پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی در بازدید از غرفه افسران سایبری خوزستان در نمایشگاه قرآن و عترت اهواز با توجه به پیگیری جلسات صحیفه خوانی حضرت امام خمینی (ره) از سوی این انجمن مردمی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات صحیفه خوانی توسط جوانان متعهد و انقلابی اهواز اظهار داشت: صحیفه خوانی یک دغدغه مهم و جدی است زیرا صحیفه امام جلوه مکتوب شخصیت حضرت روح الله است.

وی گفت : امروز دو چیز است که بصورت دقیق باید به نسل آینده انقلاب برسد، یکی سیره و دیگری صحیفه امام راحل است که صحیفه امام یک دایره المعارف بزرگی به شمار می رود. انسان اگر میخواهد به بخشی از شخصیت امام پی ببرد باید صحیفه حضرت امام را مطالعه کنید.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات صحیفه خوانی بیان کرد : اگر بناست جلساتی برگزار شود که صحیفه امام در آن بازخوانی شود حتما مقدمه ی مقام معظم رهبری که در سال ۶۰ بر صحیفه نور نوشته اند به صورت پیش نیاز مطالعه شود. یکی از جملات مهم این مقدمه این است "این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست". مقام معظم رهبری در آن مقدمه می فرمایند : "صحیفه در حقیقت انعکاس و انتقال حرکت بلند مدت امت و امام است" و به نقل صحیح و دقیق "این صحیفه برای آیندگان یک مدرک و مستندی خواهد بود" و واقعا نیز اینگونه است.

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی ادامه داد : باید در جلسات صحیفه خوانی  با جدول کاری حرکت کرد و در آن مشخص شود که آیا قرار است صحیفه خوانی موضوعی باشد یا تاریخی. بنده معتقدم که بخشی از ویژگی های قرآن در ابعاد کوچکتری از اوصاف صحیفه هم هست.

وی افزود: مثلا قرآن آیات محکمات و متشابهات دارد، در صحیفه هم همینطور است و موضوعاتی محکمات امام اند و موضوعاتی متشابهات و فهم متشابهات با ارجاعشان به محکمات مقدور است.

ایشان گفت : اگر در صحیفه خوانی با جدول کاری دقیق گام برنداریم شاید بعضی با تمسک به بخشی از مطالب صحیفه فردا در مقابل انقلاب بایستند. همانطور که قرآن شان نزول دارد و دانستن شان نزول در فهم آیات خیلی مهم است مثلا اینکه این آیه یا سوره مکی است یا مدنی در فهم مفسرین بسیار تاثیر دارد در صحیفه همین مسئله نیز وجود دارد و باید دید سخنان امام در چه مقطعی و خطاب به چه کسانی و برای چه موضوعی ایراد شده است.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه عنوان کرد : بنده معتقدم در برنامه های صحیفه خوانی باید یک کار شناسنامه ای انجام بشود. مثلا پیام امام راجع به شهادت دکتر مصطفی چمران در تیرماه سال ۶۰ که می فرمایند : شهید چمران بدون گرایش به هیچ گروه ها و جنجال های سیاسی راه خودش را رفت. امام چرا در آن وقت این مسئله را برجسته میکند و به آن می پردازد.

معرفی درست شخصیت و اندیشه های امام دغدغه مقام معظم رهبری

وی ادامه داد : امروز می بینیم وقتی نام شهید چمران برده میشود بعضی افراد ملی مذهبی ادعای مالکیت می کنند، در صورتی که امام در آن وقت فرمودند "شهید چمران شهیدی است که فارغ از هیاهوی سیاسی و هوای نفس به دنبال عروج بود".

حجت الاسلام و المسلمین شفیعی تصریح کرد : صحیفه کتاب مهم و معتبری است. وقتی به صحیفه رجوع می کنید و آن را مطالعه می نمائید می بینید افق جدیدی پیش روی شما قرار می دهد و این خیلی مهم است. وقتی به صحیفه رجوع کنید و زیاد آن را مطالعه کنید بیشتر به آن افق نزدیک میشوید.

این استاد حوزه و دانشگاه به ابداع ادبیات جدید توسط امام اشاره کرد و گفت : یکی از این ابداعات که در ادبیات امام مشاهده میشود موضوع اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی است که قبل از این در جای دیگری مطرح نشده بود.

وی اظهار داشت : یکی دیگر از موضوعات مهم صحیفه که امروز خیلی میتوان به آن پرداخت موضوع آشتی ناپذیری حضرت امام با جهان سلطه و در راس آن آمریکا است. بعضا می بینیم افرادی می گویند که برای امام در مورد آشتی و ایجاد ارتباط با غرب نامه نوشتیم ولی این مسئله را با رجوع به صحیفه میتوان رد کرد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه ادامه داد : امام تا آخرین لحظات عمرشان مردم دنیا را به قیام علیه سلطه جهانی و استکبار دعوت میکرد.

حجت الاسلام شفیعی در پایان با اشاره به موضوع غائله کردستان در اوائل انقلاب گفت : امام در آن موقع این جمله تاریخی را فرمودند : "اگر کاری انجام نشود خود وارد عمل می شوم" امروز یکی از شیطنت های که دارد انجام میشود این است که جریان های مخالف و یا جریان های غیرمنصف برش های از تاریخ انقلاب را آنطور که می خواهند تحلیل میکنند و به مخاطب یک چیز دیگری را القاء میکنند که خلاف روح اصلی مطلب است و به دنبال تطهیر دشمن هستند.

وی خاطر نشان کرد : در نهضت صحیفه خوانی باید اینگونه پیام های امام و تاریخ قبل و بعد آن را مورد بررسی قرار داد و آن را برای مخاطب به صورت صحیح ارائه نمود. غائله کردستان یک جریان ساده و نرم نبود، دشمنان فرزندان انقلاب را در آنجا تکه تکه کردند و پاسداران ما را آتش زدند و بچه های کمیته انقلاب اسلامی که در بیمارستان مجروح بودند را سر بریدند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت : بعضی امروز به دنبال تحریف امام و انقلاب هستند و بزرگترین کار که دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست این است که امام و شخصیت او را درست به جامعه معرفی بکنیم.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی