پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه دوشنبه در مسجد آیت الله شفیعی با اشاره به «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» اظهار داشت: این روایت به همه زمان­ها، مکان­ها و قومیت­ها اختصاص دارد و برای مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اخلاقی جامعه باید در سایه چنین روایتی چاره اندیشی شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری فلسفه قیام امام حسین(علیه السلام) را امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و افزود: مشکلات و معضلات جامعه باید از طریق حدیث فوق خاتمه یابد تا جامعه­ ای برتر و محیطی متعالی و به دور از هرگونه خرافه پرستی داشته باشیم.

این مقام مسئول با بیان این­که امامان معصوم(علیهم السلام) شیعیان عالم و آگاه را خواهان هستند، اظهار داشت: متأسفانه نحوست، خرافه پرستی و بدشگونی در همه جوامع و جامعه ما طرفدارانی برای خود دارد در حالی که اسلام بی اعتنایی و عدم توجه به این مسائل را خواستار است.

این عالم دینی با بیان این­که مغرضان و نویسندگان بی دین فلسفه تشکیل مذهب را ترس از خرافات می دانند، ابراز داشت: این نویسندگان رهایی جامعه از ترس و واهمه را منوط به تشکیل مذهب دانستند، در صورتی که چنین مطلبی نادرست و دین اسلام با آیات و احادیث فراوانی این نظریه را رد و عدم اهتمام را خواهان است.

حضرت آیت الله شفیعی با اشاره به مبحث «تودیسم» در علم جامعه شناسی که درباره گرایش به خرافات و ترس از تخیلات بحث می کند، اظهار داشت: خرافه پرستی پیش از اسلام و تاکنون زمانی ادامه دارد که دین اسلام از بدشگونی و حتی سوء ظن نهی و وظیفه ما در این باره زدودن چنین افکاری از اذهان عموم است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این­که اعتقاد مسلمانان به خرافه پرستی تصویری نادرست از اسلام به جهانیان ارائه می کند، تصریح کرد: خرافه پرستی و نحس دانستن عدد سیزده را حتی در طبقات سازمان ملل شاهد هستیم در حالی که این عدد به گفته های یکی از بزرگان، مبارک الطرفین و در وسط عدد ۱۲ و ۱۴ که اشاره به دوازده امام و چهارده معصوم دارد، جای گرفته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به چند مورد از خرافات و نحس های غلط رایج در جامعه اشاره و افزود: رسول خدا(ص) در حدیثی نحوست و بدشگونی را در دختران با مهریه سنگین، «دابه» و خانه مسکونی بیان کردند که هم اکنون بیشتر ازدواج های صورت گرفته با مهریه های سنگین پس از مدت بسیار کوتاهی به طلاق منجر و علتی در افزایش آمار طلاق شده اند.

این مقام مسئول با بیان عمل خلاف فرموده های پیامبراکرم(ص) در تعیین مهریه برای دختران خاطرنشان کرد: از نگاه برخی افراد مهریه سنگین سبب استحکام خانواده می شود در حالی که چنین مطلبی نادرست و بدبختی و نحوست را برای دختران به همراه خواهد داشت که توجه خانواده ها به این مسأله و اهتمام به مهریه های سبک برای ایجاد الفت در خانواده بسیار ضروری است.

این عالم دینی با اشاره به این­که رسول خدا(ص) نحوست و بدشگونی را در «دابه» بیان کرده اند، خاطرنشان کرد: افزایش آمار تصادفات وسایل نقلیه تنها به دلیل عدم توجه مسائل رانندگی و رعایت قوانین نسیت؛ بلکه خرید این وسیله از مال حرام و ربا علت دیگر افزایش تصادفات است که مردم باید به این مسأله توجه کنند.

حضرت آیت الله شفیعی «خانه» را علتی دیگر در نحس بودن و بدشگونی برای انسان­ها در کلام رسول خدا(ص) برشمرد و با بیان این­که خانه باید محل آرامش و استراحت افراد باشد، افزود: نحس بودن این موارد به دست خود انسان ها صورت می گیرد و نحوست آنها نیز با پرهیز از انجام آنها از بین می رود.

وی با اشاره به خرافات مردم مبنی بر نحس بودن ماه صفر تصریح کرد: این سخن با توجه به وفات حضرت ختمی مرتبت(ص) در این ماه است؛ حال آنکه به فرض قبول نحوست این ماه باید کل سال یا روز وفات آن حضرت نحس شود و افزون بر آن هر نحوستی با صدقه دادن برطرف می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان این­که تاسوعا و عاشورا دو اصطلاح اسلامی هستند، اظهار داشت: در صورت تصور نحس بودن اعداد باید عدد ۹ را نحس فرض کنیم؛ زیرا تاسوعا دال بر قطعیت شهادت و بنا به گفته امام صادق(علیه السلام) محاصره امام حسین(علیه السلام) دارد که رفع نحوست آن با گریه بر اباعبدالله الحسین(علیه السلام) امکانپذیر خواهد بود.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی