پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز شنبه 19 اسفندماه در دیدار جمعی از دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده در کاروانهای راهیان نور، دوران دفاع مقدس را قطعه ای نورانی و برگ زرین از تاریخ کشور و انقلاب خواندند و با تأکید بر اینکه کاروانهای راهیان نور یکی از جلوه های پاسداشت آن دوران است، گفتند: قدرتهای بین المللی، جنگ ۸ ساله را با هدف از بین بردن انقلاب اسلامی، به ملت ایران تحمیل کردند اما عظمت، فداکاری، ایمان، تدبیر، شجاعت و بصیرت جوانان موجب شد که جنگ به نفع ملت تمام و انقلاب اسلامی ریشه دارتر و قوی تر از گذشته شود.

رهبر انقلاب اسلامی، عزت، اقتدار، امنیت، استقلال، آزادی و سلامت امروزِ کشور و ملت را مرهون ۸ سال دفاع مقدس دانستند و تأکید کردند: دوران دفاع مقدس یک ذخیره است که باید برخلاف خواست دشمنان که درصدد بفراموشی سپردن آن هستند، برای پیشرفت کشور و رشد ملی و آمادگی مردم و جوانان در میدانهای مختلف، همواره زنده بماند و مورد تجلیل قرار گیرد.

ایشان، کاروانهای راهیان نور را یک مبارزه عظیم مردمی برای زنده نگه داشتن آن دوران پرعظمت خواندند و با اشاره به ابعاد گوناگون و ناگفته دفاع مقدس، افزودند: یکی از این ابعاد، تحلیل چرایی آغاز جنگ تحمیلی است که علت آن را باید در عظمت و ابهت انقلاب اسلامی و مرعوب شدن و وحشت قدرتهای مسلط آن زمان در دنیا، جستجو کرد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای با تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ تخت قدرتِ قدرتمندان غرب و شرق را با نام اسلام، به لرزه درآورد، خاطرنشان کردند: با گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در منطقه و در میان ملتهای مسلمان در همان سالهای ابتدایی، قدرتهای سلطه گر بشدت نگران شدند و درصدد برآمدند تا به هر قیمتی که می توانند، انقلاب را از بین ببرند بنابراین صدام را که شخصیتی خودخواه و ظالم بود، برای آغاز جنگ و حمله به ایران، تشویق کردند.

ایشان با اشاره به حمایت‌های گسترده مالی و تسلیحاتی و اطلاعاتی امریکا و اروپا بویژه انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین شوروی سابق از رژیم بعثی صدام، گفتند: در اواسط جنگ، فرانسه پیشرفته‌ترین هواپیماها و بالگردهای خود، و آلمان رسماً و علناً مواد شیمیایی در اختیار صدام قرار داد که هنوز پس از گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ، بازماندگان زیادی گرفتار آثار آن هستند و تعداد زیادی نیز بر اثر همان مواد سمّی شهید شدند.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای افزودند: در مقابل این حمایت‌های جهانی از رژیم بعثی، جمهوری اسلامی ایران، تنها چیزی که در اختیار داشت، ملت با ایمان و رهبری مقتدری همچون امام بزرگوار بود که در نتیجه آن، همه تلاشهای قدرتهای شیطانی دنیا، همچون تیری به سنگ خورد و ملت ایران، در ۸ سال دفاع مقدس بر همه قدرتها پیروز شد.

رهبر انقلاب اسلامی یکی دیگر از ابعاد ناگفته دفاع مقدس را کیفیت و نوع دفاع رزمندگان برشمردند و تأکید کردند: دفاع جوانان ملت ایران در جنگ ۸ ساله، دارای ویژگی‌ها و خصوصیات فوق العاده ای بود که عبارتند از «عزم و اراده قوی»، «ایمان مستحکم»، «شجاعت و فداکاری»، «ابتکار و نوآوری» و «عبادت و توسلات معنوی».

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای، دوران دفاع مقدس را انسان ساز خواندند و افزودند: همت‌ها، خرازی‌ها، باکری‌ها، برونسی‌ها، چیت سازیان‌ها و هزاران جوان دیگر، انسانهای معمولی بودند که جنگ آنها را به اسطوره های عظیم و چهره های ماندگار و ستاره های درخشان تبدیل کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در بیان ویژگی‌های بارز جوانانِ دوران دفاع مقدس گفتند: عبادت، خردمندی و تدبیر، دلیری و شجاعت، فداکاری و ایستادگی، و بصیرت ویژگیهای ممتاز این جوانان بود که از آنان، شیران روز و عابدان شب ساخته بود و بر همین اساس امام (ره) با نگاه عمیق خود، تربیت چنین جوانانی را فتح الفتوح خواندند.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: آینده کشور متعلق به شما است. اگر خود را با چنین خصوصیاتی پرورش دهید قطعاً کشور در آینده نزدیک، در همه زمینه ها، به اوج تعالی و کمال خواهد رسید.

ایشان افزودند: دشمنان و بدخواهان این ملت، قصد داشتند هنگامی که نوبت به جوانان این نسل می رسد، نامی از اسلام و انقلاب باقی نماند و امریکا مسلط بر همه امور کشور باشد و حملات سخت و نرم خود را با این نیت ادامه دادند اما اکنون با نسلی مواجه هستیم که ایمان، استعداد و شکوفایی و اقتدار او از نسل اول بیشتر است و این نسل برای عقب راندن دشمن از نسل های قبل آماده تر هستند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: با وجود چنین جوانانی و با حرکت هایی همچون راهیان نور، دشمن در مقابل ملت ایران، همچون چهل سال گذشته، هیچ غلطی نمی تواند بکند.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای افزودند: البته آزار و اذیت هایی همچون تحریم های اقتصادی و یا تبلیغات سوء خواهند کرد اما این آزارها، حرکت عظیم ملت ایران را متوقف نخواهد کرد.

ایشان در پایان سخنان خود توصیه هایی هم برای کاروانهای راهیان نور داشتند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: همه دستگاهها به این حرکت کمک کنند، ابعاد فرهنگی و اجتماعی راهیان نور هرچه بیشتر تعمیق شود، در روایتگری حوادث و مسائل، امانت رعایت و از اغراق پرهیز شود، حوادث برجسته دوران دفاع مقدس در کتابهای درس گنجانده شوند، و ایمنی مسافران کاروانهای راهیان نور حتماً رعایت شود.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، راهیان نور را ظرفیتی برای افزایش توان بازدارندگی و قدرت دفاعی کشور دانست و گفت: در سال گذشته حدود شش میلیون نفر که اکثریت آنان را جوانان تشکیل می‌دادند، از ۵۷ یادمان دفاع مقدس در هفت استان کشور بازدید کردند.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی