پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سحر امروز (شنبه) در سلسله مباحث اخلاقی که از رادیو پخش می شود، اظهار داشت: ماه رمضان بهترین ماه برای حصول تقوا است.

وی با اشاره به این که کظم غیظ به معنای فرو بردن خشم و غضب است، ابراز داشت: هر انسانی دو قوه و نیرو به نام شهوت و غضب دارد.

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به این که شهوت به معنای علاقه مندی به چیزی است که برای انسان نافع باشد، ادامه داد: غضب یعنی فرار انسان از مسائلی که برای انسان مضر است؛ غضب و شهوت برای خواستن مسائلی برای خود و دوری از بدی ها برای انسان لازم است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که به گفته علمای اخلاق در هر چیزی حد وسط مطلوب و در حد حکمت باید داشته باشد، عنوان کرد: مسأله کظم غیظ به قوه غضبیه انسان ربط دارد و هر انسانی در زندگی خود عصبانی می شود.

حضرت آیت الله شفیعی افزود: خشم انسان نباید به حدی باشد که او را از حق خود بیرون کند؛ کظم غیظ مطلوب مقدمه گذشت انسان از کسانی که به او خسارت می زنند، است.

وی با اشاره به آیه «وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ وَاللّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ» ابراز داشت: کسانی که خشم خود را فرو می برند و گذشت می کنند و خداوند نیکوکاران را دوست دارد.

استاد حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که انسان نباید کینه به دل داشته باشد، بیان داشت: در دستورات اسلامی ذکر شده اگر از انسان طلب عفو کردند حاجت را زود اجابت کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 63 سوره فرقان «وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا» ابراز کرد: بندگان خدای رحمان کسانی هستند که در روی زمین به فروتنی راه می روند و چون جاهلان آنان را مخاطب سازند، به ملایمت سخن گویند.

وی با اشاره به این که پیامبراکرم(ص) فرمودند هر کس غضب خود را فرو برد در حالی که بتواند انتقام بگیرد اما گذشت کند خداوند او را سرشار از امن و ایمان می کند.

استاد حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: براساس سخن امام علی(ع) نخستین چیزی که انسان حلیم از حلم خود می برد این است که همه مردم طرفدار او می شوند.

حضرت آیت الله شفیعی با اشاره به روایتی از مرحوم طبرسی، در جلد 5 کتاب تفسیر مجمع البیان که در روز قیامت ندا می آید هر کس که پاداش او بر خداوند مستقر شده به بهشت برود؛ سوال می شود: این ها چه کسانی هستند؟ گفته می شود آنهایی که در دنیا عفو و گذشت داشتند و خشم خود را فرو می خورند.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی