پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

به مناسبت بزرگداشت ۶۴ شهید منطقه اسلام آباد به ویژه ۱۴ شهید فاجعه تروریستی حله و گرامیداشت سردار شهید مدافع حرم سید حمید تقوی‌فر، شب شعر «پاره‌های تن اهواز»  شامگاه یکم بهمن ماه در اهواز برگزار شد. 

حجت الاسلام‌ و‌المسلمین سید محسن شفیعی رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در این شب شعر با بیان اینکه خدا را شاکریم که در مجلس شهدا نشسته‌ایم، گفت: برای قرن‌های طولانی یاد امام حسین(علیه السلام)، یاد شهیدان کربلا، یاد کربلا تحولی در دل‌های دوستداران شهادت ایجاد می‌کرد. این جمله را ما بارها خطاب به شهدای کربلا گفته‌ایم که ای کاش ما با شما بودیم، ای کاش شما را درک کرده بودیم. شما بزرگ مردان و شجاعانی که پاکیزه بودید و زمینی که در آن دفن شدید پاکیزه و مطهر شد.این دعای قرن‌های طولانی ارادتمندان سیدالشهدا(علیه السلام) بود. 

وی اظهار کرد: یک فرصت و امتحانی را خدای متعال پیش آورد؛ فرصتی که معلوم شود کسانی که این شعار را بر زبان جاری می‌کنند اهل عمل هستند یا اهل عمل نیستند. امتحان بزرگی برای ملت ایران پیش آمد؛ امتحان مبارزه با رژیم ستم شاهی، امتحان مقاومت و ایستادگی در برابر آمریکای جنایتکار؛ در برابر صهیونیسم بین‌الملل، امتحان تحمل سختی‌ها، تحمل گرسنگی‌ها، امتحان تحمل هجوم تبلیغاتی دشمن. ملت ما در این امتحان ایستاد و سربلند شد؛ چه آن وقت که در مقابل رژیم ستم شاهی شهدایی را تقدیم کرد و چه در سال‌های دفاع مقدس و چه در این دورانی که دوران دفاع از حرم مطهر اهل بیت(علیهم السلام) است.

حجت الاسلام‌ و‌المسلمین شفیعی عنوان کرد: اگر کسی به ما می‌گفت که در سال‌های ۴۲ تا ۵۷ شما در برابر رژیم شاه ایستادید، این یک مسأله داخلی بود، در سال‌های دفاع مقدس ملت ما در برابر هجوم یک ارتش متجاوز ایستاد، این یک مسأله داخلی بود؛ اما حضور ملت ما در دفاع از حرم مطهر اهل بیت(علیهم السلام) در عراق و سوریه بهترین سند و گواه است که آن مقاومت‌ها و ایستادگی‌های قبلی ملت ایران هم مسأله شهر و کشور و جغرافیا نبود. مسأله، مسأله اسلام بود. مسأله مسأله کلمه الله بود. ملت ما به میدان آمد تا نشان بدهد «کلمه الله هی العلیا» شعار همیشگی آزادگان عالم است.

ملت ما مدافعان از دین خدا، حریت و آزادگی هستند

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان ادامه داد: ایستادگی و سد محکم مردان مجاهد این ملت و مجاهدان و آزادی خواهان عالم در برابر هجوم دشمن، برای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س)، حرم مطهر امامین عسکریین(علیه السلام)، حرم مطهر سیدالشهدا(علیه السلام)، حرم مطهر امیرالمؤمنین(علیه السلام)؛ بهترین سند و گواه است که ما مدافعان از اسلام عزیز هستیم. ملت ما مدافعان از دین خدا، حریت و آزادگی هستند.

وی بیان کرد: تاریخ در آینده قضاوت خواهد کرد که اگر فرزندان این ملت و ملت‌های دیگر در این چند سال در برابر هجوم داعش و جریان تکفیری تروریستی ایستادگی نکرده بودند، امروز وضعی بر حرم مطهر اهل بیت(علیهم السلام) حاکم می‌شد که سال‌هاست بر بقیع حاکم است. این طراحی و برنامه ریزی یک مسأله عادی نبود. مسأله فقط سوریه و حرم مطهر حضرت زینب(س) نبود. اینها تا ۲۰ کیلومتری حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) آمدند، اگر موج مردم مجاهد و سربلندی که به فتوای مرجعیت و ندای آیت‌الله سیستانی به میدان آمده بودند، نبود، امروز باید با سرافکندگی و خجلت شاهد این می‌بودیم که حرم حضرت سیدالشهدا(علیه السلام)، حرم عسکریین(علیه السلام) و حرم امیرالمؤمنین(علیه السلام) در معرض این خطر قرار می‌گرفت.

شهدا اثبات کردند هیچ قدرت و جریانی نمی‌تواند اسلام را تضعیف کند

حجت الاسلام‌ و‌المسلمین شفیعی با بیان اینکه این بیعت ملت ما و امت بزرگ اسلام با اسلام عزیز است، گفت: این شعار از روز اول در صدر پیشانی اسلام بود که «الاسلام یعلوا و لا یعلی علیه» شهدا اثبات کردند هیچ قدرت و جریانی نمی‌تواند اسلام را تضعیف کند. اسلام مکتب پیامبر عظیم الشأن(ص) و حاصل زحمت رسول اعظم(ص) و مجاهده ائمه هدی(علیهم السلام) است و ما آن را از جان خود عزیزتر می‌دانیم.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود: مجاهدانی که رفتند و جان خود را تقدیم کردند و در حادثه حله بانوانی که جان خود را تقدیم کردند، پیام و شعارشان یک جمله بود: ما اجازه نخواهیم داد غربت بر اسلام تحمیل شود. اسلام ناموس بزرگ و عزت و شرف ما است. اگر ما در مجلس شهدا می‌نشینیم چون آنها بزرگند، چون شهدا کسانی هستند که با خدا معامله کردند. اگر ما خانواده شهدا را تکریم می‌کنیم چون آنها فرزندان خود را تقدیم کردند که امروز دنیا سربلندی اسلام را ببیند.

وی گفت: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به رغم همه عربده کشی‌ها و زیاده گویی‌هاشان توان امت اسلامی را امتحان کردند و دیدند در سوریه آنها نبودند که بتوانند تصمیم گیرنده باشند. این را ملت ما بدانند، روشنفکران، سیاسیون و دولتمردان ما بدانند که مقامات آمریکایی در همین روزها گفتند چه خفت و سرافکندگی از این بالاتر که ما برای این که به مذاکرات مربوط به سوریه راه داده شویم، باید دست دراز کنیم و خواهش کنیم. این اعتراف خودشان است و نتیجه شهادت‌ها، مجاهدت‌ها و تقدیم خون عزیزانی است که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند؛ این راه را باید ادامه داد.

حجت الاسلام‌ و‌المسلمین شفیعی در ادامه سخنان خود گفت: ما در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی هستیم. شعار ملت ما در دوران انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود؛ این بیعتی است که ما با امام امت کردیم. امام امت فرمود: «جمهوری اسلامی موهبتی است که خداوند به ملت ایران سپرده است.» ما بیعت کردیم از جمهوری اسلامی پاسداری کنیم. ما با امام امت بیعت کردیم که از اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) محافظت کنیم. این وظیفه همه است.

هیچ جریانی مجاز نیست گفتمان عمومی ملت ایران را از گفتمان استقلال، آزادی تغییر دهد 

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان تصریح کرد: هیچ کس و هیچ جریانی مجاز نیست گفتمان عمومی ملت ایران را از گفتمان استقلال، آزادی و عزت تغییر دهد و ادبیات دیگری به کار ببرد. هیچ عملی که از آن بوی تحقیر، تخفیف و سرشکستگی برای ملت ما باشد مورد قبول شهیدان نیست. شهیدان نشان دادند قدرت و عزت شهدا بر همه قوای مادی غلبه می‌کند.

حجت الاسلام‌ و‌المسلمین شفیعی ادامه داد: ادبیات ملت ما را تغییر ندهند، افتخارات ملت ما را تغییر ندهند، گفتمان ملت ما را تغییر ندهند، سربلندی و عزت این ملت در شهدایی است که تقدیم کرد. این ملت از پیکر شهیدانش استقبال می‌کند و آن را نماد عزت می‌داند. فرش قرمز را این ملت در برابر شهیدان، خانواده شهیدان و مدافعان حرم پهن می‌کند؛ صحنه را عوض نکنند. برای یک هواپیما فضای عمومی، گفتمان عمومی را عوض نکنند، جای شادی‌ها را در فرهنگ این ملت عوض نکنند. به خودشان برگردند و به صحنه مجاهدت ملت نگاه کنند.

وی تصریح کرد: شادی‌های قلابی و بدلی مناسب شأن و جایگاه ملت ایران نیست. شادی و پیروزی ما صحنه‌ای است که یک رزمنده مجاهد بر فراز گنبد حرم مطهر زینبی و در برابر پرچم به اهتزاز درآمده «لبیک یا زینب(س)» سلام می‌دهد. این شادی ملت ما است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه پیام ملت ما ضعف نیست، خستگی و عجز و درماندگی نیست، اظهار کرد: این امتحانی است که بارها این ملت نشان داد؛ ایستادگی برای حفظ عزت و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی. و ان شاالله همانطور که آن امام عزیز آن مرد با بصیرت و آگاه و متصل به خداوند متعال وعده داد که این انقلاب از دشواری‌ها و ناملایمات عبور خواهد کرد و مقدمه‌ای خواهد بود برای نهضت جهانی و قیام حضرت حجت بن الحسن اروحناه فداه.

یادآور می‌شود، شب شعر «پاره‌های تن اهواز» از سوی جمعی از مردم، همرزمان و خانواده های شهدای منطقه اسلام آباد در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) این منطقه برگزار شد.

  • ۹۵/۱۱/۰۳
  • ۱۶۸۷ بیننده|
  • ۱۷۹۲ نمایش|
  • |

حله

سید محسن شفیعی

شهدا

شهید

شهید تقوی فر

نهاد رهبری

کربلا

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی