زکات می دهند و جز از خدا نمی ترسند امید است که اینان از هدایت یافتگان باشند.

وی با تأکید براین که در دوران پیش از مبارزات و نهضت محل رفت و آمد جوانان جاهای نامناسبی بود که جامعه شکل دیگری داشت، افزود: از وقتی که جوانان به روحانیت، مساجد و قرآن رو آوردند، نهضتی برپا شد و خداوند نعمتی بزرگ مانند امام راحل را برای مردم فرستاد.

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به حدیثی از امام علی(علیه السلام) درباره این که هر کس با مساجد رفت و آمد داشته باشد، از هشت فایده حداقل یکی از آنها را کسب می کند، ادامه داد: برادر ایمانی در راه خدا، فراگیری علم جدید، مشاهده دلایل وجود خداوند در مساجد به عنوان درسی برای زندگی از جمله این فواید هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: رحمت خداوند، شنیدن حرف و آیه ای بازدارنده از هلاکت معنوی، شنیدن کلمه‌ای در راه سعادت و هدایت، دوری از ارتکاب گناه و حیاء از انجام آن از دیگر فواید رفت و آمد به مساجد است.

این مقام مسؤول در پایان تصریح کرد؛ مساجد بایستی به‌روز باشند و آنچه که در قدیم ساخته می شد امروز دیگر مطلوب نیست.

منبع: رسا

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی