پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی در جلسه شورای سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان که روز چهارشنبه 5 آبان‌ماه در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، با تبریک انتخاب مجدد دکتر طیبی با اتفاق نظر هیات امنا به‌عنوان رییس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: در مسیر یک حرکت تأثیرگذار و بلندمدت بازخوانی و یادآوری اهداف اولیه و رسالت‌های اصلی یک امر لازم است.

وی افزود: در قرآن هم برخی اصول کلی به‌طور مداوم مورد یادآوری قرار می‌گیرد؛ توحید، قیامت، اتکا و اعتماد به پروردگار و هوشیاری ازجمله نکاتی است که همواره در قرآن بر آن تأکید می‌شود و به عبارت دیگر اصول حرکت انبیا مدام بازگویی می‌شود و این به دلیل اهمیت کار است.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان این‌که عنوان جهاد دانشگاهی برای ما یادآور و تداعی‌کننده بسیاری از مسائل شوق‌انگیز و غرورانگیز است، تصریح کرد: با عنوان جهاد دانشگاهی "نمی‌توانیم" و "نمی‌شود" رنگ می‌بازد و انسان به "توانایی‌ها"، "توانستن‌ها "، "می‌شودها" و "بایدها" و این سمت فرهنگ لغت و کلیدواژه‌ها متمایل می‌شود.

شفیعی تأکید کرد: این دقیقاً همان روحیه‌ای است که امام (ره) در انقلاب اسلامی به ما القا کرد و آن را در روح جامعه دمید. امام (ره) در کشور یک کارستان انجام داد و به‌خصوص نسل دو زمانه که هم قبل از انقلاب و هم محصول تلاش امام (ره) را دیده است، شاید بیشتر بتواند دریابد که کار امام چه‌قدر عظیم بوده است.

وی افزود: معتقدم هر کاری که همه بتوانند آن را انجام دهند، جزو کارهای جهاد دانشگاهی نیست بلکه هر کاری که دیگران نتوانند از عهده آن برآیند، جزو کارهای جهاد دانشگاهی است؛ اساسا هر نهادی که در انقلاب تأسیس و با انقلاب اسلامی متولد شده، برای ایفای رسالتی ایجاد شده است که این رسالت از دیگران بر نمی‌آمد و این مسأله نباید گم شود.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان خاطرنشان کرد: حتی در انجام کاری که در حوزه حفاری بر دوش جهاد دانشگاهی است، باید این برند مورد توجه باشد که این کاری است که دیگران نمی‌توانستند آن را انجام دهند و این توان انقلاب اسلامی است که به وسیله یک نهاد انقلابی عینیت می‌یابد.

شفیعی با تأکید بر این‌که نهادهای انقلابی نباید اداری شوند و باید روحیه انقلابی در آن‌ها حفظ شود، اظهار کرد: این موضوع درست است که هر نهادی از نظر تشکیلات، اقتضائات خود را دارد اما وقتی می‌خواهیم انقلاب اسلامی را مطرح کنیم، می‌گوییم جهاد دانشگاهی، سپاه پاسداران و بسیج تابلو و نماد انقلاب اسلامی هستند؛ این نهادها منشأ حرکت‌های بزرگی شده‌اند که در شرایط عادی به وسیله دیگران انجام‌شدنی نبوده است.

وی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی ناشدنی‌ها را دنبال کرده است، گفت: خدا را شاکر هستیم که جهاد دانشگاهی با سازمان دیگری ادغام نشد و عنوان آن هم تغییر نکرد؛ این نمادها باید بمانند که یادگار افتخارات انقلاب اسلامی هستند. امیدوارم در این مسیر مبارکی که دنبال می‌کنید موفق بوده و بتوانیم باری که امام (ره) و شهیدان بر دوش ما گذاشته‌اند، با سربلندی به سر منزل مقصود برسانیم.

  • ۹۵/۰۸/۰۵
  • ۱۷۴۲ بیننده|
  • ۱۸۴۸ نمایش|
  • |

خوزستان

دانشگاه

سید محسن شفیعی

نهاد رهبری

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی