پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا صبح روز یکشنبه 18 شهریورماه در شانزدهمین مراسم مشترک دانش آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، لباس ارتش را لباسی مبارک و افتخار آفرین نامیدند و با اشاره به سیاستهای شرارت بار استکبار برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه تأکید کردند: جمهوری اسلامی و ملت ایران با ایستادگی در مقابل آمریکا ثابت کرده است اگر ملتی از اخم و تشر زورگویان نترسد و به توانایی های خود اعتماد و اتکا کند، ابرقدرتها را به عقب نشینی و شکست می کشاند.

در ابتدای این مراسم که در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) در نوشهر برگزار شد، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با حضور بر مزار شهیدان گمنام و قرائت فاتحه، به شهیدان سرافراز انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سپس از یگانهای مستقر در میدان سان دیدند.

فرمانده کل قوا در این مراسم، حضور هزاران جوان رشید و مؤمن در دانشگاههای ارتش را موجب امیدواری بیشتر هر انسان خردمند به آینده ایران خواندند و افزودند: بار سنگین آینده‌ی روشن میهن عزیزمان بر دوش جوانان است و جوانان غیور ارتشی، یکی از بخشهای مهم و حساس این مسئولیت را بر عهده دارند.

ایشان ملت ایران را پرچمدار آزادگی و عدالت در جهان برشمردند و افزودند: نیروهای مسلح از چنین ملتی و چنین کشوری دفاع می کنند که باید این افتخار بزرگ را با همه وجود و با انگیزه های عمیق دینی و ملی ادامه دهند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مردمان بسیاری که در کشورهای مختلف دوستدار عدالتند اما راهی برای ابراز عدالتخواهی و آزادی از چنگ استکبار ندارند، افزودند: در چنین دنیایی، جمهوری اسلامی و ملت ایران با زبان رسا و بدون هیچ پنهان کاری، ایستادگی خود را درمقابل ظلم و استکبار ابراز می کند و همین مسئله علت اصلی دشمنی ظالمان جهانی با ملت بزرگ ایران است.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با اشاره به ناامنی و بی ثباتی در مناطق مختلف جهان بویژه منطقه غرب آسیا افزودند: استکبار و در رأس آن آمریکای ظالم و ستمگر، منافع خود را در گرو ایجاد جنگ های خانگی، افزایش و توسعه فجیع فعالیتهای تروریستی و درگیریهای منطقه ای می بینند و متأسفانه برخی کشورهای منطقه به آنها کمک می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی جلوگیری از سربلند کردن یک قدرت اسلامی در منطقه را هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی خواندند و افزودند: آنها می دانند که پیام جذاب اسلام دفاع از مستضعفین و محرومین است، بنابراین از شکل گیری قدرتی بر مبنای اسلام بیمناکند.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ایستادگی مقتدرانه جمهوری اسلامی در مقابل استکبار را موجب شکست عمده اهداف ظالمان جهانی در منطقه برشمردند و خاطرنشان کردند: تحلیلگران سیاسی و هوشمندان عالم از اینکه ایران با اتکاء به خداوند و تکیه بر قدرت ملی، قدرتهای جهانی را در منطقه ناکام گذاشته است، شگفت زده اند و به این واقعیت اذعان می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، تهدید و اخم و تشر و قدرت نمایی در حرف و سخن را روش عمده قدرتهای ستمگر برای ترساندن ملتها خواندند و تأکید کردند: اگر ملتی از این روشها نهراسید و با شجاعت و اعتماد و اطمینان به توانایی های خود در راه حق و عدالت حرکت کرد، ابرقدرتها را وادار به عقب نشینی و شکست می کند.

ایشان جمهوری اسلامی را نمونه ای روشن از این واقعیت دانستند و خاطرنشان کردند: ۴۰ سال است ایران آماج خرابکاری‌های آمریکا و همدستانش قرار دارد اما اکنون از نهالی کوچک به درختی برومند و پرثمر تبدیل شده و با وجود اکراه شدید و اقدامات فراوان مستکبران، دلهای ملتها را به پیام انقلاب جذب و جلب کرده و توطئه های آمریکا را در منطقه به شکست کشانده است.

رهبر انقلاب اسلامی، سوریه، عراق و لبنان را نمونه هایی از شکست توطئه های آمریکا در منطقه خواندند و افزودند: اینها نشانه هایی از قدرت پروردگار و صدق وعده های الهی است که می فرماید اگر خدا را یاری کنید، خدا شما را نصرت می دهد و ثابت قدم می دارد.

فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنانشان نیروهای مسلح را به افزایش روزافزون ابتکارات، آمادگی ها و توانایی ها در میدانهای علمی، سازمانی، رزمی و پیشرفتهای گوناگون توصیه کردند و افزودند: براساس آیه شریفه قرآن هرچه می توانید بر قدرت خود بیفزایید که اقتدار شما دشمن را می ترساند و به عقب نشینی وا می دارد.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان همه مردم به ویژه جوانان را به مراقبت و جلوگیری از تأثیرگذاری وسوسه های دشمن در فضای عمومی زندگی توصیه کردند و افزودند: اجازه ندهید نفوذ دشمن درصفوف یکپارچه جوانان مؤمن اختلال ایجاد کند.

رهبر انقلاب تلاشهای دشمنان در فضای مجازی و دیگر عرصه ها را مأیوسانه خواندند و افزودند: با وجود این دشمن به شدت در زمینه های مختلف فعال است که باید با هوشیاری، وحدت و تکیه بر خداوند در مقابل او ایستاد.

در این مراسم، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، به پاس خدمات شایسته و صیانت از مرزهای آبی کشور در مدت تصدی فرماندهی نیروی دریایی ارتش، به دریافت نشان درجه یک فتح از دست فرمانده معظم کل قوا مفتخر شد.

در این مراسم فرماندهان، استادان و دانش آموختگان نمونه ارتش جوایز خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دریافت کردند و نمایندگان دانشجویان و دانش‌آموختگان نیز درجه و سردوشی دریافت کردند.

سپس گوشه هایی از آمادگی عملیاتی دانشجویان ارتش به نمایش درآمد و یگانهای حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.

همچنین در این مراسم امیرسرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش ضمن خیرمقدم، تأکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی، همراه و هم افزا با دیگر نیروهای مسلح در خط مقدم دفاع از عزت و شرافت ملت ایران قرار دارد.

ناخدا یکم کریم مصدری فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نیز ازفعالیتهای دانشگاههای افسری ارتش گزارشی داد.

آخرین مرحله از شانزدهمین مراسم مشترک دانش آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش به تمرین دریایی دانشجویی در حضور فرمانده کل قوا اختصاص داشت. در این تمرین ۸ مرحله ای در ساحل نوشهر، دانشجویان سالهای دوم، سوم و چهارم گوشه هایی از آمادگی های خود را به نمایش گذاشتند.

در ادامه این مراسم در ارتباطی تصویری با ناو گروه ۵۶ مستقر در خلیج عدن، ناخدا دوم عرشه و ستاد ناصر رزاقی از اقدامات این ناو گروه، ایجاد فضای امن برای تردد کشتی ها در آبهای آزاد منطقه گزارش داد.

فرمانده کل قوا نیز با تقدیر و آرزوی توفیق بیشتر برای نیروهای مسلح ایران تأکید کردند: شما قادرید دریاهای اطراف ایران عزیز ما را با هوشمندی و شجاعت به امنیت کامل برسانید.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی