پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

پایگاه خبری

مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی اهواز

مسجد آیت الله شفیعی یکی از قدیمی‌ترین مساجد اهواز است که درسال 1308(ه.ق) تاسیس شده است.
بیش از پنجاه سال است که حضرت آیت الله سید علی شفیعی (که هم اکنون نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هستند) امامت جماعت این مسجد را بر عهده داشته و به خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی همت گماشته‌اند.
مسجد آیت الله شفیعی در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام محسوب می شد.
هم اکنون نیز جوانان این مسجد با عشق به امام راحل و آرمان‌های انقلاب لحظه‌ای از تلاش برای خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کوتاهی نمی‌کنند.

معرفی کتاب
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)
سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)

به مناسبت مبعث نبی مکرم اسلام حضرت محمّد مصطفی(ص) به معرفی کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم (ص)» حضرت آیت الله شفیعی می پردازیم:

کتاب «سیری در سیره پیامبر اعظم(ص)» مجموعه ای مدون از سه مصاحبه روزنامه نور خوزستان با حضرت آیت الله شفیعی می باشد که در سال های 1385 و 1386 هجری شمسی صورت گرفته است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان در یازدهمین جلسه کلام ولایت که در مسجد حضرت آیت‌الله شفیعی برگزار شد، در خصوص دغدغه مقام معظم رهبری در مقوله نفوذ گفت: نگاه ما به آنچه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بیان می‌کنند نگاهی اعتقادی، مذهبی و مبنایی است؛ چراکه مسئله نیابت امام عصر(عج) است؛ پس مطالب مقام معظم رهبری برای ما مسئولیت شرعی ایجاد می‌کند.

به دنبال آن هستیم تا بدانیم دیده‌بان انقلاب اسلامی امروز مسئولیت ما را چه می‌داند

وی اظهار کرد: این جلسه یک جلسه سیاسی به معنای رایج و یا جلسه‌ای شعاری و عاطفی نیست؛ ما به دنبال آن هستیم تا بدانیم دیده‌بان انقلاب اسلامی امروز مسئولیت ما را چه می‌داند تا در قیامت در شمار کسانی باشیم که به وظایف خود عمل کرده‌اند.

توجه و رویکرد مقام معظم رهبری به مقوله نفوذ بیش از پیش مشهود است

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به اینکه توجه و رویکرد مقام معظم رهبری به مقوله نفوذ بیش از پیش مشهود است، ادامه داد: نکته این است که بعد از مسائل هسته‌ای و برجام، به طور آشکار و معناداری، آرایش و انگیزه نظام سلطه تحرک بیشتری نشان می‌دهد، در اردوگاه دشمن امید و نشاطی ایجاد شد و گفته شد اگر می‌شود مذاکره کرد چرا در سایر مسائل نشود.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی افزود: سطحی نگری‌ها و ساده اندیشی‌هایی نیز در درون کشور مشاهده می‌شود که اهتمام مقام معظم رهبری را به توجه و تذکر به این مطلب بیشتر می‌کند؛ یعنی امروز مقام معظم رهبری این چنین می‌بینند که کیان و بنیان انقلاب اسلامی مورد هدف قرار گرفته و به همین میزان مسئله را جدی می‌بینند. بنابراین دلیل تاکید ایشان بر این مسئله تحرکی است که در اردوگاه دشمن ایجاد شده است و به گفته خودشان می‌خواهند ما را به تغییر رفتار وادار کنند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، در توضیح تغییر رفتار از نگاه غرب، عنوان کرد: تغییر رفتار که غربی‌ها می خواهند به این معناست که از سال ۵۷ به بعد هرچه گفتید را پس بگیرید و از همه اصول و مبانی امام(ره) عقب بکشید.

خاکریز نرم یعنی آن خاکریزی که بود و نبودش فرقی نمی‌کند

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری دشمن می‌خواهد خاکریز شما، خاکریزی نرم باشد؛ خاکریز نرم یعنی آن خاکریزی که بود و نبودش فرقی نمی‌کند، خاکریزی که کارآیی در صیانت و حفاظت نداشته باشد، دشمن این را می‌خواهد ولی در مقابل ما باید به خاکریزی مستحکم اهتمام داشته باشیم. امروز این وظیفه بر عهده دلسوزان انقلاب اسلامی است که هرکجا خاکریز صدمه‌ای دید تعمیر و ترمیم شود. امروز انقلاب اسلامی نظیر ۸ سال دفاع مقدس به سنگرسازان بی سنگری در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نیاز دارد که جان سپر کنند و به واسطه آن ها بلا از سایرین دفع و رفع شود.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به برنامه ریزی و راهکار نظام سلطه برای نفوذ در سایر کشورها، ادامه داد: در وزارت امور خارجه آمریکا دفتری وجود دارد که سابقه آن به سال ۱۹۴۰ میلادی برمی‌گردد، وظیفه این دفتر این است که با تابلوی دیپلماسی عمومی، سران جهان را به گونه‌ای تربیت کند که امور را بر اساس نظام فکری آمریکایی اداره کنند؛ شیوه عمل این دفتر این گونه است که در سطح جهان نخبگان هر کشور را شناسایی و تحت تعلیم و پوشش قرار می‌دهد، این افراد نخبه حتما در کشورهای خودشان در جایگاه تاثیرگذار قرار خواهند گرفت و خواه ناخواه شبکه نظام سلطه خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: این دفتر حوزه‌هایی را ذیل دیپلماسی عمومی – که همان دیپلماسی نفوذ است – مشخص کرده است؛ یکی از این حوزه‌ها ارتباطات آموزشی است، در اسناد به دست آمده از سفارت آمریکا در ایران که چاپ شده است می‌بینیم که این دفتر در بحث تبادل دانشجو مشخص می‌کند که حتی دانشجویانی که وارد آمریکا می‌شوند در چه دانشگاه هایی می‌توانند تحصیل کنند تا از این مسیر راه نفوذ را دنبال کنند.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان تصریح کرد: ما در این مقام نیستیم که بگوییم هرکه به غرب برود غرب زده می‌شود؛ اما قابل انکار نیست زمانی که در آن محیط رشد می‌کنند بخشی از علاقه‌ها و تمایلات به آن محیط شکل می‌گیرد و این به تجربه ثابت شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مطالعات، مطالعات آمریکا را طراحی کرده‌اند و افرادی را جذب می‌کنند که بیایند در این حوزه کار کنند.

بخشی از بدنه جامعه هنری کشور به عنوان عامل نفوذ در کشور فعالیت می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به فعالیت این دفتر در حوزه هنر، اظهار کرد: اتفاق عجیبی در کشور ما رخ داده که بخشی از بدنه جامعه هنری در غالب اوقات نه تنها همراه با حرکت انقلاب اسلامی نیست؛ بلکه گاهی دقیقا به عنوان عامل نفوذ در کشور فعالیت می‌کند. برای مثال در عرصه فیلم برخی تولیدات این حوزه از اینکه به ارزش‌های انقلاب بی توجهی کند یا حتی آن‌ها را مورد هجمه قرار دهد فراتر رفته و فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی و اصول اخلاقی جامعه را زیر سئوال برده است و نوعا در فضای بین المللی نیز همین آثار مورد تکریم و تجلیل قرار می‌گیرند.

این استاد حوزه علمیه گفت: تامل برانگیز است که بعضی در وزارت نفت به نیروهای متخصص داخلی و تخصص داخلی اعتقاد و باور ندارد؛ برای نمونه از مطرح‌ترین کمپانی‌های نفتی در جهان «شل» است، بررسی سوابق نشان می‌دهد در هر کشوری از کشورهای مقابل سلطه که کودتایی اتفاق افتاده حتما این کمپانی سهمی داشته است. یعنی کاملا یک کمپانی چند منظوره ی تابلودار آشکار است. این همان حوزه دیپلماسی است که نفوذ در بخش اقتصاد را ایجاد می‌کند؛ خلع ید از نیروی متخصص داخلی و واگذاری سخاوتمندانه به دیگری.

این استاد حوزه و دانشگاه حوزه دیگر فعالیت دفتر فرهنگی و آموزشی وزارت امور خارجه آمریکا را توانمندسازی زنان و دختران عنوان کرد و گفت: تفسیر این توانمندسازی چیست؟ با کدام فرهنگ و نگرش، مجلات حوزه زنان را که بررسی کنیم نوعا ترویج فمنیسم و جریان‌هایی است که خانواده را نفی می‌کنند.

وی افزود: مسئله دیگر مورد توجه این دفتر فعالیت‌های داوطلبانه، کمپین‌ها و گروه‌های غیر دولتی است و مورد دیگر در حوزه ارتباطات و رسانه است که از جدی ترین حوزه‌های مورد توجه این دفتر است.

اقتصاد، فرهنگ، امنیت و سیاست؛ چهار زمینه مورد توجه دشمن برای نفوذ

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی تصریح کرد: دفتر فرهنگی و آموزشی وزارت امور خارجه آمریکا با رویکرد حمایت از افراد و مجموعه‌هایی که توان تاثیرگذاری در جامعه را دارند، در زمینه‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی و حتی مد فعالیت می‌کند. چهار زمینه برای نفوذ مورد توجه دشمن است؛ اقتصاد، فرهنگ، امنیت و سیاست. همه این حوزه ها مهم و نفوذ از آن‌ها خطرناک است؛ لکن عمده دغدغه نفوذ فرهنگی است چراکه دشمن از این مسیر تغییر باورهای جامعه را دنبال می کند و این همانی است که آمریکایی‌ها از آن به تغییر رفتار جمهوری اسلامی تعبیر می کنند.

تغییر باورها یعنی جای ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها عوض شود

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، ادامه داد: تغییر باورها یعنی جای ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها عوض شود؛ یعنی همین که مقاومت و ایستادگی، تروریسم دانسته شود؛ یعنی همین که اسرائیل مظهر تروریسم نباشد؛ اما جنبش مقاومت مردم فلسطین مصداق تروریسم دانسته شود. نظام سلطه با شیادی صحنه را به گونه ای طراحی می‌کند که جای آنکه بمباران می‌کند با آنکه بمباران می‌شود عوض شده است و این مسئله خیلی خطرناکی است.

وی ادامه داد: نگرانی آنجایی بیشتر می‌شود که افراد مطرح جامعه و مسئولانی که سوگند یاد کرده‌اند پاسدار ارزش‌های برآمده از انقلاب اسلامی باشند، در این پازل گرفتار شوند؛ چراکه این مسئول منشأ تاثیرگذاری است. همین تفکر در کشور باعث می‌شود که دو بانک رسمی، قرارگاهی از ارکان نظام را تحریم مالی و اعتباری کنند و مصداق و نمونه‌ای از نگرانی از نفوذ همین است.

اگر توجه به اصول و مبانی داشته باشیم راه گم نمی‌شود

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی در پایان تاکید کرد: ما وظیفه داریم از اصول، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنیم. اگر توجه به اصول و مبانی داشته باشیم راه گم نمی‌شود. مطابق معیارهای نظام هستی هرکه تلاش کند نتیجه می گیرد اما باروری و دو چندان شدن نتیجه فقط مختص جبهه توحید است؛ چراکه خداوند متعال وعده داده از یکتاپرستان و حق طلبان دفاع نماید و این بهترین آرامش و پشت گرمی برای ماست.

دیدگاه (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال دیدگاه

بدیهی است که همه دیدگاه‌های شما خوانده شده و برای انتشارشان، ملاک‌ها و معیارهایی لحاظ می‌شود؛ بنابراین، برای درج دیدگاه خود، رعایت برخی چهارچوب‌های اخلاقی ضروری است:

لطفاً دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید، پیام های غیر فارسی منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که حاوی توهین، تهمت یا افترا، نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی باشد منتشر نخواهد شد.

در صورتی که تمایل به ارسال نظر به صورت خصوصی دارید، تیک گزینه خصوصی را بزنید.

از ارسال دیدگاه های تبلیغاتی و یا حاوی لینک، خودداری کنید، پیام های نامرتبط با متن، تأیید نمی شوند.

لطفاً دیدگاه‌تان تا حد امکان مربوط به همین نوشته باشد.

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یادداشت سردبیر
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی
جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی

جدول پخش مصاحبه انتخاباتی حضرت آیت الله شفیعی با صداوسیمای مرکز خوزستان

سخنرانی حضرت آیت الله شفیعی در جمع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس

دریافت

مدت زمان: 18 دقیقه 51 ثانیه

آخرين ديدگاه‌ها
پاسخ: سلام از طریق کتابخانه ...
  • ۱۸بهمن۰۰ - ۱۲:۰۴ - فاطمه
    🤔
مسجد حضرت آیت الله شفیعی