حضرت آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه گذسته در مسجد آیت الله شفیعی با اشاره به عبارت «وَ اللَّهِ لَقَدْ رَأَیْتُ عَقِیلًا وَ قَدْ أَمْلَقَ حَتَّى اسْتَمَاحَنِی مِنْ بُرِّکُمْ صَاعاً وَ رَأَیْتُ صِبْیَانَهُ شُعْثَ الشُّعُورِ غُبْرَ الْأَلْوَانِ مِنْ فَقْرِهِمْ کَأَنَّمَا سُوِّدَتْ وُجُوهُهُمْ بِالْعِظْلِمِ» از خطبه های امام علی(علیه السلام) در نهج البلاغه ابراز داشت: هر انسانی باید به حق خود قناعت و از آن تجاوز نکند؛ چرا که تجاوز از حد خود، همان ظلم که بدترین گناه مطرح شده در قرآن کریم است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انسان برای عدم قرار گرفتن در میان ظالمان باید به حق خود منصف و قانع باشد، افزود: امام علی(علیه السلام) خطبه ذیل را در دوران تصدی خلافت ایراد کردند و کشانده شدن روی خار مغیلان و بسته شدن با غل و زنجیر را بهتر از ملاقات خداوند در حال ظلم به بندگان و غصب حق آنها بیان می کنند.
حضرت آیت الله شفیعی با اشاره به این که امام علی(علیه السلام) نفس اماره، هوی و هوس را سبب ظلم به انسان ها و غصب حق بیان می کنند، خاطرنشان کرد: چنین سخنانی متوجه ما است تا با عدم پیروی از نفس اماره دچار ظلم نشویم.
این عالم دینی با اشاره به این که امام علی(علیه السلام) فقر عقیل و رنگ پریدگی فرزندان عقیل را در کلام خود ذکر می کنند، اظهار داشت: آن حضرت در برابر درخواست عقیل مبنی بر طلب یک صاع گندم بیشتر از حق خود که تنها کفاف غذای یک شبانه روز او را می دهد مخالفت و در برابر درخواست های مکرر عقیل آهن گداخته ای را نزدیک بدن او قرار داد تا عبرت بگیرد.
وی ابراز داشت: این که می گویند امام علی(علیه السلام) آهن داغ را در دستان عقیل گذاشت واقعیت ندارد؛ چرا که عقیل مرتکب گناهی نشد و تنها خواستار بیش از حق خود بود.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از حقوق های نجومی و اخذ آنها از بیت المال عنوان کرد: امام علی(علیه السلام) در برابر اعطای یک صاع گندم بیشتر به برابر خود از شعله ور شدن شراره های آتش جهنم می نالد؛ آیا این حقوق های نجومی عذاب الهی ندارند؟
حضرت آیت الله شفیعی با بیان این که دریافت کنندگان حقوق های نجومی نسبت به بازپس گیری این حقوق ها از سوی دولت باید خوشحال باشند، گفت: دریافت این حقوق ها پیش از مرگ تخفیف کننده عذاب آنها است؛ چرا که در قیامت قابل جبران نیستند.
این عالم دینی با اشاره به این که انسان ها به نوعی مبتلا به حق الناس هستند، اظهار داشت: چند مورد به بنده مراجعه و مبالغی به عنوان حق الناس و رد مظلمه برای کمک به فقرا پرداخت شد که چنین اقداماتی کاهش دهنده عذاب آخرت است و در این باره روشنگری رسانه های گروهی مؤثر واقع شده و نباید نادیده گرفته شود.
- ۹۵/۰۸/۱۲
- ۲۱۴۷ بیننده|
- ۲۳۰۲ نمایش|
- |
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.