پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت‌الله سیدعلی شفیعی در مراسم تجلیل از استادان نمونه آموزشی، اساتید بازنشسته و گروه‌های آموزشی ممتاز دانشگاه شهید چمران اهواز که روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه در سالن شهید مطهری دانشکده علوم این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: کار معلم تنها درس‌دادن نیست، بلکه او باید مربی باشد؛ معلم سوادآموز نیست، بلکه کسی است که باید عمل، تربیت، بصیرت و بینش شاگرد خود را افزایش دهد و تا حد ممکن او را به اوج برساند.

وی با اشاره به سابقه وزارت علوم، گفت: ابتدا وزارت معارف تشکیل شد و این وزارت‌خانه تغییرات نام زیادی داشت، اما همه نام‌های آن دال بر این است که در کشور فقط مسأله علم‌آموزی مطرح نیست. علم‌آموزی از تعلیم و تربیت آسان‌تر است، ول از زمان قدیم علم تنها درس خواندن و بر استاد تلمذکردن نیست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مکتب علمی چین که از عقاید کنفسیوس نشأت گرفته است، نمی‌خواهد که مرد تنها برای آموختن علم به‌دنبال استاد برود، بلکه باید برای کسب علم سرنخ‌ها را دنبال کنیم تا به نتیجه مطلوبی که می‌خواهیم برسیم.

حضرت آیت‌الله شفیعی تصریح کرد: در گذشته عقیده داشتند فردی که استادان بیشتری داشته باشد، دانشمند‌تر است. امام(ره) این دستورالعمل را قبول نداشتند. شهید مطهری نیز معتقد بودند که نیازی به استاد زیاد نیست، بلکه هر کس که استادان کمتری داشته باشد، نابغه‌تر است و بیشتر می‌تواند روی پای خود بایستد و ایشان آیت‌الله بروجردی را برای این حرف مثال می‌زد. کسانی بوده‌اند که استادنادیده مجتهد شدند. مسأله علم، تعقل، فرزانگی و فرهیختگی، به مثابه جهاد است که به سادگی به‌دست نمی‌آید و به‌مراتب از تحصیل علم مشکل‌تر است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما بیش از آنچه معلم باشیم، باید مربی باشیم و عقل، هوش، تربیت و ذکاوت شاگردان را باید بالا ببریم. در وضع موجود سطح ما پایین است. بینش‌ها و سطح افکار مسلمانان باید ارتقا پیدا کند، زیرا به‌عنوان یک جامعه اسلامی باید در همه زمینه‌ها یک جامعه روشنفکر و روشن‌بین باشیم.

حضرت آیت‌الله شفیعی ادامه داد: اسلام انسان سطح پایین نمی‌خواهد؛ انسان متفکر می‌خواهد. خداوند در قران دستور تقوا را به خردمندان (اولوالالباب) می‌دهد. باید تلاش کنیم تا جامعه خود را به جامعه برتر تبدیل کنیم. روشنفکری منافاتی با مسلمان بودن ندارد، باید روشنفکر اسلامی باشیم. ما در اصول دین مکلف به تعقل و اندیشمندی هستیم، اما در احکام و فروع دین باید مطیع باشیم؛ چراکه خداوند حکیم است و کار لغو و بیهوده نمی‌کند.

وی گفت: امروز به نام مسلمانی و تشیع کارهایی انجام می‌شود که به اسلام و تشیع ربطی ندارد و اگر این‌ها را حذف کنیم، سر سوزنی به اسلام و تشیع لطمه وارد نمی‌شود؛ بلکه به عظمت بهتری نیز می‌رسد. شیعه مذهبی است که مبانی آن از هر مذهب دیگری متقن‌تر است. کتاب‌های شیخ طوسی سطح بالایی از معارف را مطرح می‌کند؛ چرا سطح ما آن‌قدر پایین آمده است؟ البته این مسأله کم و بیش در دوران مختلف مطرح بوده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: باید سطح افکار توسط معلمان واقعی ارتقا پیدا کند و جوان ما خوش‌فکر و خوش‌فهم باشد، اما مشکلات این راه زیاد هستند. گاهی سطح فکر برخی معلمان پایین است چنین فردی چطور می‌تواند سطح شاگردانش را بالا ببرد. باید جامعه را ساخت و متحول کرد تا معلم مناسبی باشیم.

حضرت آیت‌الله شفیعی گفت: اگر این هفته را هفته معلم می‌نامیم، نباید این کار تنها دکوری باشد. اگر این برنامه‌ها اثر علمی نداشته باشد، مانند مراسم خاطره‌گویی می‌شود. خاطره‌گویی وقتی ارزش و اهمیت دارد که بتوانیم از این خاطرات چیزی یاد بگیریم و به آن عمل کنیم. نباید هر حرفی را که زده می‌شود بپذیریم و هر چیزی را مقدس بدانیم. گاهی برخی چیز‌ها را مقدس می‌دانیم؛ در حالی که هیچ قداستی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: معنی اصلی کلمه معلم این است که اساتید دانشجویان با استعداد و با قابلیت خود را مناسب جامعه برین اسلامی پرورش دهند. ما نمی‌خواهیم جوانان ما روشنفکر غیرمسلمان شوند ما می‌گوییم اسلام و روشنفکری را می‌توان با هم جمع بست.

  • ۹۶/۰۲/۱۲
  • ۱۷۶۸ بیننده|
  • ۲۱۰۶ نمایش|
  • |

حضرت آیت الله شفیعی

شهید مطهری

معلمان

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی